|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Motory >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| volnoběh |
Kluci mám dotaz ohledně volnoběhu. Když nastartuji volnoběh se drží na 1000 otáčkach jak se motor ohřeje otáčky spadnou normálně na 750 ale jak jedu vyřadím volnoběh zůstane na 1000 a nejde dolů jak zastavím spadne na 750 otáček. Ale jedno je zajimavé podle teploty vody není motor ohřáty na 90C pokud je na 90C tak to hned spadne na 750 otáček.
Tak že může být problém v termostatu v poslední době zaznamenávám že se motor ani po 10 km nedostane na 90C což by měl.
No a myslím si že podle toho tedy motor točí 1000otáček
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:12.09.2011 21:29:38 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběh |
to vypadá že ti termostat nedovírá, že je vyšeptalej. Z boku termoklece je taková válcová část, z ní vede bowden a lanko k představníku , zkus to těleso zabalit do izolace na vodovodní trubky, jestli to pomůže, vypadá to že průvan to víc ochlazuje než voda ohřívá.Předpokládám že píšeš o tom dieslu co máš v profilu | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:12.09.2011 22:27:01 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběh |
Ahoj Čerte je to Benzínový motor, zjistil jsem že termostat asi nedovýrá protože se už ani nedostane na 90C. Dostane se na 80C a pak hned jak se trošku schladí tak zavře a teplota jde dolů.
A furt to drží vysoké otáčky těch 1000 a jako kdyby se zaseknul na té hranici volnoběžný ventil, jak šlapnu na plyn tak aspoň trošku povolí a spadne pod 1000 otáček.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:19.09.2011 12:43:14 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběh |
No jo, já to bral podle profilu, tam máš dieslíka. No neva, nastartuj studený motor a sleduj jak ti stoupá teplota na hadici do topení a na hadici do chladiče, tak deset centimetrů od termostatu. Pokud bude stoupat v obou hadicích, i když s rozdílem, je termostat v řiti, pootevřenej a nedovírá
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:19.09.2011 20:14:33 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběh |
Ahoj Čerte tak že termostat je určitě špatný jelikož jak říkáš nedovýrá. Ale co mě trapí je ten volnoběh furt to drží na 1000 otáček ale je možné aby to dělal ten termostat. Ještě přemýšlím nad čidlem teplého vzduchu do saní.
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:01.10.2011 20:15:34 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběh |
Je to možné, pokud termostat nedovírá, nedosáhne teplotní čidlo na pracovní teplotu motoru a máš jakoby přispuštěný sytič, to znamená i bohatší směs a vyšší otáčky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:02.10.2011 09:02:33 |
uživatel
Příspěvků: 217
Zaregistrován:
08.11. 2009
| Re: volnoběh |
Volnoběh
Termostat reguluje plynulým přepínáním proudění chladící kapaliny mezi malým a velkým chladícím okruhem ohřev motoru na provozní teplotu. Tato regulace má vliv na spotřebu paliva, složení výfukových plynů a opotřebení motoru. Osobně bych hledal popisovanou závadu na : netěsnosti chladiče ( při přetlaku nesmí dojít k poklesu tlaku v chladiči),
příslušné množství chladící kapaliny,
příliš horká chladící kapalina signalizuje nedostatečné množství
chladící kapaliny nebo vadný termostat. Další příčina může být na pohonu
čerpadla chladící kapaliny (cirkulace).
V této souvislosti je nutno prohlédnout uzávěr hrdla chladiče (správná funkce přetlakového ventilu), termostat (ventil by se měl plně otevřít v teplé vodě při dosažení teploty 79 -82 °C na něm označené), ucpaný chladič (pokud je to ojetina pořádně propláchnout jeho zanesení), všechna hadicová spojení a hadice (pozor na steřelé hadice, které se při přetlaku na 0,1 MPa nafukují a hrozí jejich prasknutí). Pokud není čerpadlo chladící kapaliny poháněno ozubeným rozvodovým řemenem také klínový řemen. Jeli příliš volný a prokluzuje má mimo jiné i čerpadlo chladící kapaliny nízké otáčky.
U BX jsou dále zabudované v chladícím systému spínače. Je to termospinač ventilátoru,
spínač varovné kontrolky stavu chladící kapaliny a dva pínače varovné kontrolky teploty chladící kapaliny. Na chod motoru má vliv termospínač ventilátoru, ostatní jsou pouze kontrolní.
js/29 | Upraveno Jansová v 02.10.2011 17:08:38 |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:78.136.155.xxx Vloženo:02.10.2011 17:04:01 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběh |
Děkuji za informace ale tohle všechno už vím sám dlouho. Hodně jsem si toho přečetl spíš si říkam jestli to opravdu není tím termostatem jelikož pokud zůstavá otevřený a těžko se motor ohřeje na tu spravnou teplotu tak to bude mít stále vyšší otáčky. A mám ještě na termostat rok zaruku ovšem nevím jestli mi to uznají když jsem si tam termostat daval sám.
Ale jinak děkuji za rady | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:02.10.2011 20:29:17 |
BXfan
Příspěvků: 248
Zaregistrován:
21.01. 2006
| Re: volnoběh |
Co třeba čidlo zavřené klapky. Ja tam spínač nebo potenciometr? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.70.116.xxx Vloženo:02.10.2011 21:41:59 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběh |
hubi benzinové auta co mají MPI nebo Mono mají Potenciometr no i když dnešní naftové auta už mají taky Potenciometry na vstřikovacím čerpadle
jediné auta co to neměli byli karbeci
Uvidím mám ještě zaruku na termostat nechám ho vyreklamovat | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:02.10.2011 23:38:27 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: volnoběh |
Natestuj si doma ten termostat přes niť. Zavěsíš ho tak, že na špejli uvážeš doprostřed niť, tu skřípneš na termostatu mezi dosedací plochy činné části a celé to ponoříš do vody kousek pod hladinu, co nejdále ode dna nádoby. vedle toho dáš zavařovací teploměr a celé na plotnu, v okamžiku kdy spadne z niti máš otevírací teplotu. Měla by souhlasit s teplotou vyraženou na těle termostatu. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:212.71.129.xxx Vloženo:03.10.2011 00:09:47 |
BX loserek
Příspěvků: 401
Zaregistrován:
..
| Re: volnoběh |
Minule už jsem termostat testoval sice by měl otvírat při 89C ale testoval jsem ho ve vodě z varné konvice což sice otevřel naplno ale jak se pomalu zavíral tak jsem si všimnul že měděný střed jde trošku šikmo a že když se to začíná otvírat že dře o spodní dírku ve které drží tak že zřejmě při otviraní termostatu dojde k přidření měděného tělíčka a to se při doviraní úplně nedovře. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:193.107.160.xxx Vloženo:03.10.2011 08:34:38 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|