www.bxclub.com
  
  
:: Přihlašování:
Jméno:
Heslo:


Registrace
Zapomenuté heslo

Pokud nejste přihlášeni, nemáte přístup ke všem diskusím a dalším funkcím...

:: Online jsou:
nikdo

:: Noví členové:
  Marian
  Kubanec
  Zajda

:: Doporučená témata
  • Já, a mé BX
  • Já, a mé BX - II.
  • HELPárna
  • Tipy při nákupu BX

  • :: Nejnovější foto:
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)
  • Vizitky (foto)

  • :: Obrázek dne
    funglovky, pořizovací cena 3900,- kus, mnohým sockám by to ztrojnásobilo cenu auta :-)
    funglovky, pořizovací cena 3900,- kus, mnohým sockám by to ztrojnásobilo cenu auta :-)

     
    Fórum >> Motory >> Výpis:


    Dolů  ||  Ukaž poslední příspěvek



    rambo

    bxman

    Příspěvků: 318

    Zaregistrován:
    23.11. 2008
    Měření emisí   
    Ahoj chci se zeptat jak se měří emise na dieslových motorech ? u nás v servisu mistr měří emise stylem +5000ot/min (D,TD) v 3-5 opakovaních tak bych se chtěl zeptat jestli je to normalní diky

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.174.xxx  Vloženo:14.05.2010 17:26:25  


    DVZ

    bxman

    Příspěvků: 986

    Zaregistrován:
    18.12. 2008
    Re: Měření emisí   
    Co vim tak u diesela se motor dava do nejvyssich otacek, ale kolikrat, to nevim... ja na emisich nebyl aspon 7 let... :D

    Dolů  ||  NahoruIP:93.99.64.xxx  Vloženo:14.05.2010 17:29:34  


    v0jna

    bxman

    Příspěvků: 400

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Bohužel, je to normální, možná ne tolikrát za sebou...

    Dolů  ||  NahoruIP:213.220.218.xxx  Vloženo:14.05.2010 18:29:32  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Měření emisí   
    No u diesla se emise neměří, měří se takzvané částice, neboli saze smile-D a aby je motor vytvořil a vymetl z potrubí, tak se to párkrát vyžene do otáček, ale 5tisíc je moc, dělá se to tak na 3tisíce až 3,5tisíce smile-P

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:14.05.2010 19:21:39  


    dalik

    simply clever

    Příspěvků: 194

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Tak to asi uvedu na pravou míru: U dieselu se měří kouřivost. Ta se pohybuje mezi 0,6 u nových motorů po 2,5 u starých motorů. Údaj bývá uveden v TP, na štítku v motorovém prostoru nebo v emisních tabulkách, a říká se mu "korigovaný součinitel absorpce."



    Měření pprobíhá následovně: Poprvé se prošlápne plný plyn aby došlo k vyfoukání bordelů z výfuku apod. Poté se se spustí opacimetr (přístroj na měření emisí) a motor se ČTYŘIKRÁT po sobě vytočí nadoraz DO OMEZOVAČE. Přístroj sám ukazuje, kdy sešlápnout plyn, jak dlouho ho držet a kdy ho pustit. Poté přístroj vypočítá průměrnou hodnotu ze čtyř měření, která musí být nižší, než údaj uvedený pro daný motor. Zároveň je důležité, aby rozdíl mezi těmi čtyřmi měřeními nebyl větší než 0,25%, pokud je větší, vozidlo nevyhovuje, i kdyby průměrný údaj vyhovoval.



    U benzínu je to jinak, v případě zájmu se rozepíšu. (Než se se mnou začne zase někdo hádat že je to jinak, tak upozorňuju, že mě měření emisí už více jak čtyři roky živí a že mám všechny školení a zkoušky jak v Dekře, Atalu, tak i na Ministerstvu dopravy).

    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:14.05.2010 19:43:09  


    dall001

    bxman

    Příspěvků: 507

    Zaregistrován:
    12.10. 2006
    Re: Měření emisí   
    mě na STK vytáčeli motor při měření na 4 600 otáček

    Dolů  ||  NahoruIP:89.31.161.xxx  Vloženo:14.05.2010 19:45:07  


    Jansová

    uživatel

    Příspěvků: 217

    Zaregistrován:
    08.11. 2009
    Re: Měření emisí   
    Pro mne velice zajimavé téma, rád bych se seznámil s postupem měření u benzinu. Na STK si připravuji BXko sám. Při poslední kontrole emisí jsem málem neprošel tak nevím co bude za rok. Už jednou jsem musel vyměnit katalyzátor i lambdasondu. Je to dost nákladné.

