|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Tuning >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| BX TD Bosch |
Zdravim, trocha som sa vrtal v bosch čerpadle a popri hladani nastavenia som našiel aj drobny tuning navod , http://www.youtube.com/watch?v=6zPnjE3neoM
je sice z kamionu ale pumpa je rovnaká..
stačí pootočiť konus pridavneho paliva a voz by mal ziskat lepsiu akceleraciu, na nete som tiez niekde zahliadol ako pani tuneri cely konus vymontovali a obrusili.. skusal to uz niekto?
Na TDčku mam uz kvalitne vylagrovany motor.. pocut jemne klepkat ojnice..az zozeniem nahradu (najlepsie 2.1TD hehe.. ) tak skusim pribrúsiť :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.131.xxx Vloženo:30.05.2013 00:09:10 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.156.137.xxx Vloženo:30.05.2013 08:43:47 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: BX TD Bosch |
No zaujalo me to, tak jsem pul dne googlil a nacetl,. Vzhledem k tomu, ze moje Xantia 1.9TD DHX je po repasi cerpadla, ale nejede jak si predstavuji, planuji tuning cerpadla vyzkouset. Xantia zabira az od 2000 otacek (BX TD se mi zveda skoro od 1500 a plynuleji),
Az provedu zdarne ladeni, podelim se o zkusenosti, doufam, ze to bude mit kyzeny efekt... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.77.68.xxx Vloženo:30.05.2013 12:29:54 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
Ahojte, ta tyčka která je v tom hříbku je LDA akcelerátor podle návodu se to dá trošku ubrosit pro lepší akceleraci ale taky DVZ, xantie má kolik váhu. BX vím dle TP velkého 1035kg asi. Jinak, co jsem jel s BX tak zabíral motor až od 2000 otáček. Ale čerpadlo co je v BX jsem zjistil že je přidřené protože to davá naftu na vstřiky špatně. Tak že musím dat jiné čerpadlo. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.156.137.xxx Vloženo:30.05.2013 20:33:48 |
bxman
Příspěvků: 203
Zaregistrován:
01.02. 2009
| Re: BX TD Bosch |
Už vidím,jak se tu co nevidět rozběhne docela zajímavá debata | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.202.109.xxx Vloženo:30.05.2013 21:10:22 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: BX TD Bosch |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:31.05.2013 09:40:10 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
No myslím že dobrej návod, ještě jde o to kolik to potom bude davát nafty více. A o kolik stoupne spotřeba. Pokud by to mělo lepší efekt na motor tak proč do toho nejít. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.188.235.xxx Vloženo:31.05.2013 11:33:42 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: BX TD Bosch |
Tak, zkoušeno na motoru DHX:
Čerpadlo jsem měnil z továrního nastavení takto:
kónus jsem pootočil o 90° doprava, do "hlubšího pole" kónusu
matku pod pružinkou jsem "dotáhl" o 270°
efekt: lehounký černý kouř po sešlápnutí pedálu, po zapnutí turba se kouř značně zvýraznil, pocitově efekt téměř žádný,
nastavení č. 2
kónus pootočen o 45° od továrního nastavení
matka dotažená o 360°od továrního nastavení
efekt: černý kouř téměř zmizel a pocitově malinko rychlejší nástup turba (o 50-100 otáček)
závěr: do továrního nastavení bych radši nešahal. Další "tuning" bude zvýšení tlaku turba. Ani poté myslím nebude potřeba žádná úprava na čerpadle, ale možná to zkusím ještě jednou.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:37.221.243.xxx Vloženo:31.05.2013 20:37:06 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: BX TD Bosch |
Tak, zvýšil som tlak turba, je to o poznanie lepšie. Kto chce postup tak tu: http://www.youtube.com/watch?v=telXJxsd4gE
Ešte mi zostáva posledná úpravička a tou bude zvýšenie účinnosti chladenia vzuchu.
Rozmýšlam nad 3mi variantami: 1.- Intercooler z 406 HDi dopredu za chladič namiesto klímového chladiča, 2.- Intecooler z BX dopredu do nárazníka pred chladič 3.- Intercooler z HDi plus intercooler z BX spojiť a mať tak dvojitý :D | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.143.228.xxx Vloženo:04.07.2013 13:51:03 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: BX TD Bosch |
Kolik ti to teď tlačí, máš to změřené ??? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.11.xxx Vloženo:04.07.2013 22:20:00 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: BX TD Bosch |
Nemám ešte, ale auto začalo jazdiť viac podľa predstáv, turbo je počuť niekedy už od 1500ot., medzi 3-4 000 je ten výkon najvýraznejší, normálne to pritlačí do sedačky. Predtým sa mi ten rozsah momentu (zatahu| zdal menší a auto lemravejšie, teraz je výkon v širšom poli. S čerpadlom som sa ešte nehral, ale pohrám až raz bude čas.
Podla videa je jedna otáčka cca 1psi=0,07bar=6,9KPa
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.143.228.xxx Vloženo:05.07.2013 09:28:35 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: BX TD Bosch |
Konus pootočený, dalšie zlepšenie ale iba pri max plyne. Auto na 4st. je schopné ešte vyraziť vpred. Na 5ke nič moc už..ale tak 16V z toho nebude :D
Konus som vybral a strčil spať tou "najvyrýpanejšou" časťou. Upilovať nechcem, šlo mi len o lepšiu akceleráciu a tá sa podarila. Som zvedavý na spotrebu.. Dym pribudol ale iba pri prudkom zrýchlení..a to tam mám kat.
