|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
..
| svítí kontrolka |
Zdravím všechny hodné lidi a prosím o radu. Poslední dobou se mi stávalo, že se při jízdě rozsvítila kontrolka
http://www.bxclub.com/image/pall.jpg" width="31" height="28" />
Signalizace poruchy vstřikovacího systému anebo zapalovaní.
a auto jako by někdo přidržoval za kouli tažného. Po chvíli to zhaslo a jelo opět normálně. Dnes se opět tato kontrolka rozsvítila, ale oproti jindy svítila i po opětovném nastartování v garáži. Jelikož je popis její funkce dost neurčitý, nevím kde hledat příčinu. Jestli někdo víte, poraďte prosím. Díky | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.222.xxx Vloženo:16.08.2011 21:37:00 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Ahoj prosím tě pošli mi na email tu fotku jelikož tvůj odkaz je zřejmě chybový píše stranka nenalezena můj email hudecek.jiri@seznam.cz
Ale podle toho co píšeš bych řekl že to může způsobovat vstřikovač benzínu a nebo jak píšeš že to najednou ztratí sílu tak čidlo na vačkové hřídeli které posílá řídící jednotce informaci o tom v jaké poloze se zrovna nachazí ventily jinak řečeno Hallův snímáč.
Hallův snímač najdeš ho v rozdělovači bude to kolečko se třemi nebo dvěma zoubky a povedou od toho 2 dráty.
Pak skontroluj Vstřikovače benzínu může být přidřený a pak nejde ale to bys poznal podle chodu motoru a podle cvakaní.
a další věc Váha vzduchu ta vysílá do řídící jednotky kolik vzduchu jde do sání v té váze vzduchu je taky snímač teploty nasaváného vzduchu taky důležitý snímač. Vše to na sebe navazuje pak ještě Lambda sonda určuje směs benzín+ vzduch.
Tak že je toho dost co to může způsobit ale nejdřív mrkni na ty vstřiky
| Upraveno jirka0007 v 16.08.2011 22:42:02 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:16.08.2011 22:10:59 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:16.08.2011 22:44:04 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Ahoj to sice může diagnostikovat ale pokud píše že auto najednou nejede a pak zase jo znamená to někde problém.
A ten problém může dělat hned několik věcí najednou Hallův snímač, vstřikovače, Lambda sonda nic jiného. Hallův snímač se používá k řízení vstřikovačů benzínu, vstřokovače můžou být zanešeny bordelem tím padem se kousnou protože tam je elektromagnet který otvíra klapku vstřiku, Lambda sonda má špatnou křivku to znamená že je špatná.
Lambda sonda pokud je špatná bude to dýl startovat a při volnoběhu lítají otáčky protože řídící jednotka dostavá špatné informace tudíž neví koik má vstříknout do motoru benzínu.
Může to i chcípnout při volnoběhu
Hallův snímač řídí vstřikovaní benzínu podle vačkové hřídele jak se vačka saní blíží k otevření dá snímač povel k vstříknutí benzínu
ano diagnostikou to sice můžeš zjistit je to rychle a bez práce | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:16.08.2011 23:29:59 |
simply clever
Příspěvků: 194
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
"Lambda sonda pokud je špatná bude to dýl startovat" - ale kdepak. Lambda sonda začíná fungovat až při ohřátí na několik set stupňů, takže na startování nemá vliv, a u studeného motoru nemá na nic vliv než se ohřeje motor a výfukové potrubí - tedy několik (i desítek) minut. Jinak funkčnost lambda sondy se dá velice jednoduše zjistit měřákem(multimetrem) - lépe ručičkovým.
Jinak nejlépe vyblikat - návod jsem psal před mnohal lety, je někde tady v historii. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.173.xxx Vloženo:16.08.2011 23:54:03 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: svítí kontrolka |
Jestli je správně co máš v profilu, tak máš 1,6ku v jednobodu. Pod tu kontrolku řízení motoru se ti schovávají vlastně všechny závady od špatného tlaku paliva až po výše zmíněnou lambda sondu. Píšeš že ti to dělá delší dobu, ale že to přestávalo. Tak-že bych jako první krok udělal co ti napsal Dalík ale s jednou obměnou a tou je prostříkání všech konektorů v motorovém prostoru které najdeš.
