|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Uprava prevodovky |
Zdravím, potreboval by som radu.
V 16V čku mam orig prevodovku ,pomery mi celkom vyhovujú no tá 5ka je na jazdenie na dlhé trasy trochu krátka. Pri 100vke už točí 3000ot. čo je trochu vysoko. TD prevodovka pri 3000ot točí už 130km/h ML5t čo mám z HDi točí pri 100vke 1500ot
Čítal som o výmene 5ky z BX TD prevodovky.
Pomer BX TD 1=3.46, 2=1.85, 3=1.148, 4=0.83, 5=0.66
diff: 3.94.
Pomer BX 16V 1=2.923 2= 1.850 3=1.280 4=0.969 5=0.757 diff= 4.429
ot 1.ktore kolieska treba konkretne vymenit? v anglickej diskusii písali že sú to tie posledné v plechovej časti pri kolese, nemám žiadnu dokumentáciu k prevodovkám tak neviem.
2. mám prevodovku ML5t, pasli by aj z nej? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.104.xxx Vloženo:13.09.2012 09:28:33 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
jo vyčetl jsi to správně, je to to plechové víčko za levým kolem, dával jsem taky z turbodieslíka do jednačtyřky, ale mám za to že se musí trošínku polaborovat při demontáži ozubených koleček, že jsem tehdy měl nějaký problém,. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.105.xxx Vloženo:13.09.2012 18:10:24 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
a mam prehodit len jedno alebo obidve? ak jedno tak ktore? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.104.xxx Vloženo:13.09.2012 23:03:55 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: Uprava prevodovky |
Pokud chces vymenit kolecka tak vzdy jen v paru. A pouze jen mezi prevodovkami BE3. Zitra ti reknu, o kolik si pomuzes. V praci mam Excel soubor s GTI i TD prevodovkami, jejich pomery a kolecka a dosahnutelne rychlosti... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:13.09.2012 23:34:39 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
hm z tej ML5T to pasovat nebude, vcera som to porovnával , aa nieje neaká verzia BE1 - BE3 kde je este dlhsia 5ka? 2.1TD alebo 2.5TD?
Mám totiž BE1 ale tam je rozdiel len v radení spiatočky nie? | Upraveno TycoonX v 14.09.2012 10:46:38 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.104.xxx Vloženo:14.09.2012 10:27:57 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: Uprava prevodovky |
Jedno kolecko je stejne na obou prevodovkach, druhe bude mozna v necem odlisne. Petkovych kolecek moc druhu neni, hodne se lisily diferaky...
(D, 19 jednobod. a 16V maji stejne petkove kolecko, jine ma 19GTI a jine TD)
Prevodovky v XM maji jeste dalsi verze kolecek (BE3) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.77.68.xxx Vloženo:14.09.2012 10:54:23 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
Podla prepočtu z tejto stránky http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
To vychádza pri 3000ot pre 16V = 98.8km/h
a pre BX TD =114.1km/h
čo je celkom pekný zisk | Upraveno TycoonX v 15.09.2012 09:13:03 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.104.xxx Vloženo:15.09.2012 09:12:38 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: Uprava prevodovky |
BX 17TD ma pri 3000 otackach 127,7 km/h
BX 16V 99,5 km/h
Pri predepsanem pneu a pri idealne kulatem kolu (tzn, ze ve skutecnosti je to o neco malinko mene)
A ten "zisk" je za predpokladu pouziti cele prevodovky. Pouze pri vymene petkoveho kolecka v prevodovce 16V za petkove z TD je to jaks psal 114,4km/h | Upraveno DVZ v 15.09.2012 13:04:45 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.99.63.xxx Vloženo:15.09.2012 13:02:43 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
no rozmyslam aj nad zmenou staleho prevodu..ale neviem ci je to dobry nápad, nechcem stratit akceleraciu v nižších otáčkach, možno že výmena za 4.096 stály by pomohla | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:178.41.104.xxx Vloženo:15.09.2012 13:22:20 |