-Čo ma zaskočilo je spojka..pár krát nestihla za motorom..nestíha krutiaci moment..na výmenu.. | Upraveno TycoonX v 05.07.2013 10:58:08 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.143.228.xxx Vloženo:05.07.2013 10:55:27 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
Tím že přidáš na vracečce na turbu aby otevírala při menším tlaku můžeš taky oddělat turbo. Možná že lepší by bylo vyndat z toho hříbku tu jedlu a podle návodu upilovat. Tím taky získaš potřebné hp a větší kroutak. Hlavně netoč šroubkem od přidavače nafty, nebo ti auto nebude jezdit ale lítat. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.8.xxx Vloženo:05.07.2013 20:22:41 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: BX TD Bosch |
Tak to mi vysvetli ako oddelam turbo ? A vysvetli mi o čom zase točíš? Čo keby si čítal aj niečo iné ako hajzlový papier ?
1.- Wastegate slúži na prepustenie spalín z pohánacej turbíny pri dosiahnutí stanoveného tlaku turba. Tým reguluje resp. obmedzuje maximálny tlak aby sa ti nerozletel motor. Skrátením alebo predĺžením tiahla wastegate sa zvyšuje alebo znižuje maximálny možný tlak turba nie jeho záber, ten je daný rýchlosťou spalín a objemom spalín . Ja som tiahlo skracoval = zvýšenie max tlaku turba.
2.-Nejdem nič upilovať, bosch si vymyslel konus v tomto tvare , tak ho aj tak nechám, len som zvolil ostrejšiu charakteristiku, nepotrebujem byť čmudiaci VW tuzer čo si myslí že 150k je svet..
3.-Šrobom na množstvo nafty si budem točiť ako chcem, ked budem chcieť zvýšit množstvo tak ho zvýšim, optimálne s ohladom na dym pri akcelerácií, nato tam ten šrób dali vieš? Je to nastavenie nafty, nie červený gombík s napisom spustit jadrovy reaktor...
Čítaj..a nielen drýsty ludí čo si len myslia že niečo vedia..lebo potom dopadneš tak aj ty.. | Upraveno TycoonX v 06.07.2013 07:51:19 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.143.228.xxx Vloženo:06.07.2013 07:49:38 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: BX TD Bosch |
I ty Brutte???
No nedivím se, on Jiřík nám tu mele pšenici s ječmenem a ve škole viděl žito!! Bylo jen otázkou času kdy v někom bouchnou saze
<<< Tím že přidáš na vracečce na turbu aby otevírala při menším tlaku můžeš taky oddělat turbo >>> Co je tohle za blbost?? Když se do toho začteš, shlédneš video a víš jak funguje turbo a jeho ovládání tak Jiříku zjistíš že turbo za prve žádnou vracečku nemá, má obtokový kanál s ventilem, který pustí tlak spalin mimo vrtulku turba, přímo do výfuku a za druhé, šroub sice zkracuje, ale tím turbu přidává maximální tlak co má turbo vytvořit. Já mám na všech turbech vždy táhlo zkrácené o tři půlotočky. a vstřiky nastavené o 5až 7.5 výše než mají být, líp to jede, při akceleraci se to chová jak benzín a taky to tolik nežere.To od kdy je cítit zátah turba, to znamená spodní hranice nejde ovlivnit, čím starší turbína, tím je citelný nástup turba od vyšších spodních otáček, tím básník míní asi to že na uplně novém, správně fungujícím cítíš že začíná pnit cca u 1700 otáčkách motoru ale u starého už opotřebeného ta hranice vystoupá až třeba k 2500otáčkám motoru. | Upraveno ČERT v 06.07.2013 10:18:50 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.176.16.xxx Vloženo:06.07.2013 10:12:51 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
No čerte tím že jsi napsal obtokový kanál spalin. Je stejné jako napsat vracečka spalin os turba. Jo s těmi vstřiky máš samozřejmě pravdu tam stačí o 0,01 větší podložka a hned to líp jezdí. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.8.xxx Vloženo:06.07.2013 11:19:44 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: BX TD Bosch |
A kam se ti spaliny od turba asi tak vracejí?? Jestli máš na mysli do sání tak to je ERG systém | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.176.16.xxx Vloženo:06.07.2013 11:33:44 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
Samozřejmě zpět do turba.To jsem zapomněl do komentáře dodat ted už jsem to napsal.Snad jsi čertíku spokojen. | Upraveno jirka0007 v 06.07.2013 13:11:08 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.8.xxx Vloženo:06.07.2013 13:10:43 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: BX TD Bosch |
Samozřejmě že do turba ne de bile
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.114.203.xxx Vloženo:06.07.2013 14:36:55 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: BX TD Bosch |
jiří, prestaň kým sa úplne nestrápniš, radšej si tresni kvalitne hlavu o múr, nech sa vysypú tie piliny a naštuduj tam niečo súvislé a reálne. V mojom záujme nieje ťa doj.bávať , ale zastaviť tie nezmyselné kecy.
Ono je to sranda kým neaký tebe podobný si nemrkne forum a neskočí na to. Vezme tie tvoje táraniny vážne a dorazí si auto. Nechodí sem len partia skalných veteránov z BXclubu, ale aj iný (cesty google su nevyspytatelne|. Ktorý si vytvoria názor o komunite na základe jedného čo tu posplieta holé nezmysly.
Tieto tuning operácie sedia aj pre všemožné iné autá kde sa tieto motory a ich nástupcovia montovali. Spomeniem len Rover, Lada Niva, Hyundai, Peugeot..atd.
| Upraveno TycoonX v 06.07.2013 15:45:43 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.143.228.xxx Vloženo:06.07.2013 15:36:36 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13327
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|