Kontrokla ti může indikovat:
1) Nízký nebo vysoký tlak paliva (vadné čerpadlo-ucpaný filtr-nefunkční tlakový korektor-ucpané zpětné vedení)
2) Ukapávající vstřik (vadné dva Okroužky na těle vstřiku, vlastní vstřik, svod na elektroinstalaci vstřikování)
3) Netěsnost sacího či výfukového vedení
4) Vynechávání zapalovací jiskry (svíčka-kabel-víčko-palec-vynechání jednoho primárního vinutí)
5) Problémy okolo MAP senzoru
6) úniky oleje do spalovacího prostoru či výfuku (není to tenhle případ)
7) Problémy okolo obou čidel teploty (zaoxidované konektory, vadná čidla)
8) Poškození potenciometru na klapce (poškozená dráha, opotřebené sběrače)
9) Snímač polohy kliky, ale ten když odchází, většinou to nejde nastartovat, ale chytne to takzvaně na postrčení, na drc
10)Vadná lambda (není tvůj problém, jestliže by šla do Dža, svítilo by to stále, nefungovala by jemná korekce bohatosti, ale jezdilo by to i když asi za hroznou spotřebu)
Motory o obsahu 1,6hodně trpěly na svazek řízení motoru, pak tam byla náchylnost na kostry, pokud to mělo špatnou kostru, motor-aku, nebo karoserie-aku, dělalo to rotyku.Velice často se poškozovaly vodiče a hadičky od MAP senzoru, máš ho nad závěsem motoru, takový hébl, jedna hadička od sání a třížilové vedení.Hodně taky zlobily vodiče od indukčních cívek, na rozdíl od jiných motorizací na 1,6ce je použit systém cívky s dvěmi primáry a jednim sekundárem. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:17.08.2011 00:33:26 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Dalíku pleteš se Lambda sonda funguje pořád o té jsem si toho přečetl už tolik že toho vím dost.
Je více druhu lambda sond a lambda sonda funguje při startu jinak kdyby nešla auto by netáhnulo špatně by startovalo tak že asi tak a neohřívá se několim desítek minut ale hed po startu jen několik sekund.
A pozor lambda sonda je 1 drát, 2 dráty, 3 dráty, 4 dráty.
jeden drát je přímo do řídící jednotky dva jsou jeden do řídící jednotky druhý nulák
pak pro lepší efekt 3 dráty jeden fialový to je řídící jednotka další 2 jsou na vyhřívání lambda sondy a nakonec 4 drátová 3 výhřev a jeden do řídící jednotky.
To vím ze své zkušenosti měl jsem Hyndai lantra ta má lambda sondy 4 drátové
Další věc lambda sonda se nejlepé změří diitálním multimetrem protože se na tom krásně měří a jinak lambda sonda vysílá do řídící jednotky pouze do 1 voltu což je dobrá směs pokud ukazuje nula je po smrti. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:17.08.2011 01:12:59 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Čerte vyjmenuješ 10 problému ale chapeš ten kluk neví co asi a hlavně 8 problému z toho co píšeš je špatně.
benzínové čerpadlo se nemůže zadřít max může být slabší ale k tomu kontrolka vstřokovaní není Map senzor je pouze podtlak v sacím potrubí místo váhy vzduchu. Teplotní čidlo to být nemůže nenastartoval by auto, Hallův snímač jak ty tomu říkaš snímač na klikové hřídeli to být může ano protože ten davá právě jednotce povel k tomu kdy má vstříknout palivo.
A jednobodové vstřikovaní se může zadřít taky.
Tak že jirko mrkni se na lambda sondu a snímač klikové hřídele většinou je na setrvačníku někde ze zhora převodovky vypada do L očisti ho většinou je zasranej od oleje potom davá špatné info v jaké poloze je píst. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:17.08.2011 01:26:35 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: svítí kontrolka |
: jirka0007 čéče, zahodím pětadvacet let praxe, z toho dvacet na citroenech a půjdu k tobě do učení. Kdy mám nastoupit???
