www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Marian
  Kubanec
  Zajda

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne
    funglovky, pořizovací cena 3900,- kus, mnohým sockám by to ztrojnásobilo cenu auta :-)
    funglovky, pořizovací cena 3900,- kus, mnohým sockám by to ztrojnásobilo cenu auta :-)

     
    Fórum >> Tuning >> Výpis:


     (1)   2   3   4  | >>


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    BX TD Bosch   
    Zdravim, trocha som sa vrtal v bosch čerpadle a popri hladani nastavenia som našiel aj drobny tuning navod , http://www.youtube.com/watch?v=6zPnjE3neoM
    je sice z kamionu ale pumpa je rovnaká..
    stačí pootočiť konus pridavneho paliva a voz by mal ziskat lepsiu akceleraciu, na nete som tiez niekde zahliadol ako pani tuneri cely konus vymontovali a obrusili.. skusal to uz niekto?
    Na TDčku mam uz kvalitne vylagrovany motor.. pocut jemne klepkat ojnice..az zozeniem nahradu (najlepsie 2.1TD hehe.. ) tak skusim pribrúsiť :D
    Dolů  ||  NahoruIP:78.98.131.xxx  Vloženo:30.05.2013 00:09:10  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    http://www.youtube.com/watch?v=9-GSNR7W73M
    No tady je odkaz na ukázku VE diesel Bosch jak funguje.
    Dolů  ||  NahoruIP:78.156.137.xxx  Vloženo:30.05.2013 08:43:47  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: BX TD Bosch   
    No zaujalo me to, tak jsem pul dne googlil a nacetl,. Vzhledem k tomu, ze moje Xantia 1.9TD DHX je po repasi cerpadla, ale nejede jak si predstavuji, planuji tuning cerpadla vyzkouset. Xantia zabira az od 2000 otacek (BX TD se mi zveda skoro od 1500 a plynuleji),
     
    Az provedu zdarne ladeni, podelim se o zkusenosti, doufam, ze to bude mit kyzeny efekt...
    Dolů  ||  NahoruIP:62.77.68.xxx  Vloženo:30.05.2013 12:29:54  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    Ahojte, ta tyčka která je v tom hříbku je LDA akcelerátor podle návodu se to dá trošku ubrosit pro lepší akceleraci ale taky DVZ, xantie má kolik váhu. BX vím dle TP velkého 1035kg asi. Jinak, co jsem jel s BX tak zabíral motor až od 2000 otáček. Ale čerpadlo co je v BX jsem zjistil že je přidřené protože to davá naftu na vstřiky špatně. Tak že musím dat jiné čerpadlo.
    Dolů  ||  NahoruIP:78.156.137.xxx  Vloženo:30.05.2013 20:33:48  


    16v

    bxman

    Příspěvků: 203

    Zaregistrován:
    01.02. 2009
    Re: BX TD Bosch   
    Už vidím,jak se tu co nevidět rozběhne docela zajímavá debata smile-D
    Dolů  ||  NahoruIP:82.202.109.xxx  Vloženo:30.05.2013 21:10:22  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: BX TD Bosch   
     tady je to názorně ukázáno :  http://bxclub.com/zkrat.php?co=258
     
    můžete tunit 
     
    Dolů  ||  NahoruIP:94.112.11.xxx  Vloženo:31.05.2013 09:40:10  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    No myslím že dobrej návod, ještě jde o to kolik to potom bude davát nafty více. A o kolik stoupne spotřeba. Pokud by to mělo lepší efekt na motor tak proč do toho nejít.
    Dolů  ||  NahoruIP:37.188.235.xxx  Vloženo:31.05.2013 11:33:42  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: BX TD Bosch   
    Tak, zkoušeno na motoru DHX:
    Čerpadlo jsem měnil z továrního nastavení takto:
    kónus jsem pootočil o 90° doprava, do "hlubšího pole" kónusu
    matku pod pružinkou jsem "dotáhl" o 270°
     
    efekt: lehounký černý kouř po sešlápnutí pedálu, po zapnutí turba se kouř značně zvýraznil, pocitově efekt téměř žádný,
     
    nastavení č. 2
    kónus pootočen o 45° od továrního nastavení
    matka dotažená o 360°od továrního nastavení
     
    efekt: černý kouř téměř zmizel a pocitově malinko rychlejší nástup turba (o 50-100 otáček)
     
    závěr: do továrního nastavení bych radši nešahal. Další "tuning" bude zvýšení tlaku turba. Ani poté myslím nebude potřeba žádná úprava na čerpadle, ale možná to zkusím ještě jednou.
     
