|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Dusí sa po zahriatí |
Zdravím. Mám BX 19E s jednobodovým vstrekovaním Fenix 1B.
Auto štartuje spoľahlivo na prvý pokus. Pri jazde po krátkom čase (cca v čase dosiahnutia prevádzkovej teploty) sa začne dusiť, nereaguje na pridanie plynu a skape. Po opätovnom naštartovaní vždy pri rozbehu motor zhasne, nejde do vyšších otáčok. Po pár minútach (3-5min) naštartuje a už beží korektne (ide vytočiťaž do červeného), neskapína, na pridanie plynu reaguje. Pri jazde už potom neskapína.
Konektory v motorovom priestore som vyčistil, MAP senzor som vymenil za nový aj s hadičkou, vedenie k nemu som meral a je v poriadku. Palivové čerpadlo je nové (síce pre štvorbody BX, ale ak by to mal byť vinník problému, tak by to snáď robilo stále ). Vzduchový a palivový filter sú nové. Sviečky sú nové. Benzínu je dosť. Baterka je nová. Snímač teploty vody má po zohriatí motora 284 ohmov, snímač teploty vzduchu 313 ohmov. Vstrekovací ventil je vyčistený.
Príspevky na fóre som prešiel (na základe nich som vymenil MAP).
Mal by niekto tip čo ešte môže byť zlé?
Ďakujem vopred za ústretovosť. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.105.143.xxx Vloženo:24.01.2015 21:07:17 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Šak a kontrolka motora ti nehlasi zavadu?
- skus vyblikať závady
- mrkni na sviečky či niesu zahádzané, zaolejované.. to by znamenalo prechlastavanie..
- ten jednobod má lambdu? na DDZtku je sa mi vidi.. aj ta moze byt uz po zivnotnosti..potom hadze bludy pre riadiacu jednotku..a ta prechlastava / moc ochudobnuje zmes...
| Upraveno TycoonX v 25.01.2015 09:50:01 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.5.127.xxx Vloženo:25.01.2015 09:36:41 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Lbd mám kuchlou od minulých kutilů,jede to natvrdo a startuje v létě v zimě ,na Ečku.
Tajkůn, DDzko jde při mokré svíci ihned o válec míň ,to by slyšel a poznal okamžitě. | Upraveno myšut v 25.01.2015 10:32:24 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:25.01.2015 10:15:21 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Fenix nemá diagnostickú kontrolku, ani konektor. | Upraveno yarik v 25.01.2015 22:10:01 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.105.143.xxx Vloženo:25.01.2015 22:09:00 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Já bych to viděl na některé teplotní čidlo. Ono sice funguje, ale asi ne uplně dobře, v různé teplotě vykazuje chybu a nebo mu to trvá přípiš dlouho ta změna stavu.
Zkusil bych napřed vyměnit to na vodě. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:26.01.2015 08:21:25 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Skúsim vymeniť ten snímač, nejaký sa doma nájde. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.28.82.xxx Vloženo:26.01.2015 12:35:47 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
No, takže vec sa má tak, že snímač teploty z iného typu vstrekovania BX, ktoré mám k dospozícii nie je vhodný. Na tomto type vstrekovania je použitý termistor typu PTC a na väčšine ostatných typov vstrekovania BX (z ktorých mám doma nejaké snímače) sú termistory NTC.
Pri premeriavaní snímača teploty nasávaného vzduchu som zstil jednu vec:
pri úplne vychladnutom motore, a nameral som najprv 2K, čo je pre Fenix veľmi veľa. Skúsil som potom merať aj priamo na snímači po odpojení konektoru, a tam už som nenameral žiadny odpor. Neviem či je možné, aby bol snímač bol poškodený tak, že úplne studený má nekonečný odpor a pri zahrievaní sa nejak preberie a tvári sa, že je skoro v poriadku.
Dnes skúsim do rozpojeného konektora nasadiť obyčajný odpor 360 ohmov a uvidím čo to spraví. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.28.82.xxx Vloženo:28.01.2015 13:28:34 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Já tu řeším něco podobného na 1,4 .
Když se zahřeje tak začnou lehce kolísat otáčky a někdy po ubrání plynu zdechne. Už je tam vyměněné uplně všechno, čidla, lambda, potenciometr , svíčky .... Pouze snímač teploty vzduchu u vstřikovače je původní ... neboť je součástí vstřikovače. Ale mám tu jiný tak to musím někdy ještě zkusit vyměnit a uvidí se ... | Upraveno PaM v 28.01.2015 13:35:15 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:28.01.2015 13:29:27 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
PaM,
nie je tam náhodou v sacom potrubí termospínač, ktorý ovláda vzduchovú klapku? Mala by z neho viesť tenká hadička k veku vzduchového filtra. Podobne ako popisuješ sa nám chovalo Saxo 1,1i a bolo to tým termospínačom. Neviem ale či je aj na Bx 1,4ke. Na 1,4ke ZX zasa robil podobné problémy termostat Tiež som predtým pomenil kopu vecí... | Upraveno yarik v 28.01.2015 15:05:41 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.28.82.xxx Vloženo:28.01.2015 15:04:10 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Áno, je tam nějaký bazmek na sání vepředu - klapla teplý - studený vzduch. Od toho vede hadička k sání jak píšeš, . Je mi pouze záhadou jak to funguje a co to ovlivňuje. Mám pocit, že je to trvale přepnuté na teplý vzduch od parohů ... s tím sem taky laboroval, sundal sem tu hadici aby to sálo studený vzduch. proč je tam ta tenká hadička k sání ?? jak to celé funguje ? na starším Bx 1,4 to bylo taky, ale manuální přepínací klapka a "léto - zima " | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:28.01.2015 18:25:05 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Slúži to na riadenie teploty nasávaného vzduchu. Pri studenom štarte klapka vpúšťa horúci vzduch od výfukových zvodov, a postupne ako sa motor zohrieva kapka vpúšťa do sania studený vzduch z okolia. termoventil je ovládaný podtlakovým spínačom (ten je na vstupe vzduchového filtra) cez tú tenkú hadičku. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.105.143.xxx Vloženo:28.01.2015 20:47:13 |
nováček
Příspěvků: 11
Zaregistrován:
16.08. 2012
| Re: Dusí sa po zahriatí |
V aute bolo LPG, ktoré pri kúpe išlo von. Bolo nefunkčné benzínové čerpadlo. To som dal potom nové, filter paliva som vymenil. Napadlo ma ešte vyčistiť nádrž. Bolo tam hodne kalu. Vymením ešte raz palivový filter a dúfam že to už bude OK.
| Upraveno yarik v 08.04.2015 10:16:08 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.28.82.xxx Vloženo:08.04.2015 09:58:00 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Dusí sa po zahriatí |
Jaro, já už to místní 1,4 bx vyřešil .... vyměnila se celá vstřikovací hlava a jede to jak nové | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:08.04.2015 13:24:02 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13326
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|