www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Marian
  Kubanec
  Zajda

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne
    Naše BX :)
    Naše BX :)

     
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Po delším študování katalogů náhradních dílů jsem zjistil že 1.4kové motory je vyráběly ve 3 různých kilowatážích a to 51, 55, 59 KW. První výkon padá, protože to byl karburátorový model a nedovedu si představit, kdo by šel do zeslabení výkonu motoru a tím pádem do zhoršení jízdních vlastností.mezi 55kovým a 59kovým by snad měl být pouze rozdíl ve výšce hlavy a tím pádem je na vyšším kompresním poměru, pak snad zadlabání prostoru pro hranu ventilů v pístech. Snížení i to zadlabání by se mělo v amatérských podmínkách velice snadno vyrobit. Jde jen o to dostat 59kový motor do pazuch a vše přesně oměřit a spočítat o kolik snížit hlavu, jak hluboké ventilové zádlaby. Výrobní kapacity bych tu na to měl, bo mi Vysoká škola jde na ruku a v jejich dílnách mi zrobí cokoliv co vyšpekuluji. Platím pouze materiál a hodina jejich práce je na dohodě, bo většinou za hubičku.(za práci na výrobě dvou zadních pístů do hydrauliky jsem platil pětset kaček)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:22.10.2006 12:49:57  


    Boban

    moderátor

    Příspěvků: 462

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Čerte jak jsem psal v tom přehledu dílů Cit-Peu,tak se kompresní poměry pohybovaly od 9,3:1 po 10,2:1.Dalo by se to určitě spočítat,ale už su tak dlouho ze školy venku že si ani netroufám zapřemýšlet podle jakého vzorce ačkolimě tokdysi učili v dobré víře že to budu někdy potřebovat.Ale nějaký průmyslovák by to mohl spočítat-vlastně jde jen o výšku stěny válce,nebo aspoň si to myslím.Ve F se jezdí pohár na Saxech a Xsarách a tam dostávají z 1,4 skoro 70 kW bez větších zásahů do motorů které jsou všechny stejné,takže by to jít mělo bez větších problémů.Koukaljsem všude možně,alemimo výkonů a vrtání se zdvihem jsem na výšku hlavy jako takové nenarazil.
    Dolů  ||  NahoruIP:80.251.248.xxx  Vloženo:22.10.2006 14:58:36  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Bo asi by věděl kovboj, protože on něco takového měl teď nedávno v parádě. Budu muset asi na návštěvu do Mělníííííííka smile-) smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:22.10.2006 15:11:53  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Bobane, mrkni mi jestli jsou všude shody vrtání - zdvih, úhlování vačky. Jestli jo DU DO TOHO smile-) smile-) smile-) néní nad zlatý český pazourky
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:29.10.2006 13:23:15  


    Boban

    moderátor

    Příspěvků: 462

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Čerte podle všeho je rozdíl fakt jen v té kompresi a možná ve vyšším tlaku paliva,ale to není nijak výrazně specifikované.Ostatní díly-od šál přes ventilové pružiny po vačku jsou dle dostupných info stejné,takže se do toho pusť.Třeba se z toho nakonec vyklube i víc než jen těch 59 kW.
    Dolů  ||  NahoruIP:80.251.248.xxx  Vloženo:30.10.2006 07:31:00  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Tak jsem si z kámošova Zx udělal pokusnýho králíka bez jeho vědomí. Odešlo mu dopravní čerpadlo paliva a jelikož za to do Zx chtějí na vrakáči dvojku a v krámě desítku, skusil jsem ,,náhradu". Nahulákal jsem rotačku z devatenáctky rendla, kde je válečkové a přereguloval jsem jsem vstřikový regulátor na 1.25 a pak jsem se nestačil divit. Špicově to startí, táhne od spodu jak diesel, hrabe na trojku a na stodevadesáti jsem se začal bát, protože to střevo má v prde** uložení přední nápravy a prostor mezi svodidly mi začal být úzký.. On je nadšený, že prý mu to tak nechodilo ani když to bylo nový a tak rajtuje co to dá. po týdno mí hlásil spotřebu, jako slušňák to vzalo 6.3 na sto a styl prase 9.6 na sto. Tož Jóóóó. smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:05.11.2006 13:40:12  