<<<benzínové čerpadlo se nemůže zadřít>>> --kecáš, může stačí když se k uložení rotoru dostane vzduch a nabyde teflon v ložiscích, zrovna tak jako čerpadlo když je staré tak už nedá plný tlak ať se snaží jak chce, protože špatně těsní vevnítřku. kdyby bylo podle tebe, spousta čerpadel by přežila auto, ale opak je pravdou
<<<Map senzor je pouze podtlak>>> houby slavný soude, Map senzor na základě podtlaku mění data pro přednastavení předstihu a bohatosti směsi
<<<Teplotní čidlo to být nemůže nenastartoval by auto>>>> zase blud, kam na ně chodíš?? spousta lidí si tu užila srandu s teplotními čidly, jen koukni do historie stránek a nechytrač
<<<<<A jednobodové vstřikovaní se může zadřít taky>>>> to může viz co jsem psal výše
<<<<<Tak že jirko mrkni se na lambda sondu a snímač klikové hřídele většinou je na setrvačníku někde ze zhora převodovky vypada do L očisti ho většinou je zasranej od oleje potom davá špatné info v jaké poloze je píst.>>>>>
Takže až budeš mrkat na tu lambdu, uvidíš na ní absolutní prdlačku, jednak je to 4drátová, jednou +12, dvakrát zem a jednou něco mezi 0,7 až1,1voltem do řídící jednotky podle bohatosti a ještě se zpožděním po rozeběhu motoru, ale bude ti chybět tester nebo osciloskop. Když budeš čistit snímač polohy, neboli Hallův snímač od oleje, zřejmě na něm taky nic neuvidíš. Navíc ti zřejmě tím olejem bude klouzat spojka.Takže kolem a kolem, rady agenta 0007 jsou akorát na dvě věci. jestli je uhádneš, Jinak jestli chceš vést skrze hledání závady a její opravou naiš mi S.Z. nebo SMS, povedu tě. Jo a dalík není kecka, jemu spíš věř než tomu chytrolínovi . | Upraveno ČERT v 17.08.2011 02:36:47 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:17.08.2011 02:11:49 |
simply clever
Příspěvků: 194
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Jirka007: No tak to jsi o lambdě četl na nějakém špatném místě. Pokud má lambda více drátů - pak jsou dva z nich vyhřívání - tedy elektricky ohřejí lambdu, aby začala dříve pracovat, což samozřejmě taky není hned při startu, ale až chvíli po. Jinak lambda, jak sis nejspíše přečetl - pulsuje, takže nejlépe je to vidět na ručkovém měřáku jak kmitá ručka - vezmeš nejnižší výchylku a nejvyšší - vypočítáš průměr - a ten musí být mezi 0,97-1,03 voltů. Samozřejmě ještě lepší je to osciloskopem (mám) nebo úplně nejlepší nějakou diagnostikou (Bosch, Atal - mám). Btw: Jako technik měření emisí přicházím s diagnostikou nejrůznějších aut a i s měřením lambdy do styku deně, takže spíš věř tomu co si přečteš tady - i od praktika jako je čert. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.173.xxx Vloženo:17.08.2011 06:31:45 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
s hodnotama z lambdy, teplotního čidla atd. řídící jednotka pracuje až několik sekund po nastartování, do tý doby bere hodnoty z přednastavenejch map, který jsou uložený v řj... lambda s výhřevem a tedy s více vodiči se používá tam, kde je umístění daleko od motoru a tudíž by se zahřívala pomaleji...
lambdu můžeš otestovat obyč voltmetrem, jak už bylo napsáno, postačí i levnej digitální multimetr (sice nebudou skoky v napětí tak zřetelný jako u analogovýho, ale vadnou lambdu tim poznáš taky)
teplotní čidlo můžeš zkontrolovat taky multimetrem, měří se odpor mezi oběma vývody, neni to nic jinýho než termistor, kterej vlivem tepla svůj odpor buď zvyšuje a nebo snižuje, záleží na typu čidla, zase platí že během zahřívaní nesmí být v naměřených hodnotách, žádný velký vývhylky, chce si to ale zjistit v jakých hodnotách danný čidlo pracuje a při jaký teplotě má mít jakej odpor...
