|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
AHOJ CHCI SE ZEPTAT GUMOVÁ KRYCÍ MANŽETA NA HNACÍ HŘÍDELI U KOLA. Dá
se nandat i přes ten kloubek u kola a nebo musí hnací hřídel ven?
/> Budu měnit silenbloky na rameni a tak to chci dělat zárověň
s tím. Ale moc se mi nechce vypouštět olej z převodovky (mám ho
novej). | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 07:34:34 |
specialista na BXka
Příspěvků: 16
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
v amatérských podmínkách poloosu ven. V některých spec dílnách mají
pneumat roztahovák a spec přetahovací manžety z bezuhlíkové gumy. | Robert |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 08:32:52 |
nováček
Příspěvků: 15
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Pri vyndani poloosy asi neco ukápne Ten kloubek se necha z
poloosy "sklepnout" je tam pojistny krouzek a ten se rad
lame, je dobre mit jeden nahradni. Pokud je manzeta praskla je v
kloubu s nejvetsi pravdepodobnosti spousta svinstva proto doporucuju
vyplachnout dukladne napr.: v tech. benzinu a naplnit vazelinou ja
daval "plasticke mazivo MOGUL G3" a jeste pozor na
tripodu u prevodovky je tam spousta jehlicek a 3 prstynky kdyz se to
rozpadne je to neuveritelne skladani. | romis |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 13:21:10 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
A jakej je to pojistnej kroužek ? nevíš prosím velikost či rozměr,
typ? O bordelu vím že tam asi bude tak je jasny že ho
vymeju. no nevím však jestli nebude moc špatněj. Neví někdo nějakej
tryk jak zkontrolovat v amat podmínkách jestli je good. Vizuelně to je
jasný ale třeba vůle (zda-li tam nějaká vůbec může bejt) ? | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 17:28:22 |
nováček
Příspěvků: 4
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Možno sa mýlim, ale pri výmene manžety ti stačí, keď vyrazíš čap
riadenia, spodný čap na ramene a kosticu. Vyberieš z ložiska kolesa
poloos a druhú stranu necháš v prevodovke alebo v uložení /ak je to
pravá strana/. Rozrežeš manžetu a krátkym silným trhnutím, tak, že
jednou rukou držíš poloos a druhou v handre stiahneš homogénny kĺb.
Nasadíš manžetu na poloos kĺb po nasadení musí cvaknuť a nesmie ísť z
poloosi a opačne skladáš. | mirec |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 22:40:23 |
nováček
Příspěvků: 1
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
mně to dělal pan Lázňovský z KH a vyndal poloosy a zjistil že
předchozí popraváři tam dali jiný simerinky co jsou u převodovky než
maj být a bylo tam 4,5l oleje tam kde mají být dva takže doporučuju
takhle, alespoň uvidíš jestli ti to nikde neteče nebo ty simerinky
nemáš "semletý" no a zkontroluješ si převodový olej... | Butcher |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 22:44:23 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Díky všem za přispění tak už teda vím že se to dá sundat i bez
vytáhnutí hřídele z převodovky. A protože budu měnit
silenbloky v rameni tak to budu dělat při jednom i s výměnou manžety
:) | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:21.07.2005 09:16:23 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Tak sem vyměnil manžetu. Díky za radu Čendo. Jelikož sem měnil i
silenbloky v rameni tak jsem sundal rameno odmontoval hřídel od kola a
tak jak píše Čenda Přidržel jsem hřídel a klepnul kladívkem do kloubku
z vnitřní strany a krásně to vyjelo. Kroužek samozřejmě prasknul
/> Kloubek jsem snad 20 krát vymil technickým benzínem znovu
namazal a dál vše složil. (jako pojistný kroužek jsem dla kroužek z
favorita taky pasuje) | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:01.08.2005 08:35:00 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
SAKUA mozna z meho dotazu vypliva že jestli ten bordel nebude moc
špatněj, mel jsem samozřejmě na mysli jestli ten kloubek nebude moc
špatněj. | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:11.07.2005 18:00:37 |
bxman
Příspěvků: 236
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
TO Butcher díky ale olej již mám měněný nedávno, a jelikož sem, si
nevšimnul prasklé manžety až teď tak hledám cestu jak vyměnit manžetu
bez kompletního vyjmutí poloosy. To mirec to si myslím
taky ale nevím jestli ten homogení kloub není něčím jištěný? Nějaký
kroužek pojistný jestli tam je? romis psal že kloubek se dá sklepnout
tak doufám že jo ale taky píše o pojistným kroužku jelikož sem to
neměl rozebraný ještě tak nevím jaký tam je (jestli tam teda je) | bartali |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:12.07.2005 17:39:02 |
bxman
Příspěvků: 18
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Jen pro doplnění. Měnil jsem pravou poloosu z auta na auto. Zajímavé
bylo, že na starém zmiňovaný pojitný kroužek vůbec nebyl a přesto to
jezdilo. Po přehození celé poloosy včetně kotouče se po 14 dnech
objevily divné zvuky při levé zatáčce. Vyzkoumal jsem, že to bude tím,
že se poloosa pohnula hodně vpravo a zřejmě někde něco vadilo. Po
rozborce a kontrole jsem usoudil, že opravdu kroužek chybí. Při pokusu
o použití jiného jsem zjistil, že některé poloosy mají v kole průměr
tisícíhranu 25 a některé 24 a pojistné kroužky jsou taky dvojí. Z 25
byl silnější a mírně delší, takže to nešlo s 24 složit. Takže pozor. | vuv |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:25.07.2005 10:10:50 |
nováček
Příspěvků: 14
Zaregistrován:
..
| Re: GUMOVÁ KRYCÍ MANZETA U KOLA |
Při troše štěstí není třeba při výměně manžety poloosu vytahovat z
převodovky ani není třeba uvolňovat spodní čep. Dá se
postupovat tak, že se auto podepře, na regulátoru uvolní tlak ze
systému, vyrazí čep řízení. Povolí se dolní objímka pístnice,
pístnice se odpojí, rukou vytlačí nahoru a přiváže drátem.
Odstraní se stará manžeta. Jednou rukou se uchopí poloosa, aby
nevyjela z diferenciálu, druhou se třískne kladívkem do celé sestavy
vnějšího kloubu a náboje kola. Tyč i s pojistným kroužkem z něj bez
vynaložení zvláštní síly vyjede. Výhoda tohoto postupu je v
tom, že díky odpojené pístnici má ta sestava větší možnost pohybu,
důležité je držet poloosu, aby nevyjela z diferenciálu. Hnací
tyč je uvnitř kloubu jištěná drátěným kroužkem, orig. Citroen číslo
96995619 (není to segrovka). Stojí asi 6 Kč, koupil jsem si je do
zásoby Není to tak složité, jak by se mohlo zdát, pokud
jsou na to 2 lidé, dá se to udělat za půl hodiny. | čenda |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:.xxx Vloženo:16.07.2005 19:40:29 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13286
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|