    Dolů  ||  NahoruIP:37.221.243.xxx  Vloženo:31.05.2013 20:37:06  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    Tak, zvýšil som tlak turba, je to o poznanie lepšie. Kto chce postup tak tu:  http://www.youtube.com/watch?v=telXJxsd4gE
     
    Ešte mi zostáva posledná úpravička a tou bude zvýšenie účinnosti chladenia vzuchu.
    Rozmýšlam nad 3mi variantami: 1.- Intercooler z 406 HDi dopredu za chladič namiesto klímového chladiča, 2.- Intecooler z BX dopredu do nárazníka pred chladič 3.- Intercooler z HDi plus intercooler z BX spojiť a mať tak dvojitý :D
    Dolů  ||  NahoruIP:178.143.228.xxx  Vloženo:04.07.2013 13:51:03  


    PaM

    hydraulický odborník

    Příspěvků: 1707

    Zaregistrován:
    02.01. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    Kolik ti to teď tlačí, máš to změřené ??? 
    Dolů  ||  NahoruIP:94.112.11.xxx  Vloženo:04.07.2013 22:20:00  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    Nemám ešte, ale auto začalo jazdiť viac podľa predstáv, turbo je počuť niekedy už od 1500ot., medzi 3-4 000 je ten výkon najvýraznejší, normálne to pritlačí do sedačky. Predtým sa mi ten rozsah momentu (zatahu|  zdal menší a auto lemravejšie, teraz je výkon v širšom poli. S čerpadlom som sa ešte nehral, ale pohrám až raz bude čas.
    Podla videa je jedna otáčka cca 1psi=0,07bar=6,9KPa
     
    Dolů  ||  NahoruIP:178.143.228.xxx  Vloženo:05.07.2013 09:28:35  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    Konus pootočený, dalšie zlepšenie ale iba pri max plyne. Auto na 4st. je schopné ešte vyraziť vpred. Na 5ke nič moc už..ale tak 16V z toho nebude :D 
    Konus som vybral a strčil spať tou "najvyrýpanejšou" časťou. Upilovať nechcem, šlo mi len o lepšiu akceleráciu a tá sa podarila. Som zvedavý na spotrebu.. Dym pribudol ale iba pri prudkom zrýchlení..a to tam mám kat.
    -Čo ma zaskočilo je spojka..pár krát nestihla za motorom..nestíha krutiaci moment..na výmenu..
    Upraveno TycoonX v 05.07.2013 10:58:08
    Dolů  ||  NahoruIP:178.143.228.xxx  Vloženo:05.07.2013 10:55:27  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    Tím že přidáš na vracečce na turbu aby otevírala při menším tlaku můžeš taky oddělat turbo. Možná že lepší by bylo vyndat z toho hříbku tu jedlu a podle návodu upilovat. Tím taky získaš potřebné hp a větší kroutak. Hlavně netoč šroubkem od přidavače nafty, nebo ti auto nebude jezdit ale lítat.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.8.xxx  Vloženo:05.07.2013 20:22:41  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    Tak to mi vysvetli ako oddelam turbo ? A vysvetli mi o čom zase točíš? Čo keby si čítal aj niečo iné ako hajzlový papier ?
    1.- Wastegate slúži na prepustenie spalín z pohánacej turbíny pri dosiahnutí stanoveného tlaku turba. Tým reguluje resp. obmedzuje maximálny tlak aby sa ti nerozletel motor. Skrátením alebo predĺžením tiahla wastegate sa zvyšuje alebo znižuje maximálny možný tlak turba nie jeho záber, ten je daný rýchlosťou spalín a objemom spalín . Ja som tiahlo skracoval = zvýšenie max tlaku turba.
    2.-Nejdem nič upilovať, bosch si vymyslel konus v tomto tvare , tak ho aj tak nechám, len som zvolil ostrejšiu charakteristiku,  nepotrebujem byť čmudiaci VW tuzer čo si myslí že 150k je svet..
    3.-Šrobom na množstvo nafty si budem točiť ako chcem, ked budem chcieť zvýšit množstvo tak ho zvýšim, optimálne s ohladom na dym pri akcelerácií, nato tam ten šrób dali vieš? Je to nastavenie nafty, nie červený gombík s napisom spustit jadrovy reaktor...
     
