|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Výměna motoru |
1.8 turbonafta
Dá se vytáhnout vrchem? Nemám přístup k zvedáku, ani k lidské síle, budeme na to dva.
V případě výměny motoru AJZ za typ A8A, co všechno je třeba seřídit, nastavit, dát si pozor..? Výměnu bude provádět mechanik, ale radši bych znal případné problémy předem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:10.11.2015 23:45:05 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
nemá cenu tady pitvat ,co se tam vleze nevleze ,vše je už ROKY popsané tady ve foru i v sousedním klubu ,kde si se registroval , takže prostě JEN nehledáš.
Na popisování detailů je právě ta historie,takže forum rubriky motor a hledej sí sám .
jinak do Bx se už nacpalo 2.O TCT 108 kW z Xm , 2.1Td 80 kW Xm/Xa , 2.0 16V z Xa ´96 jsem viděl s se 4x4 a převodovkou z Td 93´ , 1.9 TD Xa , i jedno HDi 2.0 prý ....řada lidí to má dokonce ve svých profilech ,je to i na youtube a v sousedním klubu je dost povedeně vedená fotodokumentace krok po kroku a každou íčovinou ...takže není nikde problém i pro naprostého laika.
| Upraveno myšut v 11.11.2015 08:36:16 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:11.11.2015 08:34:41 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Tyhle odpovědi miluju. Jestliže "vše je už ROKY popsané", pak můžete s klidem forum zavřít a dát jen pro čtení. Líný nejsem, jenom nemám čas pročítat 200+ témat. Zkusil jsem vyhledávač, projel pár posledních stránek a pak se zeptal. To samé na sousedním foru, kde bohužel vyhledávač nefunguje. Manuál jsem si stáhnul, je tam popsáno vytáhnutí spodem. Teď zrovna nemám auto po ruce, proto nevím, jestli horem nebude něco překážet. Navíc je tu otázka váhy. Když jsem rozebíral Lagunu, museli jsme odmontovat nárazník a motor vykutálet předem, na zvednutí prostě nebylo dost síly.
Místo toho kázání jsi prostě mohl ve třech větách odpovědět. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:11.11.2015 23:10:07 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
vedlejší forum je tak trochu nečinné ,ale to není chyba fora ale někde jinde ....
tady zakladatelé klubu a opravdoví experti na hydro ,za kterýma jezdí celá republika mrtě km doslova milují,když mají něco řešit nadálku ,co řešili stokrát a zrovna tady ,a defakto z toho nakonec nic neměli, jen zabitý čas a přitom měli auto od někoho na dílně nebo na zvedáku.....
i z logiky věci ,pokud tam zrovna v Bx v motorovým prostoru nemáš navíc mezinápravový diferenciál,hnací hřídel a další íčoviny
..
tak se od pohledu koukneš na svůj motor a stěžejní uložení u pravýho kola ,pod baterkou převodovku , a max někde u nápravnice záchyt spodek .
Oka na záchyt čučí zpod hlavy nabo u Td zpod chladiče vzduchu ,pak to drží lauf ,poloosy , a hydro trubky...archaické.....
vepředu kostka s hydro ,něco elektro,bowden....
a znova ... najdi si to sám. Přestavba z Td na D a různé zástavby je tu taky ,včetně demontáže.
| Upraveno myšut v 12.11.2015 08:15:58 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:12.11.2015 08:13:56 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Výměna motoru |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.120.207.xxx Vloženo:12.11.2015 19:10:25 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
To jsem samozřejmě našel a pročetl, vím že jsou ty motory s mírnými úpravami zaměnitelné v podstatě všechny. A8A má mít o něco menší točivý moment a bez katalyzátoru, tak zjišťuju co všechno kromě holého bloku se musí ještě prohodit.
V podstatě jde o to, že mám mrtvé turbo a jeden válec. Nevím proč, v technice se vůbec nevyznám. Bylo mi řečeno toto a že oprava bude drahá. Tak hledám možnosti jak z toho levně ven. Počítal jsem s opravou kastle a hydrauliky, ten motor je takový finančí nůž do zad.
Jak říkám, bude mi to dělat odborník - až nějakého seženu. Ale potřebuju zjistit, jestli je lepší sehnat druhé auto a přehodit motory, nebo to překopat na holý diesel.