bxman
Příspěvků: 318
Zaregistrován:
23.11. 2008
| Re: Uprava prevodovky |
Ja mam niní na 16V kratší 3 a 4 a je to uplně jiné svezení ta akcelerace a síla je užasná jen do budoucna bych chtěl 5tku s TD a bude to uplně dokonalé myslím si že 5 s TD uplně stačí nebo když nechceš moc točít tak dej rovnou celou s D mějte se LONG LIVE BX | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:31.28.152.xxx Vloženo:16.09.2012 09:27:54 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: Uprava prevodovky |
Jestli nechceš koktat s autem, které jede od 5ti tis. ot. , tak si kup diesla. Toto auto po dvaceti letech má 80 - 90kw ,dlouhou pětku pak dáš jen na dálnici a při každém menším kopečku stejně budeš točit 4ku. Jednodušší úprava - dej větší kola. Já mám na přejezdy dlouhou pětku TD, ale výkon 170kw a stejně se honit nemohu, protože to nejede. Mám upravený i 6tikvalt, výborný na ježdění po silnici, ale na sprinty nevhodný. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.153.9.xxx Vloženo:19.09.2012 20:49:26 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
staly prevod menit nebudem, len si prehodim dialnicnu 5ku, moje auto ma plny vykon, motor je vynoveny od spodku po vrch, a ako poznam 16V tak sa da jazdit na 5ke aj 50 bez klepotu, je to skvely a silny motor zato ho mam tak rad :D ale na dialnici točí vyššie, pri predbiehaní si rád podradím, šiel som aj 230 ale bežne jazdím tých 110 cestovná rýchlost | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.47.6.xxx Vloženo:19.09.2012 22:22:12 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
btw: pripájam foto prevodovky z peugeot 405 19TD, koliecka drzia na dvoch šroboch, cez vikend sa do toho pustim a zreferujem
P405 TD GEARBOX
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.47.6.xxx Vloženo:19.09.2012 22:27:33 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: Uprava prevodovky |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.153.9.xxx Vloženo:05.11.2012 21:33:20 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Uprava prevodovky |
no ,situacia sa zmenila, prevodovka je nachystaná v garáži.. ale 16V ruším, odhlásim a bude trčať v garáži. Projekt však bude pokračovať ako 4x4 16V, čo bude asi tak v lete najskor, nechcem kúpiť vrak ,skôr neaký zachovalý bx aj keď drahší.. no a potom prehádzať motor,int,plasty a lak ...a predať xantiu :D
btw 4x4 prevodovka má zhodné črevá s klasickou nie? je tam len odlišná príruba? | Upraveno TycoonX v 05.11.2012 22:18:29 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.47.13.xxx Vloženo:05.11.2012 22:17:41 |
bxman
Příspěvků: 487
Zaregistrován:
10.07. 2010
| Re: Uprava prevodovky |
....,dlouhou pětku pak dáš jen na dálnici a při každém menším kopečku stejně budeš točit 4ku..........
5ka Td´93 na převodovce Bx ´89 1.9i
nesouhlasím s tímto tvrzením , potvrzeno pouze v 1 nom úseku v délce cca 4 km s převýšením z 600m.n.m do 780 m.n.m. v horách .Stejná hmotnost auta ,14 ky kola 175 65 5mm vzorek letní ,osádka , palivo i počasí .
Pouze styl jízdy a dynamika je lehce změněna (víc vytočená 4ka do toho krpálu).
dle gps a otáčkoměru Bx : 135 km/hod 4000 ot.
118 km/hod 3500 ot.l
100 km/hod 3000 ot.
85 km/hod 2500 ot.
69km/hod 2000 ot.
ddz 1.9 i
| Upraveno myšut v 20.04.2014 13:35:15 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:95.173.219.xxx Vloženo:20.04.2014 13:34:17 |
BXsprinter
Příspěvků: 148
Zaregistrován:
25.06. 2005
| Re: Uprava prevodovky |
Zázračné auto | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:93.153.9.xxx Vloženo:30.04.2014 13:46:13 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13281
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|