hallův snímač nevim jak otestovat, ze zkuženosti z jinejch aut vim jen že, když nefunguje a slouží pouze k určení horní úvratě, tak motor normálně beží, ale zhorší se reakce na plyn a motor docela cuká, u jinýho auta zase, když snímač nefungoval, tak motor nešel ani nastartovat...
nejdřív bych začal vyblikánim chybových kódů, ono ti to stejně asi vybliká chyby 31,32 nebo 52-Poměr vzduchu a paliva mimo toleranci, z čehož moudřejší nebudeš, pak budeš muset vylučovací metodou jít po jednotlivých akčních členech, může to být nějaká blbost v podobě špatnýho kontaktu - lepší varianta nebo horší, že odešlo nějaký čidlo... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.47.18.xxx Vloženo:17.08.2011 12:59:26 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: svítí kontrolka |
Sedni ke kompu a v sekci stahuj si naštuduj a) jednobodový vstřik.zip
b) lambda sonda. zip | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:17.08.2011 20:38:24 |
bxman
Příspěvků: 318
Zaregistrován:
23.11. 2008
| Re: svítí kontrolka |
čerte co ta kontrolka všechno označuje ? mě na 16V svití pravidelně ale auto jede stejně furt dobře jako by se nic nedělo ... když vyblikam nic neukaže tak nevím čim to muže být díky za odpověd | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.103.137.xxx Vloženo:17.08.2011 21:11:19 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: svítí kontrolka |
Kukni jestli ti slabě nemizí olej, když jsou volné vodítka a ztvrdlá gufera na ventilech, tak i olejíček tu kontrolku jistojistě rozsvítí a změna režimu motoru ji zase zhasne. Mně osobně to ty gufera dělaly na čtrnáctce, po Go hlavy byl klid. Blikání bylo taky bez výsledku, a když jsem měl motor v nějakým stabilním režimu rozsvítila se, a přišlápnutí plynu nebo povolení, hned to zase zhaslo .
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:17.08.2011 22:46:52 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: svítí kontrolka |
Chlapi nebudeme se hadat každý má svou pravdu a každý to dělá jinak.
Ano uznavám máte pravdu ale musíte taky uznat to že mám pravdu i já přemýšlím logicky ne jako automechanik co to změří a řekne no tak že tohle je potřeba a tamhle to a tamto.
Jako peníze dneska lidi nemají tak že asi tak máme lidi co mají náhradní díly na BX za což jsme všichni rádi.
Já děkuji za to že se mě snažíte technicky dostat ale i já mám dost velké zkušenosti.
A cením si každé vaší rady | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:18.08.2011 17:25:02 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: svítí kontrolka |
Jirko 0007, absolutně tu nejde o nějaký peníze, jde tu pouze o auto, respektive o jeho znovuzprovoznění hnacího agregátu. Vše je o diskusi, to co jsme s Dalíkem napsali je pouze pro jeho orientaci, kde všude může být chyba, je teď pouze na něm, zda se rozhodne do toho jít svépomocí a bude se ptát. Proto je tato diskuse, on se optá, my mu odpovíme, a všichni společně dojdeme k nějakému cíli. Vždy tu byly rady zdarma a díly za zlomkové ceny, byť z rozebraných aut, nebo taky třeba omylem pořízené a nevyužíté. věř tomu, že je Jirka z Mělníka, kdyby byl čas zajedu tam anebo kdyby ještě fungoval Kovboj na Cítově, sejdem se tam a auto opravíme. Jinak, to snad ani nejde, přeci ho nebudem posílat do značkovýho, kde mu řeknou že buďto starý vrány neopravujou anebo ho oškubou jak slepici. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:18.08.2011 22:51:18 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13285
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|