    Čítaj..a nielen drýsty ludí čo si len myslia že niečo vedia..lebo potom dopadneš tak aj ty..
    Upraveno TycoonX v 06.07.2013 07:51:19
    Dolů  ||  NahoruIP:178.143.228.xxx  Vloženo:06.07.2013 07:49:38  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    I ty Brutte???

    No nedivím se, on Jiřík nám tu mele pšenici s ječmenem a ve škole viděl žito!!  Bylo jen otázkou času kdy v někom bouchnou saze
    <<<  Tím že přidáš na vracečce na turbu aby otevírala při menším tlaku můžeš taky oddělat turbo  >>> Co je tohle za blbost??  Když se do toho začteš, shlédneš video a víš jak funguje turbo a jeho ovládání tak Jiříku zjistíš že turbo za prve žádnou vracečku nemá, má obtokový kanál s ventilem, který pustí tlak spalin mimo vrtulku turba, přímo do výfuku a za druhé, šroub sice zkracuje, ale tím turbu přidává maximální tlak co má turbo vytvořit. Já mám na všech turbech vždy táhlo zkrácené o tři půlotočky. a vstřiky nastavené o 5až 7.5 výše než mají být, líp to jede, při akceleraci se to chová jak benzín a taky to tolik nežere.To od kdy je cítit zátah turba, to znamená spodní hranice nejde ovlivnit, čím starší turbína, tím je citelný nástup turba od vyšších spodních otáček, tím básník míní asi to že na uplně novém, správně fungujícím cítíš že začíná pnit cca u 1700 otáčkách motoru ale u starého už opotřebeného ta hranice vystoupá až třeba k 2500otáčkám motoru.
    Upraveno ČERT v 06.07.2013 10:18:50
    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.16.xxx  Vloženo:06.07.2013 10:12:51  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    No čerte tím že jsi napsal obtokový kanál spalin. Je stejné jako napsat vracečka spalin os turba. Jo s těmi vstřiky máš samozřejmě pravdu tam stačí o 0,01 větší podložka a hned to líp jezdí.
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.8.xxx  Vloženo:06.07.2013 11:19:44  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    A kam se ti spaliny od turba asi tak vracejí?? Jestli máš na mysli do sání tak to je ERG systém smile-D smile-P
    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.16.xxx  Vloženo:06.07.2013 11:33:44  


    jirka0007

    BX loserek

    Příspěvků: 401

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
    Samozřejmě zpět do turba.To jsem zapomněl do komentáře dodat ted už jsem to napsal.Snad jsi čertíku spokojen.
    Upraveno jirka0007 v 06.07.2013 13:11:08
    Dolů  ||  NahoruIP:88.101.8.xxx  Vloženo:06.07.2013 13:10:43  


    MILAN

    specialista na autodiagnostiku

    Příspěvků: 238

    Zaregistrován:
    ..
    Re: BX TD Bosch   
     Samozřejmě že do turba ne  de bile
     
     
    Dolů  ||  NahoruIP:82.114.203.xxx  Vloženo:06.07.2013 14:36:55  


    TycoonX

    bxman

    Příspěvků: 1027

    Zaregistrován:
    20.11. 2006
    Re: BX TD Bosch   
    jiří, prestaň kým sa úplne nestrápniš, radšej si tresni kvalitne hlavu o múr, nech sa vysypú tie piliny a naštuduj tam niečo súvislé a  reálne.  V mojom záujme nieje ťa doj.bávať , ale zastaviť tie nezmyselné kecy.
    Ono je to sranda kým neaký tebe podobný si nemrkne forum a neskočí na to. Vezme tie tvoje táraniny vážne a dorazí si auto. Nechodí sem len partia skalných veteránov z BXclubu, ale aj iný (cesty google su nevyspytatelne|. Ktorý si vytvoria názor o komunite na základe jedného čo tu posplieta holé nezmysly.
    Tieto tuning operácie sedia aj pre všemožné iné autá kde sa tieto motory a ich nástupcovia montovali. Spomeniem len Rover, Lada Niva, Hyundai, Peugeot..atd.
     
    Upraveno TycoonX v 06.07.2013 15:45:43
    Dolů  ||  NahoruIP:178.143.228.xxx  Vloženo:06.07.2013 15:36:36  


     (1)   2   3   4  | >>





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3943 hl.)
     
    Zadni (2978 hl.)
     
    Ctyrkolku (3089 hl.)
     
    Je mi to jedno (3317 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 13327

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS