|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Nezařaditelné >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Oleje |
na jiném klubu řešíme oleje,vím je to nemsrtelné téma.
řešíme 10W vs. 15W v motoru.
názor "odborníka": 5W namaže za Ks,10W za 11s a 15W za 24s čili motor jde dlouho na sucho.
tím pádem je špatné používat 15W což vyznívá jako blbost.
názor můj:dle zdroje a mého úsudku by 15W nemělo v našich klimatických podmínkách vadit.
jde o to,že zdroj pouze o olejích uvádí,že:
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.
což by znamenalo,že 15W se pohybuje u cca -20st.
TAKŽE 10W A NEBO 15W ?????????????
PROSÍM JEN FUNDOVANÉ NÁZORY
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:09.12.2009 12:12:35 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:09.12.2009 12:13:25 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:09.12.2009 12:13:59 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
benzin 5w-40 ,diesel 10w40 , s 15W si mozes tak mazat bicykel alebo š120..no do normalneho motora by som to nelial..
do akeho auta by to malo byt?
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.162.xxx Vloženo:09.12.2009 17:29:42 |
bxman
Příspěvků: 477
Zaregistrován:
17.10. 2005
| Re: Oleje |
Do BX xantii atd pokud neni v motoru problem doporucuji davat 10W40
Ja davam do sve 306ky 1,9 15W40 protoze kdyz dam 10ku tak to zacne bastit olej.
U novych aut uz musis potom dodrzovat kvalitu oleje treba nove 307HDi nove pasaty protoze maji filtry pevnych castic a udajne kdyz tam das jiny olej ktery nema dane prisady tak se tento filtr rychleji zanese a novy stoji cca od 20.000 nahoru
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:09.12.2009 18:15:14 |
bxman
Příspěvků: 986
Zaregistrován:
18.12. 2008
| Re: Oleje |
tykone, jaks prisel na to, ze 15W je na bycikel ci na s120???? Nezlob se na me, ale co pises je hovadina. To co citoval luzr je pravda. Cislo pred W je oznaceni viskoziti za zimnich teplot (silne laicky receno) a pro nase uzemi je nejvhodnejsi obecne 10W40 a 15W40 coz je i doporuceni Citroenu. V Norsku ci v Africe by byl vhodnejsi jiny olej. Je nesmysl resit ci je lespsi 10W40 ci 15W40, protoze pokud pouzijes olej se specifikaci PSA a budes ho menit pravidelne, rozdil prakticky nepoznas a na zivotnosti motoru se to nijak zasadne neprojevi. Daleko vetsi vyznam ma, jestli tocis motor do 3000 ci do 4000 a jak casto...
Jinak specificke motory vyzaduji specificke oleje nehlede na klima zeme - treba AR 147 twin spark potrebuje olej pouze a jen SELENIA 5W50. Jiny typ oleje snizuje bud vykon nebo motor ten olej sezere 2x rychleji i kdybyste tam lili sebelepsi Castrol...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.2.xxx Vloženo:09.12.2009 18:15:18 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
specifikacie PSA pre 15W40 znamenaju ze ano ten motor s tym pojde a pojde dlho...neznamenaju je pre ten motor najvhodnejsi...
15W je vhodne tak pre auta ktore maju cez 300tkm alebo dostali nenavratne zabrat..
kazda automobilka dava v manuale k svojim autam oleje podla svojich specifikacii, pre PSA nieje velmi co riesit...ty pouzivaju existujuce specifikacie, VW tam je to haklivejsie..napr nalejte do TDI PD nieco ine ako normu 501/507 a cakajte krasny klepot a predcasne opotrebenie PD..
takze skor tu by som to neriesil
no pokial sa tu hovori o citroenoch tak som sa vyjadril podla skusenosti so 7mimi PSA motormi.. Benzin 5W40 DIesel 10W40 ,HDI-10W40 alebo 5W40.. znacku som preferoval Valvoline a teraz je to TOTAL lebo mi pride najpokrokovejsi v technologii olejov a vyroby ..
poznam aj takych expertov co si naliali do MPI benzinov a HDiciek klasiku..M8AD 15W40 lebo sak je to olej..aha taato specifikacia sedi..a predsa je to Slovnaft !! .preto som hovoril o S120 a bicykli,,
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.175.xxx Vloženo:09.12.2009 20:19:58 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
to Marv :: filter pevnych castic alebo FAP filter sa da po zaneseni odstranit , robi to niekolko firiem :) a je to ovela lacnejsie ako vyhodit 35 000 za novy FAP..
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.175.xxx Vloženo:09.12.2009 20:23:07 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
Jirko netuším zda bude můj názor fundovaný,ale ze zkušenosti uplynulých skoro 30-ti let praxe můžu říct asi tolik-do motorů v dobrém stavu je olej 10W40 běžným mazivem,doporučeným výrobci a s dostatečně dobrými vlastnostmi na to aby motor neběžel nasucho(on ihned po startu po stečení oleje do vany jde každý motor než čerpadlo natlačí olej do všech mazacích míst v podstatě na sucho-především nahoře a to při použití jakékoli viskozity oleje).Pokud je motor v horší kodici a jak píše Marv,začne papat olej tak se dá celkem bez jakýchkoli následků přejít na 15W40 a motoru nehrozí žádná újma(řešení je motor "udělat" a přetěsnit aby mohl jezdit pořád na stejnou specifikaci,ale nic se nestane když budeš do motoru s proběhem 200 a více tisíc km dávat 15W40 a budeš jezdit dál.Na tom není v podstatě co řešit,to je dané a čerpadlo je udělané tak,že z té vany vytáhne jakékoli mazivo ať je to 0W,nebo 15W-pohon je většinou mechanický natvrdo od kliky a zuby vezmou v podstatě cokoli.Plná syntetika má opodstatnění u nových motorů s malým proběhem a pokud mám zkušenost tak i u nich se s narůstajícími kilometry a zhoršováním stavu motoru přechází na polosyntetiku pokud začne motor olej zobat,jen se musí motor pořádně propláchnout než se provede změna.Oleje polosyntetické a minerální(10 a 15W)jsou mísitelné,plná syntetika ne.A ty teploty-v našich končinách jsou nepodstatné,každý specifikace olejů je použitelná v podstatě kdekoli,jsou vyráběny do všech klimatických pásem takže si s tím nemá snad ani význam lámat šišku...Tož tak k tomu...
