|
:: Přihlašování: |
|
|
:: Online jsou: |
|
|
nikdo |
|
|
|
|
|
:: Noví členové: |
|
|
:: Doporučená témata |
|
|
:: Nejnovější foto: |
|
|
:: Obrázek dne |
|
| |
Fórum >> Elektrika >> Výpis:
Dolů || Ukaž poslední příspěvek
bxman
Příspěvků: 250
Zaregistrován:
..
| Žhavení |
Ahojte! Zdravím ze sousedního R21clubu
Trápím se s délkou žhavení a taky způsobem žhavení. Po otočení klíčku svítí kontrolka asi 8 sekund, žhaví to ale dál ještě asi 7 sekund. Startuju po zhasnutí kontrolky.
Po výše uvedených 15 sekundách cvakne v relé a i nadále to dožhavuje, ale stylem 1 sekunda jo 1 sekunda ne (napojené mám 2 a 2 žhavičky zvlášť). Právě tímto okamžikem mi začne motor cukat, drcat a kouřit modře. Teplý motor nekouří vůbec.
NAPADL MĚ FÍGL, KTERÝ BY TO MOHL VYŘEŠIT :
Ke svíčkám mi vedou 2 dráty (2 a 2 svíčky mají svoje napájení - narozdíl od Martyho, ten má jeden drát ke všem 4 žhavičkám). Co kdybych propojil 2 svíčky, které nejsou napojené spolu? Tím pádem by sice relé posílalo štávu sekundu do jednoho drátu a sekundu do druhého, ale díky propojení svíček by šla šťáva stále do všech 4 svíček.
Otázka zní - nepokazím nic touto elektro kolaborací?
Díky za nápady
Jirka
| |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:05.03.2006 19:31:50 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Žhavení |
Chtěloby to schémátko jak to máš zapojený,možná by se vyplatilo předělat na žh.relé z bxka,kde to maká jednoduše a většinou taky bezproblématicky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.25.xxx Vloženo:05.03.2006 19:41:49 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Skoro bych řekl,že tam máš žhavící relé z CX,ten má delší interval žhavení a na oko jsou stejné,jen ta doba žhavení by měla být cca 17 sekund. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:22.05.2006 17:19:07 |
nováček
Příspěvků: 7
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Jen tak na okraj, u dřívějšího Citroenu 1,9 D (1988) jsem měnil vícekrát žhavící svíčky, každý rok jednu dvě, chyba byla v moc velkém utažení, vždy vydržely déle Bosch, dále jen krátce žhavím když je teplo. Jak jsem zjistil, i když otočím klíčkem do polohy startování, po zhasnutí kontrolky žhavení, stále svíčka žhaví. Jak dlouho nevím. Nyní mám asi 5 let 1,8 TD asi s lepší elektronikou, když je vyšší teplota, kontrolka žhavení zhasne dříve a naprosto bez problémů. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.82.xxx Vloženo:16.07.2006 08:35:19 |
bxman
Příspěvků: 250
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Primitivní schéma je tady:
http://stibler.sweb.cz/
Taková ta klikatá čára je můj nápad na propojení 1. a 2. svíčky . Co myslíte? Neodvařím tím relé? | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:213.195.209.xxx Vloženo:05.03.2006 20:12:56 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Budu oponovat-žhaviče Bosch jsem dával chvilku a po jejich nespolehlivosti jsem přešel na Eyquem k plné spokojenosti.Žhavící relé je uděláno tak,že po zhasnutí kontrolky(cca 7 vteřin) ještě asi 4-5 vteřin žhaví,aby při startu byla komůrka skutečně žhavá.Novější modely už měly jinou žhavící jednotku vázanou na teplotu motoru,takže někdy ani nespínaly žhavení.Pro motory s malými tlaky byla vhodnější původní jednotka se stálým žhavením,ale to už je o něčem jiném. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:16.07.2006 13:05:50 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Žhavení |
No to schéma,hrůza.Kup si silové relé.aspoň 40Ampér, ovládej ho časovačem a za něj teprve svíčky.Skus rychložhavicí svíčky,zřejmě tam máš starší typ,tkzv.pomalé. Budliky | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.25.xxx Vloženo:05.03.2006 20:26:38 |
