|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| Ventily |
Nemáte někdo nápad jak seřídit ventily na BX 1.7 TD?Kde se dají sehnat podložky pod ventily a nedát za ně majlant? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:147.228.209.xxx Vloženo:17.12.2006 22:51:47 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Ventily |
Už jsi to někdy dělal??? Jedna podložka mě stála 80Kč v autorizovaném servise a od té doby je sbírám z vraků motorů. když pak mám zakázku na ventily, nechám si dobrušovat na nástrojárně ty moje poklady a šetřím si kapsu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:17.12.2006 23:00:10 |
bxman
Příspěvků: 87
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
no hlavně ty podložky nebruš v ruce,i kdybys byl hodně šikovnej tak to moc rovný neuděláš a pokud je budeš kupovat tak přímo v citroen servisu aby ti někde jinde neprodali nějaký šmejdy,musí to bejt spešl matroš aby to vydrželo.a jinak přeju příjemnou zábavu při vyměně,když sem je měnil tak jak se mi klepou ruce tak mi snad každá podložka spadla kamsi do motorového prostoru a hledal sem ji vždy pul hodiny,byl to balsám na nervy. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.102.125.xxx Vloženo:18.12.2006 22:54:55 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Ventily |
Jinak podložky se dají skládat nad sebe, ale nedoporučuji. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:17.12.2006 23:01:40 |
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
UAaaaaaa...TAkže bez praštění se přes kapsu to nepůjde a ještě u toho porodim...:( | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:147.228.209.xxx Vloženo:19.12.2006 10:39:17 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Ventily |
Základy motorů jsou stejné, zavěšení do vozu, připojení převodovky, jsou rozdíly třeba v nastrojení hadic, pomocných agregátů. V podstatě když oholíš ten motor, můžeš na něj nastrojit kompletní pomocné agregáty ze svého a pak už to jen někdo rozezná podle štítků, teda pokud nepřehodíš i ten. Základ, šrouby a přípojná místa jsou stoprocentně shodné, maximálně někde dořízneš, nebo pročistíš závit.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.18.xxx Vloženo:03.10.2010 15:01:20 |
uživatel
Příspěvků: 40
Zaregistrován:
12.08. 2005
| Re: Ventily |
No, jestli bys porodil nějako tu podložku, tak se znamenám do pořadníku . | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.90.xxx Vloženo:19.12.2006 21:17:23 |
bxman
Příspěvků: 324
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
:D No jo klucí...NEbude to zadna sranda...chudacek BX by uz asi ventily potreboval...Ale to nejdriv musim zjistit jaky by chtel,kdyz uz je pujdu kupovat:(
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:147.228.209.xxx Vloženo:20.12.2006 00:14:06 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
k těm ventilkum mam i já dotaz jak mohu teoreticky vyzkouset zda ventily nemaj vuli ve ventilových vodítkách, zda to jde a zda to ma smysl zkoumat budu měnit tesnící krouzky ale jestli ty ventil y maj větší vuli tak mě napadá že by to bylo asi na nic co myslíte ? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:20.12.2006 07:57:04 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
Vůli ve vodítkách poznáš těžko Bartali.Možným návodem je napálený karbon na vodítkách a stopkách ventilů a spotřeba oleje-většinou (za předpokladu že má motor dobré tlaky)jde olej právě kolem vodítek a ventilů.
Jinak podložky po změžení by měl udělat každý kdo dělá opravy a rovnání hlav válců(případně kdokoli kdo dmá možnost dostat se k BP-magnetce).Při měření správných hodnot zde platí dvojnásobně-2x měř a jednou řeš-špatně změřené hodnoty můžou být následně hodně nepříjemné a v extrému to může odskákat i vačka(pokud by byly míry do + ).Jak píše Čert-dají se složit na sebe,ale stejně jako on to nedoporučuju-měl jsem tu čest s motorem kde to udělalo paseku.Tož tak asi k tomu.... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:22.12.2006 08:48:23 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
no tlaky jsem si měřil někdy na jaře tohoto roku a byly dobrý nicméně vím že posledních 40 tisíc dolívám cca akždejch 4 tisíce litr oleje | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:22.12.2006 14:59:40 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
Bartali tak v tom případě máš stopro v řiti gufírka a když už to budeš dělat a budeš to dělat se sundanou hlavou tak ti to na požádání udělají v brusírně při srovnání hlavy a výměně gufírek.Ale může stačit jen výměna gufírek,vodítka jsem vždycky nechával dělat pro absolutní jistotu.