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.221.xxx Vloženo:09.12.2009 22:21:04 |
bxman
Příspěvků: 477
Zaregistrován:
17.10. 2005
| Re: Oleje |
TYCOONX ano muzes ho odstranit s tim ze pak budes jezdit v nouzovem rezimu - opravdu pozitek z jizdy
Jinak se da udelat regenerace filtru kterou vetsina servisu dela BEZ ZARUKY!!! a mela by ti ta regenerace pridat cca dalsi 120,000km
Jinak souhlas s Bobanem
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:10.12.2009 17:09:58 |
bxman
Příspěvků: 246
Zaregistrován:
22.11. 2008
| Re: Oleje |
Naprosto se ztotožňuji s názorem Bobana. Jen bych k tomu dodal : aby motor neběžel po startu "nasucho" je zapotřebí používat kvalitní olejový filtr. Ten má mimo jiné zpětný ventil - membránu, která brání stečení oleje zpět do vany.Při použití levných náhražek tak může dojít ke stečení veškerého oleje zpět do vany a déle pak trvá než čerpadlo natlačí celý objem mazací soustavy (poznatek z Xantiaclubu).
Já používám do BX 1,9D olej Esso 15W-40 a do HDi Total 10W-40. Uvažuju do HDi použít 5W-40 kvůli tomu ,že hrozně dlouho trvá než se tento motor zahřeje. Teď v zimě je to tak 5-6km než se ručička teploměru vůbec odlepí.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:83.208.80.xxx Vloženo:09.12.2009 23:22:21 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
co odstranit? ja nejdem nic odstranovat :) aka regeneracia filtru? 16V nema FAP :)
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.175.xxx Vloženo:10.12.2009 19:10:44 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
Díky,
(Bobe-jasně,že je-nechtěl jsem diskusi mimo)
víceméně jsem si myslel to co jste zde napsali.
k nějakému přikladu:
Xantia HDI r.00 200tis.km,lejeme 5W40-nedolíváme
BX TD r.92 180tis.km,sudový paramo-nedolíváme
(důkaz,že je to ok,byl náš první 1,9D-300 000km na něm táta najezdil a olej se nikdy nedolíval)
Mercedes r.91-290 000km-10W40 na 10 000km dolívám 1-2l což je podle MB skvělé,norma je vyšší-a já tam nalil tu 15W40
ale nejde jen o mě-spousta lidí a znám takové neví ani,že se olej má měnit,takže si toto můžou přečíst.
Olej filtry používám ALCO..už asi 7let
Tycoone: 10W40 PSA doporučuje všude d otěch našich starejch strojů a i jiné značky.
pokud budeš mít starej benzíňák PO GO,tak 5W40 ano,ale jinak to vidím jako zbytečnost.
HDI už je doporučeno 5W40
SAmozřejmě je obecná pomůcka,že do 100tis.km 5W40,do 300tis.km 10W40 a pak 15W či udělat hlavu a kruhy.
samozřejmě je o i o chování motoru.
vim o člověku co má v sieře starý dobrý INDENOR od frantíků,najeto 750 000km a nedolejvá-auto má od novoty.
pak znám de*ila co má 80 000km a už leje 15w40 a i tak 4l na 10 000km.
zpět k olejům..............
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:10.12.2009 11:01:26 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
FAP jde proprat i naftou a dá se vrátit zpět a funguje to....pokud myslíme to samé a toto není diskuse o FAP
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:10.12.2009 20:44:01 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
v 16Včku som mal valvoline 5w 40 a v poho..po go to bude total, s tou obecnou pomockou..no neviem :) zalezi na kolko sa motor citi.. osobne by som tie hranice poposuval 5W- 200tkm 10w-500tkm 15w..
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.175.xxx Vloženo:10.12.2009 14:45:24 |
bxman
Příspěvků: 477
Zaregistrován:
17.10. 2005
| Re: Oleje |
neni to diskuze o FAP ale souviselo to s oleji. A ano loserovinou to jde opravit tim ze to properes naftou ale misto dalsi zivotnosti 120,000 tomu das zivotnost 20,000 a pak jista smrt
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:10.12.2009 22:47:26 |
moderátor
Příspěvků: 1597
Zaregistrován:
..
| Re: Oleje |
no,není to z mojí hlavy.
no,o životnosti bych se přel-kus od kusu.pokud neni člověk blb,tak origo FAP by taky měl něco vydržet.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.158.136.xxx Vloženo:11.12.2009 11:15:45 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Oleje |
FAP sa da trvale odstranit za par korun..nahradzuje sa trubkou a odporom...u niektorych modelov sa tam dava taka el krabicka ktora simuluje odpory FAP..
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.175.xxx Vloženo:11.12.2009 13:02:08 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|