|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Hydraulika >> Výpis:
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Zdravim, chtěl bych se optat na pár věcí ohledně hydrauliky, nejde asi o nějaké velké závady (doufám), ale spíš o to dopřát mému BXu nějaký servis a dát mu tu hydrauliku trochu do pucu. Takže k věci, auto se z nejnižší polohy zvedá poměrně rychle (10s) , jenže když motor beží na volnoběh někdy se ozve syčení, který trvá docela dlouho třeba i půl minuty, vetšinou to teda nevydržim a utnu to tak že šlápnu na plyn nebo hejbnu volantem, jinak intervaly mezi krátkym zasyčenim a následnym cvaknutim jsou dost různý, někdy 15s jindy třeba minutový. Za jízdy se auto chová vcelku normálně dokud nejedu po hodně hrbolatý silnici, tam mi přijde jakoby trochu víc drncalo než by mělo, ale nedokážu posoudit v jinym BX jsem zatim nejel. Po zastavení a vypnutí motoru spadne zadek během hodiny - předek drží tak 24h. Při šlapaní na brzdu se ozývá zasyčení a když je motor chcíplej je vidět jak jde zadek dolů, když šlapu na brzdu. Jinak aut. vyrovnávání funguje jak má. Potřeboval bych tedy poradit, co bych měl opravit, vyčistit nebo vyměnit, aby mi to ještě nějakou chvíli vydrželo a nenechalo někde ve štychu. Za každou radu děkuju. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:22.10.2008 05:55:29 |
bxman
Příspěvků: 210
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Jo péče o BX , zvláště pak o hydro je velice důležitá věc . To cvaknutí a syčení má na svědomí hydročerpadlo , cvaknutí v intervalu kolem 15s je v poho . Pokud by se doba zkracovala bude třeba vyměnit centrální kouli . To , že ti padá zadek tak brzo , bude nejspíš netěsný hl. brzd. válec . Poskakování po silnici jsem si užil taky a po výměně koulí zase komfort ala citroen . Přesto doporučuji udělat si vyjížďku do Holetína a nechat si to přeběhnout od odborníků . | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:77.87.232.xxx Vloženo:22.10.2008 08:06:13 |
bxman
Příspěvků: 393
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
To, co popisuješ ( syčení a padání zadku po odstavení), vypadá opravdu na hlavní brzd. válec. S tím se dá jezdit ještě dlouho bez problémů, pokud Ti nepadá zadek při brždění a běžícím motoru. Jinak hl. kouli zkusíš jednoduše - nech auto s běžícím motorem ve střední ( provozní) poloze, vylez ven, vypni motor a dej nejvyšší polohu. Pokud se Ti znatelně zvedne ( auto) není to s pátou koulí ještě tak nejhorší ... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.193.13.xxx Vloženo:22.10.2008 15:05:44 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Tak hlavní (pátá) koule asi úplně špatná nebude, po vypnutí motoru a nastavení servisní polohy se auto zvedne zhruba o jednu polohu vejš. Největší starost mi tedy dělá to dlouhý syčení čerpadla. Četl jsem, že koule se dají doplňovat, pomohlo by mi to s tim drncánim nebo je lepší koupit rovnou celý, popřípadě kolik tak stojej a kolik by stálo doplnění? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.220.218.xxx Vloženo:22.10.2008 21:14:40 |
bxman
Příspěvků: 355
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Ted me asi budou plnici kouli nenavidet, ale ja sem pro vymenu za novy.
To syceni dela nejaka netesnost na kostce. Takze rozebrat pretesnit, sestavit a nastelovat kostku. PaM tady ma nekde navod jak to udelat. My znamy servisaci vsaka rikaj, ze kostka se musi stelovat na stolici. No, kazdej na to ma jinej postup. A nebo koupit nejakou jinou a modlit se. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.3.xxx Vloženo:22.10.2008 23:10:20 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
kecy, když je koule dobrá a má pouze nižší tlak, její přeplnění je daleko levnější než nákup nové koule a v pěti kusech se to projeví cenově dost razantně. Co se týká syčení, ne netěsnost, ale většinou nečistoty na sítkách či hranách kudy proudí LHM, ta pak rezonuje a projevuje se to jako syčení. Ještě jsem to nezkoušel, ale možná by šla kostka propláchnout bez demontáže. zkusit ji v protisměru petrákem, stojí to za pokus. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.172.xxx Vloženo:23.10.2008 01:21:51 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.172.xxx Vloženo:23.10.2008 01:27:20 |
bxman
Příspěvků: 1027
Zaregistrován:
20.11. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
ja som to s gulami vyriešil kúpou nových ,starým som nemohol veriť, ostali v rezerve.. a nové budem dofukovat po 80tis km intervaloch...istota.. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.98.128.xxx Vloženo:23.10.2008 22:51:30 |
bxman
Příspěvků: 355
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
CERT: kecy,kecy, a jak vis kolikrat byla pred tvym vlastnictvim koule dofukovana? Jak poznas jestli ten pryzovojanevimcogumovej nesmysl v kouli uz nejni v riti a nepropousti jako svina? kdyz koupim novy koule tak mam nadosmrti pokoj, tedy, asi mam takovou frkekvenci vymeny vozidel, ze jsem jeste dvakrat koule na jednom aute nemenil. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.192.3.xxx Vloženo:24.10.2008 00:13:56 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.103.xxx Vloženo:24.10.2008 10:43:39 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
TO JE POUZE PŘIBLIŽNÝ PŘÍKLAD jak zhruba probíhá únik tlaku v koulích při provozu na autě s dofukováním koulí a bez. TA fialová čára je tlak v "POŘÁD NOVÉ" kouli bez dofuku ... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.103.xxx Vloženo:24.10.2008 10:45:48 |
bxman
Příspěvků: 393
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Co vyměnit ? Já se rozhodl pro auto... haha | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.193.13.xxx Vloženo:24.10.2008 13:34:53 |
bxman
Příspěvků: 355
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
to PaM: nadosmrti bylo mysleno ve vztahu k mejm autum. ktery u me vydrzely tak dva roky. za dva roky najezdim akorat to co koule vydrzej a jak povidam, koupil jsem novy koule a za celou dobu vlastneni konkretniho vozu jsem je proste nevymenil. Ano, vim ze se musej po case vymenit (dofouknout), ale ja proste vymenim, jak jsem psal, je to otazka pristupu, nekdo dofukuje, nekdo vymenuje. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.103.54.xxx Vloženo:25.10.2008 08:55:09 |
bxman
Příspěvků: 172
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
kANYZA TY LIKVIDUJEŠ AUTÍČKO?
