|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Karoserie >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
uživatel
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Blikání svetel a přístojovky |
Zdravým príznivce zelené krve.
Dneska jsem si všimnul že při volnoběhu i při jíždě mi lehce poblikává přístrojovka i světla. Je to normální ?? Baterkou to asi nebude protože mi to nastartuje na drc.
Děkuji za pomoc
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.144.xxx Vloženo:24.01.2010 19:08:52 |
bxman
Příspěvků: 210
Zaregistrován:
..
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
Jestli ti to dělá jenom při volnoběhu , mohl by to být volný řemen .
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.96.168.xxx Vloženo:24.01.2010 19:31:30 |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
30.09. 2007
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
BLIKÁNÍ SVĚTEL ZPŮSOBUJÍ NA 99% OJETÉ SBĚRACÍ KROUŽKY NA ALTERNÁTORU (MĚL JSEM STEJNOU ZÁVADU). NOVÉ KROUŽKY STOJÍ KOLEM 100,-
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.31.40.xxx Vloženo:25.01.2010 18:15:32 |
bxman
Příspěvků: 134
Zaregistrován:
..
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
řemenem to nebude,mám ZX,1,9D,a dělá mi to taky,a ještě sem nepřišel na to čím to je
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.115.240.xxx Vloženo:24.01.2010 19:38:31 |
uživatel
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
Děkuji, děkuji.
Zkusím výměnu altíku , nějaký náhradní mám.
Zkoušel jsem měřit kolik dává a naměřil jsem 14,5 - 15V při rozsvícených světlech!!
Jen tak pro kontrolu měří se to na baterce při nastartovaném motoru??
Ale je pravda, že dneska ráno jsem nenastartoval , baterka je na nabíječce , dal jsem tam baterku z Xantie a zatím startuje, uvidíme ráno .
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.144.xxx Vloženo:25.01.2010 19:06:49 |
uživatel
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
Řemen je nataženej asi dobře .
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.144.xxx Vloženo:24.01.2010 19:46:57 |
bxman
Příspěvků: 898
Zaregistrován:
22.03. 2009
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
nevim jesli to vim dobre ale rika se ze dobijet ma 13,8-14,2. to by mely byt mezni hodnoty podle meho eletromena. blikani uz mam taky za sebou pak to prestavalo dobijet- nabijeni kleslo cca na 12,5 a pak odesel prave diodovy mustek. od vymeny je zase vse v normalu. meri se jak spravne pises pri nastartovanem motoru a zvysenem odberu z akumulatoru. tzn. ze se zapnou svetla, a treba i vyhrejvani okna a pusti ventilator muzes taky. jestli ti to reguluje jak ma tak by ses mel pohybovat v jiz zminenem rozmezi 13,8-14,2V na baterce. jo a taky by mely bejt zvyseny otacky cca 2500-3000ot/min. myslim ze to je nejspis vsecko tak at ti to slape
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.201.60.xxx Vloženo:25.01.2010 19:59:57 |
bxman
Příspěvků: 138
Zaregistrován:
22.01. 2010
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
Tipnul bych to na altík - uhlíky, regulátor.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.199.40.xxx Vloženo:24.01.2010 20:45:16 |
nováček
Příspěvků: 21
Zaregistrován:
..
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
jj jak u mně klesalo mi to dobíjení problikávaly světla a odešel diodový můstek, vyměnil sem za jinej a zase bez problémů. kroužky to být nemohly protože tam byly nové, to samý regulátor...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.156.142.xxx Vloženo:25.01.2010 20:13:48 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
Mno soudrruzi, dobíjení se měří ve 3krocích, a to zaprvé ve volnoběhu, kdy na buzení rotoru jde plné napětí, pak ve středních otáčkách kdy budící napěti klesne na cca 1/2 a ve vysokých, kdy relé musí odpojit buzení, aby alternátor nepřebíjel. dále je dobré, měřit výstupní proud, nejlépe dobrým klešťovým ampérmetrem na výstupním kabelu alternátoru, a pak si můžete klidně i změřit kolik teče baterkou.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:25.01.2010 20:14:34 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
Špatně, blikání palubky a světel při volnoběžném režimu způsobuje startování nabíjecího obvodu altíku, jednoduchá léčba spočívá v nastavení vyššiho volnoběhu, cca 50otáček za minutu navíc stačí.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:25.01.2010 00:09:32 |
uživatel
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
Dá se nejak proměřit alternátor než jej dám do auta , nerad bych ho natradačil a zjistil že je po smrti taky.
Čerte je teda možný že na volnobeh to dává 14,5 -15 V??
Kolik je na volnoběh otáček 800-850?
Omlovám se za takový stupidní otázky , ale radši se dvakrát zeptat než jednou udělat (ale paseku)!!
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.144.xxx Vloženo:25.01.2010 20:45:05 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
Byl jsem na tom podobně,zvýšil jsem volnoběh jak píše pekelník a na nějakou dobu to pomohlo,ale teď přestal dobíjet úplně takže dříve nebo později Tě stejně čeká výměna nebo oprava altíku tak jako tak...
