|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| hulí jak traktor |
Ahoj lidičky mám dotaz ohledně 14ky (zase) hulí jk traktor je to jednobod vstřikovaní a mám dojem ducleir nebo tak nejak se to píše, zapalování je OK (svíčky cívka apod - háží jiskru). Benálu jde do karbecu asi až moc na můlj vkus a ze skušenosti (když jsem, se díval do karbecu a spustil motor). Čím to muže bejt? díval jsem se na schéma a teoreticky to mohou, aspoň myslím, ovlivnovat tyto věci:
1) samotná tryska
2) lambda
3)potenciometr
4)čidlo teploty vzduchu
5) čidlo teploty vody
6) detekce absolutníhjo tlaku nebo tak nějak se to menuje MAP senzor
7) volnoběžný motorek (ale škrtící klapka při volnoběhu není moc otevřená)
8) nějaký relé
Chci se zeptat jestli se to někomu stalo a co tak bejvá nejčastější příčina | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:27.02.2006 06:41:41 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
jo eště jedna informace když je to studený tak se dá nastartovat a hulí ale jak se to zahřeje tak se to smo zadusí. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:27.02.2006 06:42:28 |
bxman
Příspěvků: 249
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Teorie pěkná, ale toť vše... Motor K1G je vybaven jednobodovým vstřikováním A podle kódu motoru typ výbavy??? Hahahaha Možná u jiných aut, ale ne u BX A jestli zahodit Haynese, tak ostatní příručky rozšlapat, rozžvýkat, spolknout a pak vy...t | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.184.xxx Vloženo:01.03.2006 19:05:06 |
bxman
Příspěvků: 249
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Je pravda, že ani v Haynesu není všechno, ale je to asi nejkomplexnější příručka na BXka, které jsou tak různorodá, že nad ani ám výrobce v tom nemůže mít přehled
Další věc, katalogy, podle kterých se orientují převážně prodejci dílů mají své mouchy, často obsahují nepřesnosti, protože lidi co je dělají buďto spěchají nebo mají špatné zdroje... Pak je v tom solidní guláš, obzvláště u našich aut
A do třetice u našich aut nikdy nevíš, jestli nějaký štítek, který v autě máš je původní nebo aspoň souhlasí s tím motorem, který tam je... Málokdo je první majitel BX | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.188.xxx Vloženo:02.03.2006 15:25:42 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
jo a ještě jedna věc voda ani olej z vejfuku nejde jen kouř z benálu (tak jak ze škodovky se zaplým sytičem) ale ještě o trošku víc | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:27.02.2006 09:13:20 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
No jo, ale podle bartaliho v haynesu K1G neexistuje.
Podle Autodat je u BX 1,4 9 kódu, a jen u KDX a KDY se jední o vstřikování.
Milan
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:02.03.2006 12:13:02 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Plně s tebou souhlasím. U starších aut to už bývá dosti švajneraj.
Tady šlo o to že bartali chtěl poradit nějaké hodnoty a nemohli jsme se domluvit co v tom autě vlastně má.
Milan
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:02.03.2006 18:13:03 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: hulí jak traktor |
Jestliže za studena chytá jak víno,za tepla ne,má jednobod,černý,zapopelený svíčky(nábaly karbonu),tak by to mohlo být vyběhané palivové čerpadlo,nebo sajrajt v reduktoru.Asi jako první bych změřil dopravní tlak paliva(100Kpa+-10%),kompresní tlaky,úbytek oleje,měl jsem kamaráda s podobnou závadou,a nové čerpadlo to vyléčilo.Od té doby šla spotřeba rapidně dolů avýkon nahoru. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.85.229.xxx Vloženo:02.03.2006 19:21:55 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
1) samotná tryska
2) lambda
3) potenciometr
4) čidlo teploty vzduchu
5) čidlo teploty vody
6) detekce absolutníhjo tlaku nebo tak nějak se to menuje MAP senzor
7) volnoběžný motorek (ale škrtící klapka při volnoběhu není moc otevřená)
8) nějaký relé
Ahoj Michale.