nováček
Příspěvků: 22
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Jak píše Boban já mám 1,8td a žhavení mi funguje v závislosti na teplotě motoru.Takže někdy se ani nezapne. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.87.183.xxx Vloženo:16.07.2006 22:49:33 |
uživatel
Příspěvků: 49
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
teoreticky by to šlo, ale prakticky podle mě to relé za čas vypálíš - svíčky maj dost velkej odběr a shoří Ti to. Spíš bych to předělal celý, jak navrhuje čert, ale to relé bych dal ještě silnější - naměřil jsem 60A - odběr žhaviček. A co je to vůbec za relé? Nepřepínaj se ty dvě větve přes jednu cívku? Aby to při tom spojení nedělalo vždycky v tý druhý větvi kraťas. Možná by ještě stálo zjistit, čím je to dožhavování řízený a předělat to bez toho 1s intervalu | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:85.160.6.xxx Vloženo:06.03.2006 00:38:10 |
bxman
Příspěvků: 75
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Mám 18TD - v zimě žhaví tak 15 vteřin, při 40°C tak 5 vteřin, CX TD2 žhavilo v zimě klidně i 30 vteřin ale chytlo vždy na první drc. V létě to mohlo být těch 17 vteřin, jak už psal Boban | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.47.65.xxx Vloženo:18.07.2006 08:39:14 |
BX_vševěd
Příspěvků: 3720
Zaregistrován:
01.03. 2006
| Re: Žhavení |
JOJO,dnes jsem si vzal jednu žhavicí svíčku a hrál jsem si,IHNED po připojení 15A a pak to kleslo až na 8A.Když si představím že jsou čtyři,slušný proudíky. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.39.25.xxx Vloženo:06.03.2006 20:43:17 |
nováček
Příspěvků: 23
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
moje 1.7D ma vsechny 4 svicky na jednom drate a je pravda ze
kontrolka zhasina zhruba v polovine casu nez vypne rele. Zvyknul jsem si pockat na rozpinaci cvaknuti relatka. Chyta okamzite.
Mam dojem ze s rozdelovaci jsou vetsi trable... | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:195.47.66.xxx Vloženo:16.09.2006 10:07:56 |
moderátor
Příspěvků: 462
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
Vyřeš to jednoduše a jednou pro vždy-vyměň relé(klasiku s jedním silovým relé a jedním vývodem napájení na všechny 4 žhaviče) a zapoj ho místo toho rozdělovacího.Použij klasiku 7,nebo 17 vteřin,k tomu pořiď odpovídající žhaviče a budeš mít pokoj.Úpravy na těchto silových věcech většinou nestojí za nic. | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:80.251.248.xxx Vloženo:18.09.2006 07:22:57 |
bxman
Příspěvků: 250
Zaregistrován:
..
| Re: Žhavení |
to Boban: udělám jak píšeš, bo žhavení je základ , jen nevím kde koupit takové relé. Název, typ, nebo tak co mám říct prodavači.... Dík | |
|
Dolů
||
Nahoru | IP:88.146.137.xxx Vloženo:01.01.2007 13:41:46 |
|
| |
|
:: anketa |
|
|
Pri nakupu noveho auta byste preferovali jaky nahon?
Celkem hlasovalo: 13284
|
|
|
|
|
|
:: Zkracovač odkazů |
|
|
Potřebujete do diskuse, do fóra, atd.. zkrátit neskutečně dlouhý odkaz? KLIKNĚTE ZDE |
|
|
|
|
|
:: Posl. příspěvky: |
|
|
19.2.24, marty
Re: Ti, jenž př...
>>
6.10.23, rambo
ALu 16V
>>
2.8.23, TycoonX
Kupim biely BX, v...
>>
18.5.23, KITT
Pozůstatky po BX
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: Likvidace dí...
>>
10.1.21, Ji-rrka
Re: nechcete ho n...
>>
4.1.21, Simča
nechcete ho někd...
>>
10.12.20, majk
Re: hydraulika na...
>>
2.8.20, myšut
Re: Hledám auto-...
>>
2.8.20, myšut
Re: díly na Bx G...
>>
2.8.20, kubanecbx
Re: díly na Bx G...
>>
21.7.20, Karlos
Hledám auto-klem...
>>
Zobraz více výpisů |
|
|
|
|
|
:: Inzerce - novinky |
|
|
:: poslední komentáře |
|
|
:: Kategorie článků |
|
|