    Dolů  ||  NahoruIP:78.136.160.xxx  Vloženo:14.05.2010 21:37:51  


    Tolstoj

    bxman

    Příspěvků: 145

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    a pak se muze nekdo divit, ze to lidi ochcavaji....

    me xm vytacel borec snad 10x za sebou do omezovace, to je na preshubu smile-(

    Dolů  ||  NahoruIP:89.176.190.xxx  Vloženo:14.05.2010 21:45:00  


    Luboš.H

    bxman

    Příspěvků: 246

    Zaregistrován:
    22.11. 2008
    Re: Měření emisí   
    Souhlasím s Tolstojem, když jsem byl přítomen jednou u měření, jsem myslel že se neudržím. Nevím proč se emise na dieselu měří při otáčkách do kterých se v praxi nikdy nedostanou. Asi to příště pošteluju na dorazu.

    Dolů  ||  NahoruIP:90.176.96.xxx  Vloženo:14.05.2010 22:03:05  


    dalik

    simply clever

    Příspěvků: 194

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    LubošH: Nepošteluješ. Mimo věcí, co jsem psal výše, se kontrolují také další věci. Musí sedět volnoběžné otáčky (rozpětí je uvedeno např. v kartičce měření emisí nebo v tabulkách v emisní stanici), a pak musí sedět také tzv. přeběhové otáčky, což jsou ty maximální otáčky kdy je motor v omezovači (tolerance bývá 200 otáček). Pokud je něco z toho mimo toleranci, vozidlo nevyhovuje. Dále se kontroluje také těsnost a stav výfuku, stav palivového potrubí, úniky oleje z motoru a pokud je motor s řídící jednotkou, tak také paměť závad (musí být prázdná).



    Stává se také (naštěstí zřídka, ale stává) že se při akceleračním testu (což je to vytáčení do omezovače) u neudržovaných motorů roztrhne vlivem prudkého záběru rozvoďák a je po motoru. (Vina je na majiteli, pokud je rozvoďák vyměňovaný dle servisních intervalů, nestane se to).



    O benzínových motorech (a LPG) napíšu něco zítra.

    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:14.05.2010 22:13:59  


    oknarka

    bx_baba

    Příspěvků: 417

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Dalíku, teda ty opravdu umíš potěšit smile-)

    Nic, tak Boban prostě ten rozvoďák už bude muset udělat smile-D

    Dolů  ||  NahoruIP:82.117.156.xxx  Vloženo:14.05.2010 22:16:11  


    ČERT

    BX_vševěd

    Příspěvků: 3720

    Zaregistrován:
    01.03. 2006
    Re: Měření emisí   
    Abych pravdu řekl, kolik je u nás vyhovujících aut??? kdejaká takzvaně načipovaná bestie, a´t už benzín či nafta by neměly projít a projdou. Sám jezdím na STK a vidím jaká je praxe, ale to tu napsat, tak je zle. Ona je jiná teorie, jiná praxe, že Dalíku, jestli se tím živíš, vidíš to sám.

    Dolů  ||  NahoruIP:85.71.45.xxx  Vloženo:14.05.2010 22:55:38  


    oknarka

    bx_baba

    Příspěvků: 417

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Čerte : vidím jaká je praxe, ale to tu napsat, tak je zle....

    Kdopak tě za to bude bít? že bych se přidala smile-D

    špatnej fór - promiň

    Dolů  ||  NahoruIP:82.117.156.xxx  Vloženo:14.05.2010 22:58:47  


    v0jna

    bxman

    Příspěvků: 400

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    no asi všichni víme jak to u nás v ČR na STK chodí... jinak by se tam nemontovali kamery atd... a já nepotřebuju aby mi někdo jinej říkal co mám na autě v pr*eli, když to vim sám...

    Dolů  ||  NahoruIP:213.220.218.xxx  Vloženo:15.05.2010 03:18:06  


    marty

    administrátor

    Příspěvků: 806

    Zaregistrován:
    27.01. 2005
    Re: Měření emisí   
    Doplnim: za flasku ferneta neni co resit.

    Pro pripadne konkretni dotazy piste bx postu dalikovi. smile-)

    Dolů  ||  NahoruIP:89.203.218.xxx  Vloženo:15.05.2010 08:21:47  


    kosak

    uživatel

    Příspěvků: 40

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    zajimalo by me jestli 16v plni aspon euro1???

