|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 166
Zaregistrován:
..
| Otáčkoměr znovu ... |
Ahoj. Jak tu pár lidí ví, mám přístrojovku s hodinama. Dnes jsem se neúspěšně celý půlden snažil hodiny vyměnit za otáčkoměr a poté rozchodit.
Už si nevím rady, tak se ptám. Co s tím ???
Mám 1.9 diesel.
Na převodovce mám servisní konektor. Ten je třípinový. Barvy drátů na něm jsou : Červebá, Zelená a Černá. Černá je viditelně ukostření.
V přístrojovce je z otáčkoměru čtyřpinový konektor.
Barvy drátů jsou: Žlutá, Modrá, Modrá a Červená.
Zkoušel jsem to zapojit různě, jak podle rad Čerta, tak Bobana, ale marně.
Nic se neděje. Po otočení klíčku na žhavení se otáčkoměr ani nehne na nulu a při nastartování je taky "mrtvej".
Otec zkoušel různě měřákem konektory a různé kombinace, ale na nic jsme nepřišli.
Je mi divné, na co jsou tam 2 dráty modré. Proč 2x stejná barva drátu?
Jak to zapojit a rozchodit ???
Poraďte prosím, bo jsem z toho zoufalý. Díky a ahoj - Lup | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.112.xxx Vloženo:22.10.2006 17:57:45 |
bxman
Příspěvků: 149
Zaregistrován:
26.06. 2005
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Lupe. Nevim přesně jak je napojený otačkoměr u BXka, ale u vetšiny dieslových motorů bez elektroniky jsou snímany otačky přes alternátor a to na základě měnící se frekvence alternátoru na základě otáček motoru. Bohužel nemám schéma zapojení el. instalace dieslu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.240.178.xxx Vloženo:22.10.2006 22:05:30 |
bxman
Příspěvků: 166
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Ahoj. Ještě abych upřesnil to s tím třípinovým konektorem. Je to konektor volně v motoru - nezapojený. Prý je to servisní konektor, ve kterém je umístěn i drát od čidla otáček. Není to přímo konektor otáčkoměru. Aspoň podle toho co jsem o něm slyšel. Lup | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.112.xxx Vloženo:22.10.2006 23:21:46 |
hydraulický odborník
Příspěvků: 1707
Zaregistrován:
02.01. 2006
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Nevím nevím, ale si myslím že 19d žádný čidlo otáček nemá, teda aspoň ten můj ne
Leda kdyby tam bylo někde zasšitý už z výroby jak na je TD. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.245.113.xxx Vloženo:22.10.2006 23:27:32 |
bxman
Příspěvků: 97
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Čus bus osobně mám 1,9D a palubuvku s otáčkama a taky s nějakým čidlem,řek bych že to čidlo fachá na základě magnetických impulsů někde od setrváku. Moc neporadím bo jsem to tam už měl ale origo to asi nebude. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:194.108.48.xxx Vloženo:22.10.2006 23:33:27 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Pokud není vautě snímač otáček,tak z toho nic nepoleze Lupe.S doděláním může být problém-pokud není na věnci protikus ke snímači,tak nepomůže ani jeho dodatečná montáž,protože nebude mít z čeho snímat.Nějaké schéma mám,ale je tam vždycky jako zdroj snímač na klice.Vyřešil bys to výměnou věnce až budeš dělat spojku. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:23.10.2006 08:06:08 |
bxman
Příspěvků: 205
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Bobane je to takovej stříbrnej váleček ??? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.103.xxx Vloženo:23.10.2006 09:13:42 |
bxman
Příspěvků: 166
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Ahoj. Podle toho co jsi mi včera povídal v telefonu by tam měl snad být. Aspoň si myslím, že to co jsem pod autem viděl, bylo ono. Je to dole u převodovky, jak je tam obnažený ten kus ozubeného kola (netuším jak se tomu říká - jsem antitalent)
Ale tam je něco jako taková malá krabička, ze které jde drát - ten jde do té servisní zásuvky.
