|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| volnoběžný ventil |
má motor 1.9, 88kW, DKZ (XU9JA), volnoběžnej ventil? vim, že na 16V je, ale tady jsem ho nenašel... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:09.02.2012 19:26:28 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběžný ventil |
Si myslím že máš jen přídavný ventil vzduchu pro studený start. Je bimetalový a nalézá se nad převodovkou pod hadicemi do topení. Vedou do něj dva dráty, jedna hadice do filtrboxu, druhá do prostoru sání za klapku, uvnitř je topnice 12v a bimetalová přívěra vzduchu. Funguje tak , že po nastartování se ohřívá topnice a bimetal postupně uzavírá průtok vzduchu přes tento ventil za klapku. Pokud po startu máš zvýšené otáčky a postupně s časem klesají až k správnému volnoběhu, tak ho máš funkční. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:09.02.2012 21:34:26 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
Mám teď problém s volnoběhem, otáčky se držej na 1300 po zahřátí a po přidání plynu pomalu klesaj. Koukal jsem jestli to někde nebere falešnýho lufta, ale nic jsem neobjevil, teplotní čidlo je OK a snímač volnoběhu taky, zejtra ještě vyčistim škrtící klapku a uvidim... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:09.02.2012 22:40:24 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběžný ventil |
To odpovídá, topnička nestačí svým výkonem vyhřát bimetal a zůstává to pootevřené. Sundej za chodu tu hadici co vede od toho ventilu do filtrboxu, ale až bude teplý motor, zacpi ji prstem. Volnoběh se okamžitě vrátí tam kde má být. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:09.02.2012 23:04:49 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
ten ventil vypadá jednoduše, ale opravovat se mi moc nechce, protože je tam zaprvé blbej přístup a za druhé mi přijde, že je docela zbytečnej, takže bych ho nejradši jen zaslepil... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.47.18.xxx Vloženo:10.02.2012 12:02:27 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
nemůžeš ho zaslepit je to na volnoběh stejně jako u Diesla je ovladaný lankem u čerpadla tady je ovladaný takto pokud to zaslepíš nenastartuješ. Řidí se podle toho i celý motor podtlak saní. Je to stejný jako má Renault krokový motůrek je zabudovaný přímo nad škrticí klapkou ten se zase vysouvá a zasouvá a nastavuje průchod vzduchu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.180.193.xxx Vloženo:10.02.2012 19:24:18 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
po zaslepení a zahřátí na provozní teplotu se to trochu zlepšilo, ale volnoběh je furt nějakejch 1100-1200 a při řazení mi zůstává viset plyn, takže si to někde podle mě musí brát falešnej vzduch... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:11.02.2012 01:02:42 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
a je fakt, že zaslepit ho je nesmysl, ale nastartovat jde, jen to prvních asi 10s musim držet trochu pod plynem aby nechcíp... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:11.02.2012 01:12:33 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběžný ventil |
Ale jde to zaslepit, jak píšeš vojno, tím že ho zaslepíš, tak ho opravdu musíš jen po startu chvíli podržet aby se prohřál a pak už ten ventil není potřeba, protože omezí průtok vzduchu na minimum. jestli máš vysoký volnoběh, tak tvoje klapka má na sobě spínač, volnoběh- zátěž, jinak řečeno opřená o doraz - otevřená. Počkej až budeš mít teplý motor a štelovacím šroubkem pod dorazem klapky klapku přivři na potřebných 850 volnoběžných. Ale bacha aby ti to někde něpřisávalo vzduch jinde. Až budeš mít hodnotu 850, tak chcípni motor a poslouchej jak budeš pootáčet klapkou, co nejblíže dorazu ti musí pod klapkou cvaknout přepínací mikrospínač režimu volnoběh -zátěž. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:11.02.2012 11:27:00 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
Přenastavenim dorazu klapky sice snížim volnoběh, ale nevyřešim tim tu příčinu proč to dělá, hlavně volnoběh mě ani tak nes*re, jako to že v podstatě nemůžu brzdit motorem. Ten obtokovej ventil jsem vyndal a změřil odpor topnýho tělíska, má 50ohmů, což by mělo být OK, potom jsem na něj připojil 12V a bylo vidět jak se pomalu uzavíra, jenže když jsem ho zkusil profouknout pusou, tak to šlo, sice hůř než kdyby byl otevřenej, ale šlo. Tak nevim jestli je to normální, rozebrat to nejde (teda jde, ale už nepůjde složit). Když jsem ho teda aspoň vyčistil a vrátil zpátky, tak se to trochu zlepšilo, už nejsou volnoběžný otáčky 1300, ale 1000 a při brždění motorem z kopce to ještě zrychluje.
Ale stejně je mi divný, že když jsem ho uplně zaslepil, tak to mělo furt vysoký otáčky a po přidání plynu pomalu padali. Všechny gumový hadice jsem zkontroloval, už mě napadá jen že by bylo prasklý hliníkový sáni... | Upraveno v0jna v 11.02.2012 22:20:43 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:11.02.2012 22:12:02 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběžný ventil |
Hele, v tomhle počasí bych se nedivil kdyby to vše dělala nějaká hadice, guma teď dokáže být tvrdá jak nikdy a potom netěsní. To že skrze ten ventil protéká vzduch v omezené míře, s tím je počítáno, proto je na klapce štelovací šroubek dorazu. Může být, že se ti mrazem zkroutilo sání a netěsní k hlavě, nějaká hadice netěsní, cokoliv. Zkus nechat přes noc auto někde v teple a pak pohledat kudyma to saje vzduch. Dal bych to přes noc do garáže kde se aspoň trochu topí a ráno bych hledal, zaslepil bych vedení od sání k tomu ventilu, do klapky bych nacpal korkový špunt a pustil do toho trochu vzduchu z kompresoru. Mýdlová voda ti pak jistě ukáže kde to přisává, tam kde je netěsnost budou bublinky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:12.02.2012 10:41:36 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběžný ventil |
jo mít garáž, tak je to v pohodě a nemusí bejt ani vytápěná... včera mi málem umrzly pazoury, když jsem se v tom hrabal... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:84.42.157.xxx Vloženo:12.02.2012 20:26:15 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|