Vidím že máš přesně zmapovaný seznam dílů které by mohly způsobovat Tvoje problémy s motorem.
Protože mívám problémy se čtením (hlavně když se v jedné větě píše o jednobodovém vstřikování a karbecu - jsou to dost odlišné věci), tak jsem je pro jistotu z tvého dotazu okopíroval.
Můžu Tě ale ujistit že pokud máš 1,4 K1G tak tam z techto věcí najdeš pouze teplotní čidlo a to pro funkci teploměru a nějaké relé a to může být pro blinkry nebo mlhovky. Na motor ty věci nemají žádný vliv.
Najdeš tam ale karburátor a v něm hledej problém.
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:27.02.2006 12:25:49 |
uživatel
Příspěvků: 49
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
tak co jsem zjišťoval já, sice nerad páč mě vaše dohady dost bavily - 1.4 - několik typů motorů - 150J, K1G, K1H, KAZ - neřízený karburator a pouze typy KD? - KDY, KDZ (KDX) - monovstřik,tzv. jednobodový vstřikování model - Bosch MonoPoint A 2.2 - takže dávám za pravdu Milanovi - jinak co se týče štítků - já jel koupit 1.6, 86 rok, super stav za 25tis. a koupil jsem 1.4TGE, supr stav, 91 rok za 8tis. a ten člověk mohl bejt rád, že narazil na mně, jinej zákazník by ho mohl pěkně popotahovat (třeba za autem) - obrázek si udělejte sami, samo, že v ČR co starší auto (francouz dvakrát častěji) jiný papíry - jiný vůz - nicméně až se bartali dobere výsledku doufám, že si to nenechá pro sebe, ale hodí to do placu i pro ostatní | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.29.xxx Vloženo:04.03.2006 01:06:56 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
milan sory já samo myslel ne klasický karbec ale karbec s jednobodovým vstřikem ej to v podstatě to samý jen volnoběžná tryska a akcelerační tryska a pumpička a já nevím co ještě je nahrazeno vstřikovací tryskou není tam klasický karbec!!!!! | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:27.02.2006 17:57:16 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Neboj nenechám :) Jo v tabulkách je K1G jako karburátorovej už sem to také zjistil nicméně ty motory se moc neliší snad jen kompresí a vačkou. Takže sorry Milane řek sem to prostě blbě :)
JO a výsledek no zatím jen ten že jsem proměřil čidla teploty vody a vzduchu , trysku, odpor před tryskou nebo co to je, ventil pro vntilaci nádrže, ventil pro podtlak, potenciometr a vše OK. Jenže najednou auto přestalo dávat jiskru ale cívka se mírně zahřívá tak asi fachčí nebo napětí do ní de ale ještě sem neměl čas zkoumat dál. Musím zkontrolovat ještě čidlo na rozdělovači a cívku a zapalovací modul pak e dovím víc. Jestli to bylo zapalování a jednotka se to snažila dohnat více benzínem tak mě jebne fakt. :) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:04.03.2006 08:35:51 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
takže se omlouvám za špatnou formulaci ale myslím samo jednobodový vstřikování | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:27.02.2006 17:59:46 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
JO eště jsem nekontroloval lamdu ale to stejně nemělo smysl když to nejelo jak má nebo aspon trochu a zjistil jsem že kabely jsou asi celkem hin páč izolace praská někde je tvrdá jak kámen a jinde krásně měkká jak u novejch kabelů. Tak je docela možný že to budou i posr. kabely což mě vyloženě tešší :( | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.19.2.xxx Vloženo:04.03.2006 08:59:50 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
je mi jasný že volnoběžný motorek by se dal zkontrolovat ale už nevím jak zkontroluju tu detekci a atd..