Když jsem to měřil po startu,dával altík uspokojivých 13.8 V,po zapnutí světel a ventilátoru to kleslo na 12.9 V což už není nic moc,ale po zvýšení volnoběhu se to dostalo zase nad 13 V.Regulátor je z výroby nastavený na nějakých 14.2-14.5V a hodnoty pod tuto mez jsou varováním že k něčemu dojde.Pokud neodejde regulátor naráz,může to trvat(jako mě)třeba půl roku i rok,ale stejně to jednou přestane dobíjet úplně.Tož tak k tomu...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.149.xxx Vloženo:25.01.2010 08:15:21 |
bxman
Příspěvků: 898
Zaregistrován:
22.03. 2009
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
mas recht. ja ho taky nekdy bombarduju otazkama az se pakdivim ze jednu nechytnu. hlavne tim nic nezkazis
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:81.201.60.xxx Vloženo:25.01.2010 21:04:55 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
Celý alternátor je řízený relátkem. Pamatuješ jistě na škodovce, kde bylo mimo altík, na šavli, taková ta krabička. Princip práce alternátoru snad znáš a jeho regulace vlastně vycházi z poznatků o magnetismu. Jako magnet je tam rotor z měkkého železa a magnetismus získává tak, že uprostřed je cívka, skrz níž protéká elektrický proud. Tento proud je dodáván přes ty dva sběrné kroužky za pomocí uhlíků. Vstupní proud je řízen polovodičovou jednotkou, ta je uložena v té černé krabičce, a v její spodní části jsou i uhlíky. Při zapnutí klíčku je na rotor přivedeno napětí, rovné napětí na akumulátoru, jakmile nastartuješ, začne altík vytvářet rotací,magnetické změny na cívkách ve statoru, v nich se indukuje napětí v závislosti na počtu závitů a proud v závislosti na síle použitého vodiče, výstupy z cívek jsou napěťově sečteny, usměrněny 3fázovým usměrňovačem a vyvedeny na akumulátor. Jakmile napětí na akumulátoru dosáhne nastavené horní hranice, relé to pozná a seřízne napájení pro budící civku na 1/2 napájecího napětí, toto chování relátka se projevuje i při změnách otáček altíku. V rozmezí pracovních otáček motoru, tj. od 850 až do 6000 to relátko udělá asi dvakrát. Jde to 12---6----0voltů, 12V 850ot.--6V cca 2500ot.-----0voltů 4400ot. a výše.
Volnoběžné otáčky jsou cca od 800 do 900, podle typu motoru, a šílenci, kteří si je stahují dolů na hodnoty kolem 400 až 500 sice ušetří pár kapek benzínu, ale na druhou stranu dávají motoru i baterii takový záhul, že pak je to stojí několikanásobně víc na opravách než co ušetřili na benzínu.
Po nastartování motoru, zhruba do prvních pěti minut je povolená tolerance převýšení napětí až k hranici 15voltů, je to způsobeno tím, že po startu je odčerpaná energie akumulátoru, je potřeba ji rychle nahradit(dobít) a součástky ještě nejsou zahřáty na provozní teplotu. Proto já třeba měřím dobíjení tak, že první měření jde před startem(stav aku) a během něj(úbytek napětí při zatížení startérem, napoví o kapacitě aku), pak po nastartování(studené dobíjení) a nakonec měřím ještě v době sepnutí větráku chladiče.(vlastní provozní dobíjení)
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.71.45.xxx Vloženo:25.01.2010 21:28:53 |
nováček
Příspěvků: 21
Zaregistrován:
..
| Re: Blikání svetel a přístojovky |
před nějakou dobou mi odešel alternátor, roztrhnul sem mi ten měděnej sběrnej kroužek, tak sem nechal vyměnit i ložiška a zjistilo se že mi odešel regulátor, tak se to komplet dávalo nový, stálo to cca 1.500,-. pro jistotu sem koupil záložní altík od PaM. altík ze začátku dobíjel a fungoval krásně, pak se mi z ničeho inc slabounce rozsvitila kontrolka dobíjení, někdy svítila, jindy ne, problikávala. v nočních jízdách sem si všiml že problikávají světla u přístrojovky sem to ingnoroval. altík pak zlobil čím dál víc. odešel totiž diodový můstek, naštěstí sem měl ten náhradní, po výměně vše funguje zase tak jak má. tak bych to u tee viděl buď na ten regulátor nebo diodový můstek...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:90.179.185.xxx Vloženo:25.01.2010 08:46:04 |
uživatel
Příspěvků: 27
Zaregistrován:
..
| Re: Blik�n� svetel a pY�stojo |
Takže dneska jsem se do toho pustil.
Vyměnil jsem alternátor.
Při výměně jsem si všimnul že řemen je uplně bez drážek.
Dal jsem samozřejmě nový.
Problém je vyřešený , a děkuji všem za rady!!
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:217.197.144.xxx Vloženo:26.01.2010 18:40:52 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13281
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|