|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
uživatel
Příspěvků: 58
Zaregistrován:
..
| Jak na volnoběh? |
Ahoj, nedávno jsem měnil startér. Musel jsem sundat sání. Od té doby mi zlobí volnoběh. Po natočení studeného motoru bych řekl, že to je OK. Ale po zahřátí se to chová divně. V okamžiku kdy vyřadím tak někdy motor točí cca 1100 otáček, někdy 1000, nekdy to lítne asi tak na 700 a někdy to dokonce chcípne. Kontroloval jsem sání a vše je nasazeno a utaženo. Tak vážně nevím. Před výměnou startéru bylo vše OK. Jo, mám 19TRi. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.82.xxx Vloženo:20.11.2005 22:35:35 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Sání asi nebude těsné. Pozná se to na testu - pokud nemáš možnost a nechceš za test platit, nezbývá než sání znovu sundat a zkontrolovat těsnění. Pokud se ti nebude zdát OK dej nové nabo staré na silkon.
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:21.11.2005 11:45:38 |
bxman
Příspěvků: 355
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
HA!!! Se stejnym problemem se potykam ja. A uz pekne dlouho!!! Myslim si ze sem tomuhle problemu venoval uz strasnou spoustu casu, ale nedokazal jsem prijit na to, cimpak by to mohlo bejt. Ja sem sani vubec nesundaval. Je tedy pravda, ze me moje BX nechcipe, ale pokazda ma jine otacky, dokonce i klesani otacek bejva rozdilne. Nekdy klesnou otacky rychle, jindy je klesani otacek hodne pozvolny. Na tomhle sem si vylamal zuby... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.142.70.xxx Vloženo:21.11.2005 16:01:14 |
nováček
Příspěvků: 3
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Ahoj,
Pavle chcem sa spýtať ako si doriešil tento problém s voľnobehom.Mám tiež 19TRi a ten istý problém.Dík.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.47.96.xxx Vloženo:26.12.2005 12:09:46 |
uživatel
Příspěvků: 58
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Měl jsem to rozebrané znova a znova, všechno je OK. To, že to chcípne je tak jeden případ z deseti. A chová se mi to stejně jako kolegovi KOULEmu. Někdy otáčky padnou děsně rychle třeba na 500 a pak se pomalinku dostávají na normál. Jindy klesají z 1000 do chcípnutí. Prostě záhada. Poraďte prosím. Jediný co jsem udělal, je, že jsem i přes varování kamaráda vyčistil tu hliníkovou část, co je ta klapka. Byl tam takovej černej sajrajt a on mi říkal: "Nečisti to, nebude to fungovat". Že by?! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.88.xxx Vloženo:21.11.2005 20:28:07 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Abych pravdu řek já tomu věnoval taky moc času, problémem není normální chod motoru při zatížení to je jednoduchý většinou je problém volnoběh a regulace volnoběhu a zde hraje roli spousta veličin. Já mám 19TRI ajakž takž mě to jede celkem ucházejícně a beru to tak že mírné kolísání má za příčinu spínání hydraulického čerpadla.
1) musí být vše těsné a bez prasklinky od sání až po výfuk k lambda sondě, včetně všech těsnění a hadic. Samozřejmě ty přepadové olejové hadice musí být čisté. těsnění z paroží na výfuk musí bejt ok atd..
2) Všechna čidla musí bejt ok tzn čidlo teploty motoru (ve vodě, v mým případě 19 TRI DFZ i bimetalový seřizovač volnoběhu -obtok škrtící klapky, nebo tak nějak se to menuje), relé na vstřiky a čerpadlo benzínu, samozřejmě vstřiky musí bejt v pohodě, komprese, rozdíl komprese ve válcích, svíčky, zapalování, regulátor tlaku v palivovým systému (ufo na konci vstřikovací lišty) rozdělovač, palec rozdělovače, kabely zapalovací nesmí probíjet, podtlakový regulátor na rozdělovači nesmí bejt protrhlý - zjistí se tak že se odpojí hadička a mírně se zkouší nasávat vzduch jestli to klade odpor je ok jestli ne je KO. Zapalovací modul, váha vzduchu, spínač režimu motoru na škrtící klapce. Všechny možné kontakty.
3) jít na emise a nechat si provést seřízení , i když budu seřizovat jak chci tak nějak se to seřídit dá ale není to ono. Až na emisáích mi to seřídili super ale to samozřejmě vyžaduje nejlépe těsnej fejfuk ve všech dílech i malá dirka je schopna ovlivnit měření emisí.
UFF Tak sem vyčet čemu všemu sem se věnoval a snažil vyladit, snad to někomu pomůže jako typ .... :) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.157.xxx Vloženo:03.01.2006 20:15:11 |
administrátor
Příspěvků: 806
Zaregistrován:
27.01. 2005
| Re: Jak na volnoběh? |
taky jsem mel 1,9TRi a musim rict ze mit v pohode sani je tezka pakarna
Staci mala prasklinka kdekoli na te hadici (roure),co vede od vahy vzduchu (mimochodem ta vaha je taky pripad sam o sobe) k motoru nebo nakrivo nasazena jina hadice, jenz je napojena na tu saci rouru, tak holt se musite rozloucit se stabilnim volnobehem
Nesmi vam tam u tech hadic nic sycet (ani trosicku), a pak to bude OK... I kdyz vim, ze se to lehko rika, a tezko provadi, neb i ja jsem nic neslysel a tak sem si tenkrat take naivne myslel ze je sani Ok.. Holt treba budete mit lepsi sluch nez ja | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.150.xxx Vloženo:22.11.2005 06:27:33 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
jo eště sem zapoměl že je dobrý zkontrolovat palivový čerpadlo na tlak zda li dává a je schopno vytvořit tlak páč mě kupř.jednou začal kolísat volnoběh a zjištoval sem čím to je a pak si poslech čerpadlo a dávalo divnej zvuk - změřil jsem ho a bylo špatné a během měření mě odešlo úplně - sem měl štěstí že sem dojel. S tím souvisí další věc palivový filtr, a hodně se zapomíná na tlumič pulsů který je namontovaný zezhora napravo na zadní nápravnici (respektive u TRI) a jelikož je z kovu tak za čas prorezne a tím mírně pouští benzín a zas v palivovým systému se nevytvoří dostatečný tlak.
Je to zajímavé ale já tak jezdil půl roku a benzín nikde netekl jen byl mírně cítit po zastavení a furt sem špekuloval čím to je a taky sem měl trochu horší starty - někdy sem musel na dvakrát a podruhé sem musel dýl podržet klíček a pak to poměrně hodně kolísalo - prostě benzín z hadičky trochu utek :)
Tak snad je to vše omlouvám se že jsem se tak rozepsal :) snad mě za to neukamenujete :) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.157.xxx Vloženo:03.01.2006 20:23:10 |
uživatel
Příspěvků: 58
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
No teď mě tak napadá. Na co je ta hadice, co vede od nálevky oleje někam dolů? Jako by sifonová. Je to ta hadice, co v ní s oblibou mrzne kondenzovaná voda a pak jde olej přes měrku. Mohlo by prasklina na této hadici být příčinou nestabilního volnoběhu? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.209.196.xxx Vloženo:22.11.2005 08:12:40 |
uživatel
Příspěvků: 58
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Tak nevím. Prostě zázrak z nebes Kolísání a chcípání auta se vyřešil sám. Jen nevím jak. Možná je to zimou, nevím. Uvidíme na jaře až bude teplo. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.91.xxx Vloženo:05.03.2006 08:09:01 |
bxman
Příspěvků: 209
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Taky jsem měl před časem problém s volnoběhem u 1.4TGE motor KDY, vyměnil jsem potenciometr u škrtící klapky z AXka a sklidnilo se to, ale zase to začalo na dvojku cukat, tak jsem to celý rozebral a složil, cukat to přestalo ale zvedly se otáčky na cca 1200, tak jsem hnul s tím potenciometrem (je stavitelný) a volnoběh OK a už to ani na dvojku necuká, ale zase trochu cuká, když brzdím motorem. Toho trpaslíka z toho vyhnat prostě nejde | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.144.99.xxx Vloženo:22.11.2005 08:33:50 |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Měl jsem ten samý problém, vyměnil jsem potenciometr škrtící klapky a volnoběh se obnovil. Ale musel jsem najít tu správnou polohu potenciometru a resetovat počítač, aby se znovu načetly ty správné údaje pro krokový motorek. Podotýkám, že se jedná o motor 1,4 TGE. Přeju hodně štěstí.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.123.xxx Vloženo:25.11.2005 08:22:18 |
bxman
Příspěvků: 209
Zaregistrován:
..
| Re: Jak na volnoběh? |
Jůůů, já po nastavení poťáku ŘJ neresetoval :-O to se muší napravit | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.144.99.xxx Vloženo:25.11.2005 10:47:53 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13286
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|