Asi by jsem potřeboval hlavně vědět, co je který drátek a kam ho zapojit. Myslím, že připravené to na to je.
Docela mě to mrzí. Celý den se s tím s**u a zbytečně. A to jsem se tak snažil. Po dlouhé době dělám něco kolem auta a nic. Možná to značí, že bych se na věci kolem auta měl vykašlat a nechat to někomu kdo o tom něco ví.
Ahoj - Lup | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.112.xxx Vloženo:23.10.2006 09:50:06 |
bxman
Příspěvků: 205
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
No to nemáš pravdu se na to vy..t je aspoň vidět že máš snahu a ne se jen vymlouvat nato ježiš já to neumím mně to nejde udělejte mi to .A jelikož tě v tomhle dost dobře znám tak tě chválím .Škoda jen že jsem tak daleko od tebe jinak bich ti pomohl rád | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.103.xxx Vloženo:23.10.2006 14:30:19 |
bxman
Příspěvků: 166
Zaregistrován:
..
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Ať tak nebo tak, já už si s tím rady nevím, takže se na to asi fakt vykašlu a počkám, až bude někde někdo, kdo tomu rozumí a řekne mi: jo, máš tu všechno správně, zapojíme to tak a tak, nebo: jo - nemáš tu tohle a tohle, tobě to sem nepůjde.
Do té doby asi bude ručička otáčkoměru nehnutě ležet hluboko pod nulou.
Protože já fakt už nevím. Teď už jsem z toho tak zmatený, že ani nevím, jestli to co tam v motoru vidím je, nebo není čidlo na impulz.
Snad to někdy s někým dáme dohromady.
Ahoj - Lup | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.207.112.xxx Vloženo:24.10.2006 16:42:22 |
nováček
Příspěvků: 13
Zaregistrován:
25.10. 2006
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Stejný problém jsem řešil asi před 8 lety. I když mi v Citroen servisu v Itálii tvrdili, že diesel má otáčkoměr krmený od alternátoru, povedlo se mi použít to čidlo na setrváku (servisní konektor) pro otáčkoměr. Musel jsem ale sehnat jiné čidlo (ne jiný typ čidla) a pohrát si s jeho vzdáleností od věnce - tuším cca 1-2mm. Někde mám snad i zapojení ale to nebude hned. Od servisního konektoru jsem použil dvoužilový stíněný kabel, stínění na minus. Na setrváku není protikus, počítá to zuby. Pro "přesný" nastavení se musí doladit trimr v otáčkoměru. Ty uvozovky jsou proto, že při volnoběhu mi to ukazuje přesně a při 4000 mi ukazuje otáčkoměr o pár stovek víc, možná by to sneslo ještě hnout se vzdáleností od zubů, ale mě to takhle stačí. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:62.84.154.xxx Vloženo:25.10.2006 14:49:18 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Otáčkoměr znovu ... |
Čidlo maká tak že čte zbytkový tok magnetismu při běhu nad kovem(fe, pro neznalejší Železo). Nepočítá zuby, jak se někdo vyjádřil, ale pro potřeby diagnostiky je v setrváku zářez nebo prohlubeň a každý průlet tohoto okolo čidla se naindukuje v čidle impulsík. Jinak snímač je prachobyčejná cívka navinutá na permanentním magnetu a ta má dva konce. To jsou ty dva barevné kousky co vedou do konektoru a navíc je to odstíněné aby se neindukovaly rušivé impulsy ze spínání elektrospotřebíčů. Většina závad čidla je jednoduchá. 1)Bordel na čele čidla( ocelový a železný prach z komponentů spojky) 2)Ulomený vývod, jedno který, zjistíte to ohmetrem 3) velká vzdálenost od setrváku( píšou že by tato měla být 0.20 až 0.35mm. Tož bádejte | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.101.95.xxx Vloženo:26.10.2006 19:36:42 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|