|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
v0jna
Vloženo: 08.04.2010 10:26:37
vidim že je tu docela dost lidí s timhle motorem (DKZ), zajímalo by mě jakou máte dlouhodobou spotřebu, mě to vychází zhruba 9l/100km, nejezdim jak magor, ale zas to nepodtáčim, když potřebuju rychle předjet, tak mu dám napít... kolik máte najeto a jestli vám to žere olej? já dolejvám tak litr na 3t, ale někde mi to teče, mám v zádu poblitej blok a při delšim stání je pod autem menší louže, co jsem koukal, tak to teče u nějaký hadice co jde z bloku a vede do kabiny???, zatim jsem to neřešil protože jsem měl docela velkou zásobu 5W40 co se leje do kamionů, kde na něj najížděj 70t, měnil jsem ale po 15t... s tim spojená další otázka, protože mi zásoba už došla a další nebude smile-( , jakej olej tam lejete, přemejšlel jsem nad klasikou, polosyntetika 10W40 od castrolu
Loser
Vloženo: 08.04.2010 11:19:07
no.pokud začneš lejt 10w40,tak po cca 2000km ho opět vyměň.přechod z plný syntetiky na polo musí bejt jakoby z proplachem.
když by jsi dával 15w40,tak ne.vzhledem k tomu že ti to žere olej,tak tam dej 15w40.a další věc,klidně tam lej nějakej divinol,havoline či něco,protože když to olej žere,tak castrolu je škoda.
když jsem měl gti,tak průměrná 7,5l/100km,olej 10w40 a spotřeba na 10 000km nic.když jsme ale závodil a točil to furt do omezovače,tak jsme něco dolil.
v0jna
Vloženo: 08.04.2010 11:42:53
tu ztrátu oleje chci právě řešit než ho budu měnit, motor toho podle mě moc nesežere, svíce maj zdravou barvu (šedou, keramická část nažloutlou...) nijak nehulí, ani neni cejtit po oleji, zkoušel jsem jednou, když jsem neměl co dělat měřit tlaky na válcích, takovym samodomo vyrobenym manometrem, na dvou jsem naměřil kolem 14atm (je to reálný?), u třetího mi to málem vystřelilo oko smile-D smile-D , tak jsem se na to vy*ral... btw z jakýho důvodu ho měnit hned po 2t? při přechodu z minerálu třeba na plnou bych to chápal, ale takhle moc ne?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:08.04.2010 13:19:43 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
tak ten motor přetěsni.ty tlaky jsou reálný.
proč měnit???protože se to má.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:08.04.2010 13:34:58 |
bx-HDi-man
Příspěvků: 80
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Když budeš měnit z 5w40 na 10w40 tak nic nemusíš měnit po 2000km děla se to jen když to měníš z 15w40 kvůli usazenýmu karbonu. Jestli jsi tam měl 5w40 tak karbon je už rozpuštěný a můžeš tam nalít co chceš.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.84.1.xxx Vloženo:08.04.2010 16:02:28 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:08.04.2010 16:22:53 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
tak se neptej kdž víš já to tak dělám.nezabije mě to.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:87.249.141.xxx Vloženo:08.04.2010 20:18:18 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
já teda nevim, ale když něco dělám, tak k tomu mám vždycky nějakej důvod, proto jsem se ptal z jakýho důvodu ho měnit po 2t?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:09.04.2010 05:23:50 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
hele,řeknu ti to jinak.
je mi 23.spoustu věcí jsme se naučil sám,spoustu jsme vyčetl,hafo odkoukal a další jsem přebral.
a tohle je jedna z nich.prostě pokdu přecházím z plný syntetiky na polosyntetiku,tak první olej udělám jako proplach a naopak.jeden mechanik mi to vysvětloval,ale nejsem olejář,tkaže mi v hlavě zbyl jen tento základ.
z 10W na 15W a naopak neni potřeba.