    Dolů  ||  NahoruIP:88.151.27.xxx  Vloženo:15.05.2010 23:54:55  


    dalik

    simply clever

    Příspěvků: 194

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Ještě k tomu benzínu: U benzínu se kontrolují (mimo základní věci - typ motoru, číslo motoru pokud je uvedeno v TP, vin, těsnost výfuku, motoru atd.) volnoběžné otáčky (zda jsou v rozmezí daném výrobcem) dále CO a HC ve volnoběžných a zvýšených otáčkách (zvýšené otáčky jsou u 90% motorů 2600-2800 ot). Dále se kontroluje paměť závad a funkčnost lambda sondy. U karburátorových motorů se pochopitelně nekontroluje lambda a závady v jednotce, ale zase se měří předstih a odtrh. Při měření jak dieselu tak benzínu se také dává čidlo do oleje motoru (strká se otvorem na měrlu), požadavek je, aby olej měl při měření emisí minimálně 80°C.



    U LPG je proces měření stejný jako u benzínu, měření probíhá tedy 2x (jednou na benzín, jednou na LPG), navíc se musí detektorem plynu "očichat" plynové zařízení - tedy víčko, ventil v nádrži, ventil v motoru, směšovač apod. V drtivé většině případů má plyn mnohem lepší emise než benzín (na stejném vozidle).



    Jinak správný a ministertvem dopravy daný postup je ten, že po příjezdu se jako první má autu sloupnout známka. Pokud poté auto nevyhovuje, známka se nevylepuje žádná a auto nesmí odjet po ose (pouze na odtahovce nebo na laně). Toto se v drtivé většině SME nedodržuje, spíš se dává známka s protokolem na 30 dní.



    Čert a spol: jak to chodí je velice různé, některé SME flákají jednu věc, jiné SME zase další. To je velice individuelní. Postupy co jsem psal já jsou podle požadavků, že se vše nedodržuje do detailů je věc jiná.



    Občas se i lidé ptají jak je to s "ekologickou daní" a zda může SME vystavit protokol pro výpočet daně. Ne, nemůže, a musím říct, že je v tom neskutečný bordel a nikdo pořádně neví jak to má být. Obecně platí to, že EHS, což je kód emisní směrnice uvedený v TP, určuje výši ekologické daně (pokud není v TP uvedeno nic, platí nejvyšší daň). Podle čeho se to určuje mi není vůbec jasné, např. moje Clio, Porsche i Oktávka má naprosto stejné předepsané hodnoty pro emise, a přitom na Porsche i Clio platí daň 10.000,- a na Oktávku 0,- Výhodou (zatím) je, že když vás z jedné SME vyhodí, můžete zkoušet štěstí u jiné SME. POZOR! toto už neplatí u STK, když neprojdete technickou, nemůžete už jet jinam a musíte projít tam kde jste neprošli!



    Zároveň platí nabídka pro ty, co bydlí na střední Moravě, že můžou přijet na emise do Hranic. Nejlépe termín domluvit s Martym, on je tu furt vylepenej smile-)





    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:16.05.2010 01:19:01  


    Jansová

    uživatel

    Příspěvků: 217

    Zaregistrován:
    08.11. 2009
    Re: Měření emisí   
    Měření emisí. na vozidle BX GTI 19, motor DKZ, palivo BA 95 B, rok výroby 1989, výkon 88/6000, zdvih objem 1905 cm³.



    Moje příprava na kontrolu spočívá v následujících krocích:



    1-benzin, snažím se vyjet nádrž na minimum a před vlastní kontrolou tankuji u nás dostupnější kvalitnější.

    2-olej, při výměně sice používám méně kvalitnější olej (5 l za 299,Kč z Lídlu), ale protože je cenově výhodný, tak jím provádím také proplach.

    3-motor-29.9-3.10.08 výměna těsnění dříků ventilů,vodítka a nap.kladky a ozub.řemene

    4-akumulátor, den před kontrolou dobíjím na maximum.

    5-restartování počítačové jednotky.

    6-výfukové potrubí, nechám prohlédnout a eventuelně utěsnit.

    7-svíčky, očistím od karbonu.Podle stavu najetých km někdy vyměním za nové.

    8-zapalování, rozdělovač.

    9-vzduchový filtr, podle stavu vyfoukání nebo výměna.

    10-vstřikování, nezdarem dopadla rozborka rampy. Při zpětné montáži prosakovalo těsnění.