Kupř toto není moje ale kámošovo, já mám 19TRI a tam řídí trysky relé (mám typ který je vcelku i s relé řízení čerpadla) a jelikož to relé bylo špatný tak to mělo naprosto stejný příznaky hulilo jak traktor a za studena to někdy šlo nastartovcat a za tepla vubec a v podstatě se stím nedalo jet ihned se dusilo. Po výměně relé to bylo OK ale to mé TRI je čtyřbod JETRONIC a tady ta 14ka je jednobod a v tom sem eště neměl možnost se rejpat. tzn. přesně si nedokážu vyvodit co vše za daných okolností to může způsobit.
Také čidlo teploty vody dokáže řádně rozházet jednotku že buď vstřikuje málo paliva a nebo naopak hrozně moc (také se mi na TRI stalo)
Tak proto potřebuju jakýkoliv odkaz soubor či něco kde najdu základní informace o odporech čidel a pod.. o tom kolik má mít potenciometr odpor v nulové pozici a v maximální atd.. jestli se dá proměřit nějak to čidlo tlaku, krokový motorek teoreticky zkotroluju že jen funguje ale jestli existuje způsob jak ho zkontrolovat relativně slušně atdatd, prostě sháním informace. Díky Milane :) | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:27.02.2006 18:24:19 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Ahoj.
Opravuji svůj poslední příspěvek - KDX s opravdu do BX nomontovalo - jčen do AX a ZX, mělo to být KDZ, holt mám ty klapky vedle sebe a tlustý prsty, a stařecký třes
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:04.03.2006 09:49:34 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
takže volnoběžný motorek je OK rozdělal jsem ho pro jistotu promazal grafitkou a funguje. Tzn dedukuju: jelikož jsem ho nastavil otáčením kolečka na střední pozici otevření a zašrouboval a pak zapl klíček ap oté zapojil konektor a motorek se vrátil do nulové pozice tak si myslím že i potenciometr nebo aspon nulová pozice funguje. aspon dve věci jsem vyřadil :)
takže už jen vědět ta čidla hodnoty odpory nebo tak něco | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:27.02.2006 20:16:02 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: hulí jak traktor |
Ty jdeš na písmenka aspoň po paměti,ale já hledám jak jehlu v kupce | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.25.xxx Vloženo:04.03.2006 14:26:27 |
specialista na autodiagnostiku
Příspěvků: 238
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
Ahoj.
V dotazu na časování jsi uváděl motoru K1G, to by měl být karburátoru SOLEX.
Jestli tam máte vstřikování je to zřejmě nějaká přestavba. Zkus vykoumat jestli se jedná o jednobodové vstřikování nebo Ekotronic (to je karburátor lehce řízený elektronikou). Ideální je opsat označení z nějakého dílu vstřikování, nejlépe řídící jednotky.
Milan | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.191.104.xxx Vloženo:28.02.2006 11:59:57 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: hulí jak traktor |
ČERT: jo dnes sem zkontroloval čerpadlo (bylo mi řečeno že je nové) a asi jo páč dokáže udělat i větší tlak než 100kpa tak čerpadlo je ok jen mě zaráží že něco by mělo ten tlak korikovat ne ?
u mého čtyřbodu DFZ je regulátro tlaku v palivové soustavě a když tam zapojím čerpadlo na "tvrdo" tak se tlak dostane na 200 nebo 300 teď nevím nebo mezi už si to nepamatuju a tam zustane regulator to prostě výš nepustí.
A tady u 14ky když otořím klíčkem relé na chvíli sepne čerpadlo a tlak vystoupne až na 200 Kpa není to divný ? ještě jsem teda nezkoušel připojit čerpadlo úplně na tvrdo (zejtra je taky den) což by mě napadalo že by mohla bejt příčina toho hulení a mnoho benálu.
Mimo jiné na autě se projevila jinná závada eletrika no prostě já se z toho zvencnu najednou nejde napětí na vstřik a na zapalování což by vysvětlovalo že to přestalo dávat jiskru. No zejtra budu měřit kabely. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.169.xxx Vloženo:04.03.2006 20:52:05 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13282
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|