jen mě mrzí,že lidé co to tak praktikují to sem nenapíšou.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.5.xxx Vloženo:09.04.2010 09:16:37 |
bx_baba
Příspěvků: 417
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Jirko o tom, že máš vyměnit po 2 tisících ses bavil s medvědářem Romanem - medvěd není bx, roman není na klubu, tož sem nenapíše
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.117.156.xxx Vloženo:09.04.2010 09:44:55 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Nechci být rýpal,ale při jakémsi školení někdy před 12 lety u Shellu nám bylo techniky na maziva sděleno v podstatě totéž co tady popisuje Loser-při změně specifikace olejů se tehdy doporučovalo provést výměnu podstatně dříve(zhruba ty 2 tis km)kvůli rozdílnosti typů olejů a to jak směrem nahoru tak i dolů.Je fakt že technologie se za ta léta dostala dále a je možné že už se to dělat nemusí,nicméně já mám tuto informaci v zápisníku a taky jsem se jí vždy řídil.Tehdy se např.nedoporučovalo jakékoli míchání různých specifikací a to i z nouze a do plné syntetiky nesmělo přijít ani zbytkové množství ničeho jiného,to je dnes možná už jiné.Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku býval doporučován některými mechaniky kvůli únikům oleje a tak doporučovali olej hustší s menší náchylností k unikání,přechod z polosysntetiky na plnou syntetiku se prováděl pouze vyjímečně protože pokud bylo auto plněno polosyntetikou od výroby po celou dobu,nebyl důvod přecházet na plnou syntetiku.Daleko častější je přechod z minerálu na polosysntetiku a tam je výplach při první změně daný podstatným rozdílem složení maziva a jeho vlastnostmi.
Nemělo by hrát roli na jakém typu motoru se to provádí,motory jsou v zásadě shodné celky se stejnými provozními podmínkami(nemluvím o závodních nebo jinak specifických motorech kde jsopu podobné přechody stejně nesmyslné)a s velmi podobnou technologií výroby a stejnou činností,takže by mělo platit že motor má dostat to co mu náleží a potom bude sloužit jak má a nějaké přechody na různá maziva by neměly být vůbec podstatné.Pokud motor s doporučeným minerálem začne jezdit na polosyntetiku nebo motor s doporučenou polosyntetikou na plnou syntetiku bude dostávat vždy o třídu lepší mazivo,měl by být jeho provoz hospodárnější a ekologičtější,ale je potřeba se zamyslet i nad tím,že ne všechny motory budou spokojeny s plnou syntetikou která sice maže dřív a vydrží déle na kluzných místech,ovšem vzhledem ke stavu motoru nemusí být mazání vždy opimální díky např.ztrátám v olej.čerpadle atd.
Jako u všeho ostatního i tady platí-všechno dělat s rozmyslem,protože ne všechno co se může jevit jako lepší tak musí i nutně být.Tož tak k tomu...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.149.xxx Vloženo:09.04.2010 11:04:42 |
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Sledování spotřeby paliva BA 95 B na vozidle BX GTI 19,
motor DKZ, rok výroby 1989, výkon 88/6000,
zdvih objem 1905 cm³.
Rok Stav tachometru Ujeto Roční nejnižší nejvyšší
1997 - 115559-128462 12903 8,97 5,48 11,90
1998 - 128462-138097 9635 9,15 6,56 15,83
1999 - 138097-148915 10818 8,91 6,55 13,04
2000 - 148915-157902 8987 8,92 8,11 10,04
2001 - 157902-165143 7241 9,56 7,03 12,02
2002 - 165143-174208 9065 9,48 7,26 12,36
2003 - 174208-181706 7498 9,48 8,33 11,42
2004 - 181706-188343 6637 9,08 8,68 9,49
2005 - 188343-197467 9124 8,64 6,73 10,10
2006 - 197467-211584 14117 7,77 6,30 8,07
2007 - 211584-225487 13903 8,00 7,49 8,83
2008 - 225487-234260 8773 8,96 8,42 10,44
2009 - 234260-242677 8417 9,00 8,13 12,10
Zásadně benzin tankuji celá léta na plnou nádrž a z toho
provádím výpočet spotřeby. Vysoká spotřeba zpravidla včas
signalizuje nějakou závadu, na kterou pak zaměřím svoji
pozornost. Při tom není pro mne problém zjistit rozdíl ve spotřebě
v zimním a letním období,zejména vliv spotřeby na použité typy
pneu.