    jenyk

    bxman

    Příspěvků: 148

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Hlavne aby jsi ho nemel na svedomi,kdyz nema v poradku tu osu.
    Dolů  ||  NahoruIP:213.220.202.xxx  Vloženo:05.11.2006 18:58:03  


    kotako

    nováček

    Příspěvků: 9

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Ahoj BXáci to zní lákavě budem držet palce jinak díky čerte za radu ohledně prosvěcování dobíjení uhlíky to nebyly ale klíňák byl nemocnej po výměně vše v pohodě přeji všem příjemný den Janina smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:89.102.246.xxx  Vloženo:06.11.2006 15:54:25  


    Kovboj

    bxman

    Příspěvků: 331

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Čerte to mě zajímá
    Dolů  ||  NahoruIP:193.84.186.xxx  Vloženo:05.11.2006 19:33:01  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Co se týká pružin ventilů, budu tam praktikovat zkušenost starých motorářů, 1.5-2mm podložka z hovězí kůže a dvě vymezovací podložky.Bude se to chovat jako tvrdší pružina, ale nebude to ,,klapat" do těla hlavy.Bo dokonce někdo říkal, že v návratu je ten ventil rychlejší než s daleko silnějším pérem a nenamáhá to tolik rozvoďák.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:08.11.2006 22:22:33  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Čerpadlo mám ještě jedno, bo největší prča je že pro vrakáče je bezcenný pokud netlačí 3,5atm. . Nám bohatě stačí kolem dvou a ještě zbyde.Čtyřbod už na takové čerpadlo nenastartuje a když, tak jedině na kšandastartér a ten je velice nepraktický. Bo teď bude ,,zástavba"" do sacího koše Bxka. Pak ten kompresní póměr a poliši všech okolních zemí podělejte se. Nebo jak to hlásali komančové na kdejaký fabrice. smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:05.11.2006 20:47:52  


    Jarda K

    uživatel

    Příspěvků: 40

    Zaregistrován:
    12.08. 2005
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    smile-) Nedá mi to: A co namazat blok motoru psím sádlem? Zkoušeli, zkoušeli? smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.90.xxx  Vloženo:16.11.2006 07:25:13  


    Boban

    moderátor

    Příspěvků: 462

    Zaregistrován:
    ..
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Čerte narazil jsem na (zatím jedinou mimo komprese) odlišnodst v těch jinak výkonných motorech-ty 59 kW by měly mít silnější pružiny na ventilech.Aspoň v jednom povídání byla zmínka o tom,že jsou dvě objednací čísla na ventily a byly u nich různé výkony.U těch silnějších bylo dokonce 64 kW-možná motor na nějaký specifický trh,ale asi se do něčeho dával.A místo 55 kW tam bylo uváděných 53,alemožná je to jen jiný přepočet výkonu.Zkoušej dál,ať pakmůžeme nadělat spoustu nadupaných 1,4 k pokořování Oktávek-sorry Dalíku,to není nic osobního na Tebe,ale na značku.
    Dolů  ||  NahoruIP:80.251.248.xxx  Vloženo:06.11.2006 12:13:14  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Bo psa je mi líto, nedal bys svoje???????????? smile-) smile-)
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:16.11.2006 23:05:03  


    Jarda K

    uživatel

    Příspěvků: 40

    Zaregistrován:
    12.08. 2005
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Ale né víc jak deset kilo!!!!!! smile-P
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.90.xxx  Vloženo:19.11.2006 21:28:27  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: jak z 55KW na 59KW u1.4Tge   
    Beru, ale v litrovejch sklenkách, ju?
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.95.xxx  Vloženo:20.11.2006 21:04:04  





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3931 hl.)
     
    Zadni (2967 hl.)
     
    Ctyrkolku (3081 hl.)
     
    Je mi to jedno (3303 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 13282

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS