|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Karoserie >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| GEOMETRIE |
Jsou 2 stupne hodne??? Odchylka kol..JE to dost na to aby se mi sjizdela pneumatika jen z prave strany?KOncne jsem nechal geometrii udelat a pry 2stupne | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:147.228.209.xxx Vloženo:05.04.2007 11:48:11 |
bxman
Příspěvků: 477
Zaregistrován:
17.10. 2005
| Re: GEOMETRIE |
jasne i blby 2 stupne ti to muzou udelat. Ale take zalezi na tom jak ti tu geometrii nastavil jelikoz v ruznych programech od dodavatelu se udavaji jine hodnoty. takze ti to mohlo delat 2 stupne nebo i 4 ale vetsinou mala odchylka se uvadi v minutach | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.99.180.xxx Vloženo:05.04.2007 21:14:54 |
Fusionista :-)
Příspěvků: 1028
Zaregistrován:
22.06. 2005
| Re: GEOMETRIE |
Řízení a geometrie podvozku
Položka Jednotky Hodnoty
Rozbíhavost, vpředu (mm) -3 - 0
Odklon, vpředu (°) 0°00' ± 30'
Záklon rejdového čepu, vpředu (°) 2°00' ± 35'
Příklon rejdového čepu, vpředu (°) 12°00'
Sbíhavost, vzadu (mm) 0 - 5
Odklon, vzadu (°) -1°00' ± 20'
Odklon, záklon a příklon nelze seřizovat. Tolik dokumentace. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:87.249.141.xxx Vloženo:06.04.2007 06:59:30 |
bxman
Příspěvků: 149
Zaregistrován:
26.06. 2005
| Re: GEOMETRIE |
Jasně je to tak jak píše Jíva. Dá se seřizovat jenom zbíhavost na přední nápravě a to od 0 do 3 mm a tuhle hodnotu uvádí výrobce. A hodnoty záklonu, příklonu rejd. čepu a odklonu kola jsou dané konstrukcí nápravy a tedy neměné. Jestli je nějaká hodnota mimo toleranci tak je to možné jenom jako následek nehody a nebo veliké vůle v nějakém čepu. A pokud se ti ojíždí pneu z venku tak je velká sbíhavost a když ze vnitřku tak malá, nebo by se spíše dala napsat že už je to rozbíhavost. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:06.04.2007 21:49:07 |
specialista na BXka
Příspěvků: 16
Zaregistrován:
..
| Re: GEOMETRIE |
Rendo, BX má !! rozbíhavost 1,5 +-1,5 mm. To znamená 0 až 3 mm rozbíhavosti. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.96.xxx Vloženo:07.04.2007 11:07:15 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Nechci oponovat specialistům v Holetíně ale na kombi bez posilovače jsem měl sbíhavost -1,5(tedy rozbíhavost), a čím větší úhel rejdu tím větší dřina, pak jsem přeladil na +1,5 a je to o poznání lepší. | Upraveno hubi v 10.01.2012 18:07:37 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.116.xxx Vloženo:10.01.2012 18:06:15 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: GEOMETRIE |
Specialista z holetina ma pravdu, BX ma mit sbihavost 0 az -3 mm coz je rozbihavost. Ve stupnich 0° az -0,5°
PS: ale ja z nejakeho duvodu jsem taky lehce v plusu (asi 1mm) ... :) | Upraveno DVZ v 10.01.2012 18:36:22 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:10.01.2012 18:35:20 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Jj, Jíva Robert naprostý souhlas, jen dodám že sbíhavost je měřená v milimerech, a ladí se za pomocí axiálních táhel, na kulových čepech řízení, při zajištěném volantu v rovné poloze-jinak může auto táhnout do strany. Jakýkolv nesouhlas na příklonu, v předu, hledáme ve vadných silentblocích ramen nebo spodních čepech, eventuelně prohnilá nápravnice(starší , věkovité Bx), ohnutá pístnce v místě kde se nasouvá těhlice(bourané Bx). Na zadní nápravě můžeme podle výsledků příklonu a sbíhavosti poznat stav ložiskových setů. Po výměně vadných ložisek se sama zadní náprava postaví tak jak byla z výroby na předepsané hodnoty. Nejednou se mi stalo, že vyřáchané Bx, kterému šlo už každé kolo jinak, zadní gumy sedřené z vnitřku o stěnu podběhu, ošmajdané běhouny, které při přidání plynu uteklo na jednu stranu a při brždění motorem vás hodilo málem na svodidla, tak po přeuložení zadních ramen, předních ramen(silentbloky a čepy), výměně axiálnich táhel s čepy řízení a geometrii řízení podle starých čepů(změřeno obyčejným metrem, od středu čepu k patě dosedu axiálního táhla), sedělo na přeměření geometrie uplně přesně jak nové auto. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.121.xxx Vloženo:11.01.2012 09:19:24 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
pane Čert, záslužný příspěvek, ale Jíva a Robert uvádějí opačné hodnoty, co je potom správně? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.150.xxx Vloženo:11.01.2012 09:32:57 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Hubi, nehul už, Jíva i Robert píšou -3 - 0 rozbíhavost . Kdyby byla hodnota +3 pak by to byla sbíhavost ... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:11.01.2012 09:40:54 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
prostým selským rozumem chápu že když je rozbíhavost v záporné hodnotě, je to sbíhavost | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.150.xxx Vloženo:11.01.2012 10:21:02 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Hubi. Nevím jak to myslíš, ale zdá se mi že blbě ... Tak že názorně obrázek ... hlavně si povšimi popisu a obrázku v pravém horním rohu máš tam BX i Xantii
bx
xa
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:11.01.2012 11:34:39 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: GEOMETRIE |
mě by jenom zajímalo, jestli maj gti verze bx jiný čepy řízení než ostatní, protože už se mi dvakrát stalo, že jsem je měnil a při nastavování sbíhavosti byly závity našroubovaný nadoraz a sbíhavost +5mm... když jsem pak někde vyhrabal starý gti čepy, byli opravdu o kousek kratší a měli na sobě vyraženo GT... nový jsem v žádnym katalogu nikde nenašel, tak jsem si tenkrát pomohl flexou...
bx
xa
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.47.18.xxx Vloženo:11.01.2012 11:36:02 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Robert píše:
BX má !! rozbíhavost 1,5 +-1,5 mm. To znamená 0 až 3 mm rozbíhavosti.
tzn selským rozumem je , že je dána ROZBÍHAVOST -1,5 s tolerancí +- 1,5, tzn 0 až -3 mm
a Jíva píše to samé.
Jak píše čert, celkově záleží na celkové geometrii auta, stavu silenbloků na předku a zadních ramenech, a mnohdy taky na stavu pneumatik ... pak se to může lišit auto od auta, kdyby byly všechny stejné, není tam tolerance 3mm
Někomu to chodí lépe s nulou, někomu s -2 ... Já to většinou šteluju na 0. | Upraveno PaM v 11.01.2012 11:41:29 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:11.01.2012 11:40:22 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Konečně relevantní informace od výrobce, díky PaMe, /snad to v origo manuálu dobře přeložili, z Fr/. Mnohde jinde je to nejednoznačné, i v zelené knize, co prý má být pro nás amatéry. Sbíhavost s kladným znaménkem přece není totéž co Rozbíhavost s kladným znaménkem.
| Upraveno hubi v 11.01.2012 12:56:19 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.150.xxx Vloženo:11.01.2012 12:50:18 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
CITACE:
hubi: Re: GEOMETRIE
Sbíhavost s kladným znaménkem přece není totéž co Rozbíhavost s kladným znaménkem.
No, když pojedeš na geometrii , řekneš ať ti zkontrolují rozbíhavost ???
NE, řekneš sbíhavost ... je to zaužívané pojmenování, byť jde o "rozbíhavost" ... a je to, jak vidíš z obrázků, rozdíl vzdálenosti kol na přední a zadní hraně ráfku. Z toho je pak u výsledku znaménko PLUS nebo MINUS. Je uplně jedno jak to pojmenuješ, duležité je to + -
Tak že : pro potřeby měření je Sbíhavost s kladným znaménkem totéž co Rozbíhavost s kladným znaménkem , byť je to blbě pojmenované...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:11.01.2012 21:55:10 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Sbíhavost nechávám někdy měřit při STK a tam to ti pánové zásadně neseřizují, jenom sdělí hodnotu. Když si to chci potom doma nastavit do správných hodnot, potřebuji je někde zjistit. A když je někde (str.196) napsané Sbíhavost: 0 - 3, tak se to dá číst obojím způsobem, to je právě zmatečné. Pro jistotu je na str.111 doslova psáno: Požadovaná hodnota sbíhavosti je 0 až 3mm. Chyby v zelené knize jsou na samostatné vlákno.. | Upraveno hubi v 11.01.2012 22:43:14 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.116.xxx Vloženo:11.01.2012 22:33:56 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: GEOMETRIE |
Většina aut s náhonem na přední nápravu má ,,kladnou ,,sbíhavost, je to proto, že i když je nápravnice s rameny tuhá, když zabere motor a přenese výkon na přední nápravu, tak ta se mírně podá a kladnou sbíhavost stáhne. Auta s náhonem na zadní nápravu mají již pak sbíhavost zápornou, protože když auto zabere přes zadek a zatlačí na přední nápravu, tak odpor pneumatik a váha vozu přes přední nápravu sbíhavost roztáhnou . Vždy ta sbíhavost nebo rozbíhavost končí že při přenosu výkonu na vozidlo a jeho jízdě se to pohybuje těsně nebo uplně na nule. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.188.121.xxx Vloženo:12.01.2012 08:22:28 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: GEOMETRIE |
Ahááá, konečně v tom máme "jasno" .
A Jíva který uvedl tendle nesmysl: "Rozbíhavost, vpředu (mm) -3 - 0" si čte noviny, popíjí kafíčko a má radost jak se to tady pere. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.114.203.xxx Vloženo:12.01.2012 19:20:47 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: GEOMETRIE |
Certe nevim kdes to vycetl nebo zjistoval, ale rozbihavost na predni naprave neni zcela obvykla. Je obvykla u francouzu (PSA a RSA) u jinych automobilek najdes na predni naprave sbihavost (BMW, Daimler, koncern VW, Toyota - u Ayga je mozna ale jak rozbihavost tak sbihavost, ale stred je ve sbihavosti)
Na zadni naprave sem rozbihavost nikde nevidel a to nezalezelo na tom, zdali to bylo auto s prednim nahonem, zadnim nebo 4x4. Treba Skoda ma geometrii stejnou at jde o predokolku ci 4x4...
Jinak sbihavost (nebo rozbihavost) neni kvuli tomu, ze pri zaberu kol se to srovna jak tvrdi cert, ale kvuli vymezeni vuli v kloubech, loziscich a cepech na naprave - aby nevznikal hluk nebo nezadouci chovani auta ci vibrace apod...
Geometrie podvozku na aute je pomerne slusna a zajimava veda... | Upraveno DVZ v 12.01.2012 21:59:04 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:12.01.2012 21:56:59 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|