Co se týče papírové výměny - ptal jsem se na dvou úřadech a vyplynulo z toho, že legální přepis motoru je dnes cesta do pekel. Nejjednodušší prostě převrtat štítky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:12.11.2015 23:36:18 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
td i d makaj a pak spáchaj sebevraždu ,jedno jestli jezdíš kolem komína a má to 22 let a 160 tis najeto nebo 400 tis ,jsou zkrátka takové ,než se odmění vytlakovanou vodou většinou.....
máš podpálený-ohlý ventil nejspíš,proto tlak O a kdoví co ještě ,krom fouklého těsnění ...možností je víc,prasklá hlava,zkroucená....to jsou jen doměnky.
Víc po sundání ,go hlavy stojí kolem 2 tis v Ovy-Zábřehu , jen zbrousit hlavu bez otlakování se může rychle vymstit.
U té samotné výměny ale můžeš najít spoustu věcí..prasklý nosný silenblok nad předním kolem 350 kč-může to chodit,ten spodní kulatý 350,- může být taky zteřelý,pak chodí motor .,prasklá manžeta na servu 200, a 200,-vymačkané dorazy 50 a 50,-,hardy spojka ko 180,- - jestli je spojka ještě z výroby,která je ještě nýtované..radost to sundávat.silenblok převodovky 180 kč,-ko,
hlavně si nepoškoď vodní hadice,dost blbě se shání,jestli se ještě teda vůbec dají sehnat.
vyndaný motor je navíc skvělá věc pro výměnu brzdiválce z xantie ...proč ,to už si snad najdeš .....
a vyhni se školácké chybě- před natočením druhého motoru zaplavené čerpadlo LHM ,než budeš ovzdušňovat soustavu.
Už jsem kdysi jednomu xantiakovi vezl na generálku hydro čerpadlo před 10 lety ,protože mistři automekánici viděli poprvé houpačku na dílně,prohodili motor zapojili - a byli LÍNÍ něco si o tom počíst na forech nebo se poptat.
Natočení motoru se jim prodražilo o 3500 ,- a to ještě ze známosti. | Upraveno myšut v 13.11.2015 07:45:17 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:13.11.2015 07:14:12 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Výměna motoru |
Nevím jak kde a jak dnes,ale před roky na STK při evidenční kontrole technik čučel na motr -kde je označení,ukázal jsem mu to (štítek na motoru),kouknul do TP ,pak šel na VIN,opět zkontroloval zda sedí s TP,obešel auto ,,to že chybí turbo-nevšimnul nebo neřešil!!
Ještě doplnění-oni mechanici mnohdy řeknou co není pravda a odahdují raději vyšší cenu opravy než nižší!!!Nejůlepší je schopný garážista!!Na Xantii (1,8i16V) manuál ,jak na to, znalci tvrdí,že při výměně spojky se musí vypustit LHM a rozpojit hydr.vedení-NEMUSÍ osobně jsem si sám dělal a bez zásahu do hydropneumatiky,mimo vyvěšení hadic trubek .....Mně po výletě do škarpy sdělili odhdem cenu opravy přes 15 000kč (myslím že foto tu mám !!)Nakonec oprava stála :nový vzduchový filtr,litr motorového oleje na doplnění,litr LHM na doplnění,výměna čelního skla na PR -doplatek 329kč nad limit a naposledy ještě vyčistení sání od nateklého oleje.Největší položka bylo vyproštění a odtah auta-1500.
| Upraveno kapitán v 13.11.2015 18:15:05 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.120.207.xxx Vloženo:13.11.2015 18:04:26 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
On se mi na to právě díval schopný garážista. Ale necítí se být dost schopný na opravu.
Dnes jsem ve vyhledávači objevil kouzelnou šipku s nápisem "Dále" a velmi mi rozšířila obzory. Plyne z toho to, že nejsem líný, pouze blbec.
Každopádně po podrobném studiu jsem usoudil, že bude nejlepší to nechat plně na odbornících. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:15.11.2015 00:39:04 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
dovolím si připomenout,že máš neobvyklé auto ....takže kdo nezná- bojí ,kdo zná ,nikoho jiného k tomu nepustí,než sebe
mě nepřipadá tak nereálné měnit motor,spíš mi připadá dost náročný měnit to ručně bez půjčené kočky a lešení kolem auta ,nebo vozíku ,nebo jiného zdvihadla . co tak vytáhnout komplet i s převodovkou a pak teprve měnit....?Ta kára by měla být trochu podložená na odepnutí laufu,táhel řazení,dostat se k tomu i zespod. Shodit spodový čep,povytáhnout poloosy,ať se uvolní diferák je 50 procent úspěchu.
ve středu se zastavuju v garáži ,mám tam D i s převodovkou,jak jsem ho vyřezal z Bx ,chceš to vyfotit.? jestli bude čas... | Upraveno myšut v 15.11.2015 12:36:42 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:15.11.2015 12:08:24 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Jeden z důvodů, proč jsem chtěl auto 20+ let, bylo vyhnout se přetechnizování - bohužel jsem francouze krutě podcenil...