js/18
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.184.xxx Vloženo:09.04.2010 13:46:56 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Jane Sovo,začínáš mě děsit
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.36.xxx Vloženo:09.04.2010 21:56:29 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Brrr, to by mě teda absolutně nebavilo,pokud na to mám jezdím, a když nemám, dělám tak abych stejně jezdil
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:09.04.2010 22:47:18 |
bxman
Příspěvků: 230
Zaregistrován:
10.03. 2007
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
To je teda důkladnost, to se musí smeknout. Třeba, až mi bude sedmdesát, se toho taky dopracuju. Já posuzuju spotřebu podle toho, jestli dojedu za 500Kč z Protivína do Liberce. Když ne, tak něco nehraje.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.24.7.xxx Vloženo:09.04.2010 23:40:12 |
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Já jsem si to myslel, že nenajdu pochopení, ale když to vOjna chtěl tak to má. Pokud bude chtít nějaký další rozbor, tak jsem k dispozici. No když je sedmdesátka na krku, tak se holt musí šáhnout i do poznámek. Za ty léta a hlavně nepřepočet závad, které mne s BXem potkaly, tak se už zapomíná. To víte, člověk celý život který dělá do textilu, tak se musí nějak rozptýlit. Myslím si, že kdo opravdu je zapálen pro značku Citroën, tak má pro mne pochopení.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.175.xxx Vloženo:10.04.2010 08:38:28 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Většinou za jízdy poslouchám auto, to mi napoví víc, protože každá závada má svůj charakteristický zvuk a je fakt, bůhví co se mnou udělá sedmdesátka, třeba zrovna já budu počítat počet nití v látce na centimetr
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:10.04.2010 10:53:20 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
s tim olejem jsem to nemyslel nijak zle, jen jsem prostě hodně zvědavej člověk a zajímalo mě to... jestli je to jen kvůli proplachu, tak to chápu, myslel jsem, že v tom je ještě jinej důvod...
Jansová: koukám, že spotřebu benzínu máme hodně podobnou, u mě vysoká spotřeba zatim signalizovala jen těžkou pravou nohu, auto mě za ty dva roky co ho mám zatim nikde nenechalo, ikdyž se už hodněkrát něco pokazilo, vždycky jsem dojel kam jsem chtěl, ťuk ťuk...
s tou zimou mě teď ještě napadlo - když venku mrzne auto dost bíle hulí, vim že u benzínu je to normální, ale u mě je to jak kdybych tam měl dýmovnici... i po dlouhý cestě, když už by voda nakondenzovaná ve vejfuku měla být vypařená, bude to mít asi co dočinění s tim, že mi jde z vejfuku dost velkej tlak spalin, na volnoběh to převaluje kameny za autem, ne šterk, ale menší kameny! u žádnýho jinýho auta jsem to takhle silný ještě neviděl... nevíte čim to může být, nebo je to u tohodle motoru prostě normální?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.226.251.xxx Vloženo:10.04.2010 12:46:30 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
voda se neztrácí, hadice netlakujou...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.226.251.xxx Vloženo:10.04.2010 13:48:06 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
jane sovo,to bylo myšleno v dobrém.já bych na takový poznámky neměl nervy.
bobane díky,jsem rád,že to co říkám potvrdil někdo,jehož příspěvky mají váhu.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.117.156.xxx Vloženo:10.04.2010 19:14:00 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Jirko neřekl bych že to tak vnímám,napsal jsem to,co jsem slyšel od odborníka na maziva a co sám dělám již dlouhá léta,nic víc.Váha-neváha,já rád potvrdím nebo vyvrátím něco o čem něco vím a nereaguju na něco o čem nemám ani páru.To je jako u doktorů-co doktor to názor,stejně je to u mechaniků,ale i v mnoha dalších profesích,každý by se měl řídit tím co ví nebo co mu poradí někdo komu důvěřuje,kdo se mu stará o auto a na koho se může spolehnout.Pokud se dozví něco jiného,pak je jenom na něm jak se k tomu postaví a jak bude daný problém řešit,určitě to však není o tom,že pokud někdo prezentuje svůj názor,nebo svou znalost nějakého problému tak že by za to měl být špatný,jistě ne,naopak,v mnoha případech je to jen další názor na rozšíření diskuze a dojití k nějakému závěru a to je podstatou věci.Tož tak k tomu...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.149.xxx Vloženo:12.04.2010 10:50:43 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: motor 1.9 DKZ (XU9JA) 88kW 1905ccm |
Nechce se mi tvořit nové vlákno, tak to šoupnu sem DKZ motor , 113zubů řemen a samozřejmě po roce a půl prdnul. Napíšu na rovinu že to byla hrubá chyba řidiče, podtočený motor a teď laboruju, dát jen rozvody nebo sundat palici, předem říkám že se mi nechce ji sundávat. Zítra skusím sundat ventilové víko a postupně stavět ventily do pozice kdy válec pálí a kontrolovat, jestli jsou tlaky. Takže hlavní otázka, je potkávavý či ne?????
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:25.04.2010 22:48:38 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13327
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|