|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Všeobecně >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Jak to funguje v automotive |
Jelikoz delam v automotive, musim s timto vice nez jen souhlasit...
Kchatování kchostů I.
Vydáno 10. 07. 2011
Mezi lidem se má za to, že současné příznivé ceny nových automobilů jsou vykoupeny extrémními opatřeními, která přijaly automobilky a jejich dodavatelé s cílem snížit výrobní a prodejní náklady.
To se samozřejmě odrazilo na jejich kvalitě, takže automobily vyrobené nyní nejsou již ani zdaleka takové "držáky" jako automobily vyrobené před krizí nebo před rokem 2002.
Mezi výrobci aut se má za to, že sice byla přijata některá opatření ke snížení nákladů, ale vše bylo řádně ověřeno dlouhodobými zkouškami a dalšími opatřeními, takže ta kvalita, kterou zákazník vidí, zůstala stejná.
Mezi lidmi, kteří auta opravují, panuje shoda na tom, že s moderními auty mají celkem dost práce a vidí je někdy častěji než starší vozy téže značky. Zejména kritizují nízkou životnost dílů podvozku, různé výrobní vady, vadná turba, vysokotlaké vstřikovače, pumpy a dvouhmotové setrvačníky.
Pravda je jako obyčejně někde mezi. Mezi těmi deset let starými "držáky" (které byly v době svého vzniku vnímány jako stejný šrot podobně jako automobily současné - viz váhy vzduchu u prvních motorů TDI) a současnými auty jsou ještě další rozdíly. Kromě programu snižování nákladů se na nich podepsaly ještě:
- ekologické předpisy. Všechny díly automobilu od určité hmotnosti musejí být recyklovatelné. Některé technologie byly z ekologických důvodů vyloučeny (nejznámnější je zákaz šestimocného chromu používaného pro antikorozní úpravu nebo vyloučení olova, což se podepsalo na kvalitě pryžových dílů), přičemž se nenašla rovnocenná náhrada.
- ekologické předpisy podruhé. Stále se zpřísňují emisní specifikace, známé jako EURO+číslo. Politickými rozhodnutími vznikají různé regulační systémy na emise CO2. Tím se v automobilech objevují věci, které tam nikdy předtím nebyly a které byly někdy vyvinuty poměrně překotně, například částicový filtr u dieselů. Aby se podařilo udržet limitní emise CO2 v celé flotile, reagovaly automobily vývojem malých motorů s komplikovanými systémy přípravy směsi, čímž se v autě objevilo více součástek náchylných k selhání, které navíc někdy pracují za poněkud extrémních podmínek.
- ekologické předpisy potřetí. Biopaliva "byla nařízena" na základě politického rozhodnutí a normy na jejich kvalitu jsou řídké jako noty na buben. Výrobci automobilů ztratili částečně kontrolu nad tím, na co bude jejich výrobek jezdit, a už vůbec nemají kontrolu nad tím, na co bude jezdit za pět let, až se politické garnitury obmění a přijdou s dalšími šílenými nápady.
- požadavky zákazníkovy. Asi málokdo by si koupil nové auto, které jezdí stejně jako staré auto. Existuje poptávka po neustálém zvyšování užitné hodnoty, bezpečnosti, snižování spotřeby a zlepšování jízdního komfortu. To vyžaduje použít technická řešení, nad kterými by před lety všichni vrtěli hlavou (dvouhmotový setrvačník).
- požadavky zákazníkovy ještě jednou. Zákazník vyžaduje změnu. Sice se většinou nechá opít rohlíkem, kdy se na auto přidělá jiná maska a světla a prohlásí se to za úplně novou zcela jinou Škodu Octavia, ale přesto je třeba neustále a v čím dál rychlejším tempu vyvíjet nové masky a světla.
- posun ve vnímání auta zákazníkem. To by vydalo na samostatný článek, ale v zásadě platí, že auto pozbylo svoji dávnou výlučnost mezi předměty denní potřeby a posunulo se někam mezi ledničku a kotel ústředního topení. Byly doby, kdy motorista zvládnul sám údržbu vozu. Určité významné procento motoristů zvládlo i středně složité opravy (nikdo mi nebude říkat, že moderní auta jsou bežnými prostředky neopravitelná, protože 80% běžných závad lze opravit stejně dobře jako kdysi). V dnešní době prakticky nelze počítat s tím, že by řidič prováděl nějakou údržbu, dokonce nelze ani příliš počítat s tím, že by kontroloval stav oleje a vody, protože se narodila stupidní móda veřejně o sobě říkat "já tomu nerozumím, na | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.77.68.xxx Vloženo:09.11.2011 10:37:49 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Jak to funguje v automotive |
kdybys raději dal link: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011071005
Samozřejmě, je to pravda, a krutá, čím novější ,,auto,, tim větší křáp, součástky pracující na, nebo dokonce za hranicí únosnosti. Nebudem si nalhávat, dnešní produkty automobilek jsou takové spotřebáky jako třeba balení kapesníčků, omezená životnost, drahé díly, drahé garance, prostě šunt na entou. To ještě ti co si říkají PATRIOTI a zásadně kupují produkci bývalé AZNP, neboli Šáde nevědí že jejich miláčci jsou bastly z dílů z nepovedených projektů VW. Jedná se o motory 1,6 (Benzín kdysi Polo), dnes Ochcávka, 2.0PD Ochcávka a další šmejdy. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.181.222.xxx Vloženo:09.11.2011 23:25:13 |
bxman
Příspěvků: 620
Zaregistrován:
01.03. 2007
| Re: Jak to funguje v automotive |
Moje zkušenosti s výrobou dílů v Pampus-u.Nedělám tam,jen jsme pro ně měli stavět novou halu, a na place kde má stát byly dva kontejnery se zmetky.Víte kolik jich vyrobí? 120TUN ZMETKU MESÍČNĚ!!!!!! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:188.120.207.xxx Vloženo:10.11.2011 17:19:10 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13281
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|