    Výsledek z protokolu (BOSCH ESA/MOT-BEA050/Mobil) :

    Datum km Otáčky /min. CO% 0,50/0,30 HC CO2% O2%Lambda/(0,97/1,03)

    1.4.09 253800 750-950 770 0,260 90 16,38 1,11 1,036

    2200-3000 2620 0,118 41 16,77 0,85 1,030

    28.3.07 214233 850-950 870 0,200 143 14,81 0,30 1,001

    2200-3000 2740 0,146 85 14,97 0,17 0,999

    22.3.05 189415 850-950 950 0,047 47 15,46 0,40 1,014

    2200-3000 2800 0,234 60 15,25 0,14 0,997



    js/20



    Dolů  ||  NahoruIP:78.136.177.xxx  Vloženo:16.05.2010 10:58:40  


    dalik

    simply clever

    Příspěvků: 194

    Zaregistrován:
    ..
    Re: Měření emisí   
    Jansova: chybu spatřuji akorát v restartování řídící jednotky. Nevím jaké máš auto, ale u všech novějších aut (a i u některých typů BX) je jednotka "učící", tzn. že se jízdou "naučí" svůj motor a vytvoří si vlastní tabulky řízení motoru. Tím, že se jednotka vyresetuje (provede se tzv. základní nastavení) se motor začne řídit univerzálními tabulkami výrobce. Což znamená ve většině případů vyšší volnoběh, horší emise, vyšší spotřeba. Trvá to pak 100-500 km ježdění, než se jednotka zase naučí znovu svůj motor.

    Dolů  ||  NahoruIP:217.77.165.xxx  Vloženo:16.05.2010 11:07:50  


    Jansová

    uživatel

    Příspěvků: 217

    Zaregistrován:
    08.11. 2009
    Re: Měření emisí   
    Mám BX osazeno motorem DKZ (XU9JA). Vyresetování provádím odpojením konektoru od řídící jednotky na dobu cca 11 minut. Pokud musím provést demontáž sedačky abych se dostal ke konektoru je dostačující odpojit akumulátor (např.při dobíjení). Toto provádím při čistění konektorů všech čidel, zapalování apod. Zlepšení se zpravidla pozná ihned po nastartování motoru. Podle zkušeností, které jsem dosud měl, byly hodnoty nedostatečně nabitá baterie a vadný startér, které elektronická jednotka měla načtené.

    Dolů  ||  NahoruIP:78.136.161.xxx  Vloženo:16.05.2010 12:28:45  





     
    :: anketa
    Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?

    Predni (3943 hl.)
     
    Zadni (2978 hl.)
     
    Ctyrkolku (3089 hl.)
     
    Je mi to jedno (3317 hl.)
     

    Celkem hlasovalo: 13327

    :: Zkracovač odkazů
    Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz?
    KLIKNĚTE ZDE

    :: Posl. příspěvky:
    19.2.24, marty
    Re: Ti, jenž př... >>
    6.10.23, rambo
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Kupim biely BX, v... >>
    18.5.23, KITT
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: Likvidace dí... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Re: nechcete ho n... >>
    4.1.21, Simča
    nechcete ho někd... >>
    10.12.20, majk
    Re: hydraulika na... >>
    2.8.20, myšut
    Re: Hledám auto-... >>
    2.8.20, myšut
    Re: díly na Bx G... >>
    2.8.20, kubanecbx
    Re: díly na Bx G... >>
    21.7.20, Karlos
    Hledám auto-klem... >>
    Zobraz více výpisů

    :: Inzerce - novinky
    6.10.23, rambo
    Inzerce nabídka díly
    ALu 16V >>
    2.8.23, TycoonX
    Inzerce poptávka auta
    Kupim biely BX, vrak >>
    18.5.23, KITT
    Inzerce nabídka díly
    Pozůstatky po BX >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka díly
    Re: Likvidace dílů... >>
    10.1.21, Ji-rrka
    Inzerce nabídka auta
    Re: nechcete ho někdo? >>
    4.1.21, Simča
    Inzerce nabídka auta
    nechcete ho někdo? >>
    Inzerce

    :: poslední komentáře
    9.1.22, Jiří
    bez titulku
    (k článku: NE - Sbírka na chod BXclubu.com)
    7.10.15, majk
    bez titulku
    (k článku: Automobilová Miss.)
    21.2.13, ČERT
    Zmatky?? :-D
    (k článku: Motory nafta)
    21.2.13, rambo
    DHY
    (k článku: Motory nafta)

    :: Kategorie článků

    Design by Dalik & Hass © 2005 :: Vytvořeno pomocí phpRS