VYMĚNIT NEBERU AKORÁT AKTUALIZOVat to je jina
já taky koupil xsaru ale bx.ko nechám je to nostalgie
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:89.24.78.xxx Vloženo:24.10.2008 13:41:00 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Je to věčné téma , jestli nové nebo dofuk.
Vždy záleží kdo to jak dělá ...
Popíšu skutečný případ mého auta.
Mám najeto vlastních 208 000 Km !!!
Koupil sem cca v roce 1994 koule v Benexu, byly to 4 kusy kolových, nějaké no name repasky , kus za cca 900,-
Drží dodnes!
Po celou dobu sem cca po 40 -60 tis km dofukoval, někdy se foukly jen předky a centrala, někdy jen zadky.
Stále sem jezdil v komfortním odpruženém citroenu , díky dofukování, prostě pohoda !
Dofukovalo se asi 4x jako by celé auto, tak to je v mých cenách cca 3600,- za 200 000 km !
Když budeš dávat vždy nové, tak po cca 70-90 tisících, bude tě to stát 10000 - 15000,- za tu dobu u co mě.
Ale navíc vždy ke konci před výměnou budeš jezdit několik desítektisíc Km jako v koktávce, nebo ještě hůř
Budeš tím taky odrovnávat čepy, silenbloky a ostatní díly nápravy ... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.103.xxx Vloženo:25.10.2008 11:21:21 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
FASCINUJETE MĚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doprčic, co tady polemizujete s PaM, má pravdu, jentak mezi námi, kdo si koupil novou kouli, juknul na tiráž(Rok výroby) a dal ji přeměřit???? Většina těch koulí na pohled krasavice ale prázdné nebo těsně před smrtí, takže je stejně nutné jejich nové naplnění. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.150.xxx Vloženo:25.10.2008 21:38:57 |
uživatel
Příspěvků: 29
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
Tož nazdar vojno-dám ti jen jednu radu-do ničeho se sám nepouštěj!!U citráka se ti to nemusí vyplatit.Já koupil za 15000 Kč a za dva roky necelé jsem do něj nacpal dalších 68000Kč .Měl jsem mraky aut ,ale s takovým jako mám teď,jsem se ještě nesetkal!!A stále nic moc.Objednej se v Holetíně a raději něco málo popusť peněz a budeš spokojen.Já se tam taky chystám. Jinak hydraulika je svinstvo-musíš tomu kapánek hovět,jinak to stojí strašné prachy. Dědek 58 | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:82.99.180.xxx Vloženo:24.10.2008 23:41:59 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
A inteligent, ji dá zkontrolovat odborníkovi, ten rozhodne, jestli plnit či novou??? Uvědomte si laskavě, výroba Bx byla ukončena někde kolem roku 1993, a od té doby i koule na Bx, takže to co kupujete nové, smrdí už přes deset let někde v regálech. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.150.xxx Vloženo:25.10.2008 21:42:14 |
bxman
Příspěvků: 400
Zaregistrován:
..
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
No teda netušil jsem, že rozpoutám takovou diskusi tim, že se zeptám jestli koule doplnit nebo vyměnit. Jak jsem si pročítal vaše příspěvky, tak to vypadá, že s autem někam zajedu na dofuk, ale musim ještě pořešit pár věci od mlácení předku od pravýho kola (rameno to podle mě neni, přijde mi jakoby to šlo přímo od řízení) až po zadní brzdy a nějaký drobnosti, takže až našetřim nějaký prašule skočim na to. Jinak s autíkem jsem zatim nadmíru spokojenej, kromě výše popsanejch věcí je v hodně slušnym stavu, jede jak z praku za slušnou spotřebu a navíc bylo skoro zadarmo... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:94.112.12.xxx Vloženo:26.10.2008 20:48:48 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Co opravit, vyměnit nebo rovnou vyhodit? |
vOjno, nediv se chytil jsem nerva, protože někteří lidé si nevidí na špičku nosu a snaží se tady chytračit. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.135.xxx Vloženo:26.10.2008 21:23:18 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13281
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|