Fotit nemusíš, výměnu zatím dávám k ledu. Tohle je na mě moc složité.
Pokusím se vyčistit turbo a poptám se kolem, kdo by se mi na to levně podíval. Jestli je GO hlavy jenom za 2k, tak bych z toho mohl ještě vyváznout celkem levně. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:16.11.2015 22:40:35 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
tak Ovy Zábřeh dělá věci vcelku rychle ,hlavu máš potom i se zárukou na otlakování.
Bez toho to nemá cenu .Cena ventilu je pár desítek korun,to už je prkotina.
Těsnění pod havou seženeš od poláků za 4-5 stovek,demint chladič vzduch je tu kdesi na foru popsaný ,na hlavu potřebuješ hvězdicový torx ,sundat nosník se silenbloku nad pr.p. kolem ...to je do 3 hodin někde v garáži .foto návod na výměnu rozvdodů je na pežot klubu, i tady je to popsaný,..a jak si to ohlídat a poznačit si barvou nebo nějak polohu vačky si uděláš sám..pak parohy a hlava ven ...
podívám se v týdnu ,jestli nemám v druhém pc uživ .manuál z bxworld.net ,,,je tam pěkná foto knížka o Bx. .
Tatíkovi to kdosi dělal ,fouklo mu těsnění na td a po opravě zase došel s tím,že mu to vrže na čerpadle. Byl špatně usazený silenblok ,jak to vracel kdosi do pozice u p.p. kola....nevěřil ,až jsem mu donesl vodováhu a položil na chladič vzduchu ....dostal se nějak na 8 tis ,on tomu nerozumí . Jinak 12-15 tis,záleží jak kdo kde | Upraveno myšut v 17.11.2015 08:48:43 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:17.11.2015 08:46:10 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Sám tu hlavu určitě sundávat nebudu, To jde úplně mimo mé možnosti. Ale jestli najdeš ten manuál, tak budu rád. V tom českém mi právě chybí více ilustrací. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:19.11.2015 00:33:37 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
máš to v mejlu ,urgle...
pochopíš,že Bx je jednoduché auto | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.72.252.xxx Vloženo:20.11.2015 20:13:12 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Dík moc, přesně tohle mi chybělo ke štěstí. Jenom kdyby ta francoužština nebyla tak hnusná... Mám přes zimu o zábavu postaráno. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:22.11.2015 08:32:57 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Výměna motoru |
Což francouzština,horší je angličtina-Ti napíší Manchester a čtou to jako Liverpool"!! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.120.207.xxx Vloženo:22.11.2015 14:03:39 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Eeeee... fotbalový humor jde jaksi mimo mě. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:24.11.2015 18:59:22 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
no ,trochu jsem googlil na předvánoční nabídky na jednom bazaru ,co začíná písmenem S a našel krásné ruční navijáky do 1000 kč na cca 1000-1100 kg,všechno sem lifrované z Pl,takže motor je zvednout čím....
chybí jen lešení a udělat stabilní bránu - kozu ,kam to připnout. Jestli chybí prostory ,tak to nevyřeší nikdo. co jde řešit ,je přemístění Bx po odstávce,když má ještě rz.
Zadní ramena mají dost velký zdvih na šprajcnutí o podběh nebo kus nápravy cca 20cm dlouhým klackem na zvednutí.Sice je to pak trakař,ale přemístit to Bx lze. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:25.11.2015 17:00:58 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Výměna motoru |
a jak říká tajkůn, největší nešvar je hmotnost. Měl jsem teď v ruce motor V6 bez hlav a vcelku to šlo,zato s automatem 4HP18 vytáhnout ho z kufru Bx ven ,to byl porod ...a staré dobré Dčko 1.9 je pořádný mamlas,bez kočky nebo navijáku je to o záda. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:25.11.2015 17:47:41 |
uživatel
Příspěvků: 39
Zaregistrován:
09.11. 2015
| Re: Výměna motoru |
Naviják netřeba. Špatně jsem se vyjádřil, kladku bych měl, ale chybí mi právě ta šibenice na upevnění. Stejně tu výměnu musím o pár měsíců odložit. Měl jsem původně ideu, že splaším celé druhé auto, ale noční mrazy mi tradičně udělaly z dvorku rašeliniště - teď už se tam vyškrábu leda traktorem. Pár dnů se v tom zkusím ještě vrtat, než začne mrznout přes den, a zbytek holt na jaře. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.175.21.xxx Vloženo:27.11.2015 16:36:10 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13280
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|