Ta spotřeba oleje není jen na ventilech ale podle tlaků motoru může jít olej kolem kroužků a spalovat se s palivem nad pístem-to poznáš podle stavu svíček a po sundání hlavy podle množství karbonu na stěnách válců a na ventilech a hlavě.Podle toho je pak na zvážení co s tím motorem udělat,jiné vložky s písty,výbrus vložek a nové písty nebo jen překroužkování....možností je hodně a vše je odvislé od financí.Tož tak nějak to vidím já | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:23.12.2006 06:57:41 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
tak sem si vzal hlavu náhradní a změřil bůli ventilu na sacích to mám mezi 0,25 a 0,3 dy někde 0,3 nešlo zasunout a nebo velmi těžko, a na výfukovejch mezi 0,4 a 0,45 kdy zas 0,45 nešlo na některejch zasunout a na některejch velmi těžko.
tak si myslím že to bude OK? co myslíte.
Vule ventilů se vlastně s dobou zmenšuje a nebo zvětšuje? kdyby se změnšovala tak vlastně se ventily zaklepávaj víc než se stačí obrousit vačka a podložky, a nebo když se zvetšuje tak se obrušuje rychleji vačka než zaklepavaj ventily? jak to je? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:24.12.2006 15:41:54 |
bxman
Příspěvků: 87
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
to neni moc dobrý ne,když máš malou vůli tak ti ventil zustává stále otevřený a profukuje,takže radši víc. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.102.125.xxx Vloženo:25.12.2006 12:27:37 |
bxman
Příspěvků: 87
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
jo počkej já to špatně přečetl,tak to jo ,to bude dobrý.sorry | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.102.125.xxx Vloženo:25.12.2006 12:29:29 |
bxman
Příspěvků: 87
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
vůle ventilů se časem zvětšuje jak se rozkleoávaj podložky ale i naopak se může obrušovat vačka,aspon tak nějak si to myslim. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.102.125.xxx Vloženo:25.12.2006 12:36:44 |
bxman
Příspěvků: 87
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
jo a ještě na těch sacích tam bych ještě těch pět stovek ubrousil aby tam těch 0,3 šlo lehce zastrčit,....
no jo už přestanu pít ,pak nevim co píšu a vypádá to jak to vypadá | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.102.125.xxx Vloženo:25.12.2006 12:40:45 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Ventily |
Ventilové vůle jsou hlavně o tepelné dilataci materiálu, kdy za provozní teploty motoru je při správně vymezené vůli zaručené přesné časování otevírání a zavírání spalovacího prostoru.Jestliže vůle stáhneš víc než je dáno výrobcem motoru, tak po pár stech kilometrech motor ztratí výkon, protože se ventil přehřeje a shoří jeho dosedací a těsnicí plocha. jestliže vůli necháš větší, bude otevírat později a zavírat dříve, bude nižší výkon a budou hlučné, což se projeví chodem motoru,,jako šicí stroj". Nezbyde ti nic jiného, než ventil po ventilu pečlivě přeměřit, zapsat vůle, sundat vačku, změřit každou podložku a vše poctivě spočítat do vůlí daných výrobcem. Pak už jenom musíš popřemýšlet jak nakonbinovat, to co máš abys nemusel moc kupovat nových. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:25.12.2006 19:23:50 |
nováček
Příspěvků: 13
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
Pokud kuchnu motor 1.9D (Peugeot 405,309 a Citroen C15,ZX,AX) získám podložky? Lze je pouřít opakovaně?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.226.255.xxx Vloženo:02.10.2010 08:17:56 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: Ventily |
hm předepsaný vůle jsou 0,15 až 0,25 na sacích a na vejfukových je mám dojem 0,25 až 0,45 tak nějak dle chytré zelené knihy.
Já nevím jestli mám sací ventily šecky udělat teda na 0,2 (střed) a výfukový na 0,35 až 0,4 (střed) a nebo ty vule mam nechat tak jak jsou
PS: měřil jse to ted za telpoty cca -3 stupnů tak možná to má taky vliv na to měření | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.166.xxx Vloženo:26.12.2006 23:20:31 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|